Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af internet butik

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Trianglens + Gummihat:
Men som holstebro siger, så er der masser af virksomheder til salgamino, alle med løfter om kæmpe potientiale og uudnyttede muligheder. Hvis de er så gode, hvorfor så sælge? Hvorfor så ikke forblive sleeping partner, eller tilbyde et salg på de procentvise vilkår jeg allerede har foreslået ovenfor? Det ville da være det mest fornuftige..

Når de beskriver deres virksomhed, som en virksomhed med stort potentiale og uudnyttede muligheder er det vel fordi de IKKE genere et kæmpe overskud, og så skal salgsummen selvfølgelig sættes derefter. Men hvis det er en virksomhed som generer et stabilt overskud er det vel rimeligt at de får betaling for det arbjede, som de har udført, med at få virksomheden op at køre Big Smile 

At der er så mange virksomheder til salg på Amino med uudnyttede potentiale vidner vel om, at det ikke bare er så ligetil, at få en fornuftig forretning op at køre. Det er hårdt arbejde, man skal være dygtig og der skal også en smule held til for at få en succesrig virksomhed på benene - som jeg ser det.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:54

L'bask:

At der er så mange virksomheder til salg på Amino med uudnyttede potentiale vidner vel om, at det ikke bare er så ligetil, at få en fornuftig forretning op at køre. Det er hårdt arbejde, man skal være dygtig og der skal også en smule held til for at få en succesrig virksomhed på benene - som jeg ser det.

Det er hårdt arbejde at blive dygtig. Når man er nået dertil så kommer "heldet" helt af sig selv  Wink

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:15

Værdien i dette tilfælde må jo være varelager + xx antal kroner pr. aktiv kunde + værdien af navnet + evt. knowhow + xx kroner pr. attraktiv leverandør-aftale.

/Per B. Lauridsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:40

Hej Per.

Du har fat i noget af det rigtige - men hvis virksomheden ikke giver overskud så er det ikke specielt relevant med alt det andet.

Hvis en person, der har kæmpet med at få det til at løbe rundt sælger virksomheden uden at det er lykkedes, så er der jo noget der tyder på at det kan være vanskeligt at få virksomheden til at give overskud i det hele taget. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre for den rigtige, men man skal passe på.

Jeg har set rigtig mange eksempler på ejere der fortæller, at hvis man bare bruger lidt tid på det, så er det egentlig en god forretning.

Hvorfor har han så ikke selv gjort det? Det var vel det han drømte om?

Jeg tror på, at der kunne komme langt mere gang i salget af virksomhederne, hvis sælger får et mere realistisk indtryk af, hvad deres virksomhed er værd i markedet.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 11:06

Jeg mener ikke nødvendigvis at overskuddet fortæller om en virksomhed er en success. Forstå mig ret...
Hvis omsætningen ér der er det et spørgsmål om den korrekte ledelse for at få overskud.

Der bliver jo handlet en del store virksomheder som aldrig har givet overskud men måske har omsætning i mill. klassen.

Nu har vi ikke her fået at vide hvad omsætningen er...?

Men det er korrekt at værdien af en virksomhed langt de fleste gange er total overvurderet. Der er jo mange som tror at nu har de drevet deres virksomhed i 30 år med overskud hver år - så er det en glimrende pension at sælge det... Det er jo bare ikke tilfældet.

/Per B. Lauridsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:19

Ofte er det netop det at der kommer en ny ejer til roret, der kan give virksomheden et løft og måske et overskud der ikke var der før. Men skal den tidligere ejer have penge for det? Hvordan benytter man faktor 3 når der er underskud, men potientiale? Hvordan benytter man faktor 3 når der er overskud, men trusler mod denne overskud i form af forandret omverden/marked?

Comwir som er et stort IT Firma med Don Ø i ejerkredsen præsterede et underskud i deres første regnskab her sidste måned, de første 16 måneder havde de et underskud på 51 millioner... Den er svær at sælge, for fyrer man 50+ mill af på markedsføring og opkøb kan man altså komme rigtig langt, frem for at overtage et selskab med undersud i den størrelse.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:44

Trianglens + Gummihat:

Men skal den tidligere ejer have penge for det?

Nej, det mener jeg ikke. Ikke ret meget i hvert tilfælde. Det er jo ikke den tidligere ejers skyld at den nye ejer kan få virksomheden til at give overskud. Det er også derfor jeg skriver 3 gange overskuddet og ikke 3 gange omsætningen.

Trianglens + Gummihat:

Hvordan benytter man faktor 3 når der er underskud, men potientiale?

Underskud = vejen mod en konkurs. Så her skal man som sælger være mere end almindelig heldig, hvis man kan overbevise køber om en højere salgspris.

Trianglens + Gummihat:

Hvordan benytter man faktor 3 når der er overskud, men trusler mod dette overskud i form af forandret omverden/marked?

Det trækker, alt andet lige, ned i vurderingen.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 16:05

Umiddelbart tror jeg ikke det er særligt svært at sælge Comwir. De råder over nogle eksperter som hvis man startede et nyt selskab ikke ville have,
og nogle exclusive leverandør-aftaler med IBM, Intel osv. - Det eneste spørgsmål er om de har omsætningen til at bære et underskud på 50+ mio.

Og det er jeg ikke i tvivl om de har da Don Ø, som er en hærdet investor, ikke skyder penge ud i den blå luft eller i et sort hul.

/Per B. Lauridsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 10:48

Jeg giver gummihat ret :-)

FORDI hvad er et overskud hvordan er virksomheden kommet frem til det ???

Er det den løn han trækker ud til sig selv?

Har han trukket løn ud og hvormeget..?

Er der et overskud fordi hans fætter har hjulpet ham gratis osv..

Du kan ikke bruge faktor 3 gennerelt og igen hvorfor 3? hvem er den guddommelige dommer der lige kunne tage alle virksomhedssalg og lave et retfærdigt regnestykke som endte med talle 3 hvorfor ikke 7 eller 1. :-)

Nej den går ikke mine damer og herre og det er derfor det er så svært at finde ud af hvad salgsværdien skal være når man sælger..

Jeg har ikke de vise sten men ved at man skal lave en seriøs gennemgang af virskomheden og se alle papirer nøje igennem før man kommer med et bud..

Det var så lige mine 2 cent

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 10:56

Peter, jeg vil give dig helt ret. Hele spørgsmålet i denne tråd var bare ikke hvordan køber skulle komme frem til den pris vedkommende skulle give for virksomheden, men derimod hvilken pris sælger skulle udbyde den til. Sælger vil aldrig kunne lave den gennemgang du taler om, da det vil være købers subjektive mening omkring tallene og forholdende som i sidste ende afgører hvad han/hun synes den er værd. 

I bund og grund så bliver det rigtige beløb som virksomheden er værd, det beløb som køber og sælger kan blive enige om. Og længere er den ikke! Smile

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)