Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af internet butik

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da glad for at vi ikke har monopolistiske tilstande på meget andet end apoteket mere. Det var da om noget brud med gammel praksis. Jeg er da også glad for at man kan taste sin egen selvangivelse på nettet. Sådan er der mange ting der er ændret gennem tiden fordi man tænker i nye baner og bryder med gammel praksis.

Det er svært at få overskuddet til at vokse når man høvler af på gæld med næsten alt hvad der er at tage af..

Jeg savner endnu en der kan fortælle hvorfor det er en god ide at det lige er faktor 3 der skal ganges med?

Jeg har ikke noget forslag til den konkrete handel i tråden. Men generelt kan jeg se både her på debatten og på virksomhedsbørser på nettet at internetshops bliver prissat alt for højt.

Jeg bryder det ned på følgende måde hvis jeg skal se på et virksomhedssalg. Lad os tage de 300K igen, det er hvad virksomheden koster, der er et overskud på 100K. Jeg skal låne 300K for at overtage den. Hvorlangt kan jeg selv komme fra 0,- med 300K. Man kan godt nok få designet mange hjemmesider med shops og CRM og ERP og alt det lækre for 300K. Man kan hyre mange telemarketingstimer for 300K.

Bare at tankeløst slynge ud at man skal gange med 3 holder altså ikke. Derfor ser man jo også mere og mere at firmaer bliver overtaget ved hjælp af en afbetalingsperiode. Måske 100K her og nu og derefter en procentvis betaling pr. år af enten omsætning eller dækningsbidrag. Nok mest det første da det er nemmere at komme frem til. Så binder sælger og køber sig også til hinanden. For hvis det er så god en forretning som sælger siger det er, så burde sælger kun være glad for den løsning, den kan jo give ham mere end han turde håbe på.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:46

Alt afhænger af udbud og efterspørgelse, også i disse køb/salg forhold.

Du har ret i, at skal man købe en forretning hvor overskuddet skal "betales" i løbet af 3 år(ikke beregnet renter), før man selv får noget ud af det - kan det føles lidt surt og uforstående - hvem gider arbejde i 3 år gratis.

Her skal du dog huske at i fald du mindst bevarer oms./overskud i forretningen, vil/bør den jo være mindst det samme værd, så ud over nulresultatet efter 3 år, har man "måske" en aktiv til en værdi af ca. 300.000 kr.

Er meget enig i, at en evt. % aftale af kommende omsætning kan være god, men også her en del "faldgruber"

Henrik 

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:02

Et eller andet sted er det vel rimeligt, at der er en fortjenste for dem, som har slidt og slæbt for at få en virksomhed op at køre! Det er trods alt ikke alle at det lykkedes for Sad

Der skal selvfølgelig tages højde for udbud og eftersprøgsel når der skal fastsættes en pris.

Tager du for eksempel en udlejningsejendom, er det ikke unorlmalt at lejeindtægterne udgør 10% eller mindre af den pris, som udlejningsejendommen har kostet... 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:39

Trianglens + Gummihat:
Jeg savner endnu en der kan fortælle hvorfor det er en god ide at det lige er faktor 3 der skal ganges med?

Hej Gummihat

Det er en god ide at gange med MINDST 3 af følgende årsag: Det er yderst realistisk at der er nogle der er parat til at købe til den pris. Og så er man en klovn hvis man sælger den billigere.

Trianglens + Gummihat:
Jeg har ikke noget forslag til den konkrete handel i tråden. Men generelt kan jeg se både her på debatten og på virksomhedsbørser på nettet at internetshops bliver prissat alt for højt.

Hvordan vurderer du at prisen er for høj? Bliver de ikke solgt? For hvis de bliver solgt har prisen jo ikke været for høj...

Mvh Jesper

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:32

Umiddelbart er faktor 3 EKSTREMT billigt - Tjek diverse P/E tal for de virksomheder der er på børsen. Hvad handles de ikke lige til?

Den regl jeg har hørt har været omkring faktor 8 for virksomhedssalg, dette er så ikke internet baseret...

Faktor 3 giver jo en forrentning på omkring 33,33 % årligt som må siges at være væsentligt over det bankerne kan tilbyde :) 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:11

Jesper N. Jepsen:

Faktor 3 giver jo en forrentning på omkring 33,33 % årligt som må siges at være væsentligt over det bankerne kan tilbyde :) 

Men nu er det jo ikke en passiv indkomst lige som det bankerne giver. Du løber en risiko og du skal arbejde for det Wink

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:13

Det har du ret i, men det er nu stadig en rigtig fin forrentning af pengene... 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 02:45

Forretningen har jo ikke givet overskud men hviler i sig selv

= værdien er efter min bedste vurdering 0 kroner eller tæt derpå,

Medmindre der kan findes en køber som kan se et nyt potentiale i sitet eller en der har et bedre udgangspunkt for at lave penge med forretningen - for eksempel en der selv fremstiller brugskunst eller et konkurrende site.

Der var en anden der skrev ovenfor at den person der havde knoklet for at starte virksomheden vel også havde fortjent at få noget for sit arbejde. Hvorfor det egentlig? Jeg synes det er en forfejlet opfattelse at tingende at man når man sælger en forretning skal have betaling for alle de timer man har brugt på det. Man er som selvstændig netop ikke lønmodtager. Selvfølgelig skal man ikke have noget som helst for det - medmindre det har en værdi det som man har skabt - en værdi i form af omsætning eller noget en køber kan "forme om" til at skabe en omsætning og en fortjeneste ikke mindst.

Virksomhedsbørsen her på Amino budner med virksomheder med "stort potentiale" som aldrig har givet en krone i overskud - alligevel er de til salg for mange tusinde kroner. Bliver de solgt ? - jeg tvivler. 

Efter min mening må målet være at komme af med varelageret uden at tabe penge - ja det er bare min mening og det er meget muligt jeg tager fejl. :-)

Held og lykke med salget

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:46

Hej Holstebro

Du har ret, men det med at man skulle have betaling for timerne blev bragt på bane da gummihat sagde at 3 gange overskud var for meget. Diskussionen blev lidt absurd derefter. Normalt kommer man ikke sovende til et pænt overskud, så indirekte får man betaling for sit arbejde når man får 3x overskuddet.

Hvis det er så nemt at starte en forretning kan gummihat jo tjene kassen ved at investere 200.000 i en ny shop så han får et overskud på 100.000. Derefter sælger han den til 300.000 og har altså tjent 100.000. Skide nemt, hvorfor gør nogle flere ikke det?

Mvh Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:21

Hej Jesper

Jeg har ikke sagt at det er nemt. Jeg kom blot med et alternativ til det at købe en eksisterende forretning. Man kan altså komme langt med 300K hvis man vil starte op selv.

Problemet ved at starte op selv kontra at købe en eksisterende virksomhed, er at det kan være sværer at få banken med ideen om at man kan selv. Der skal man jo overbevise dem om ideen og muligheden og ens eget potientiale. Køber man en eksisterende forretning er der jo allerede regnskaber med mere.

Men som holstebro siger, så er der masser af virksomheder til salg på amino, alle med løfter om kæmpe potientiale og uudnyttede muligheder. Hvis de er så gode, hvorfor så sælge? Hvorfor så ikke forblive sleeping partner, eller tilbyde et salg på de procentvise vilkår jeg allerede har foreslået ovenfor? Det ville da være det mest fornuftige..

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)