Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad laver du i fritiden?

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sparsomme fritid der er med lønjob, undervisning og virksomhed, familie med 3 børn fra 3-10 år og eget hus bliver brugt på frivilligt arbejde. Jeg er kasserer i en landsdækkedende forening for for tidligt fødte børn, og min mand og jeg laver hjemmesiden, www.praematur.dk. Der er alt for lidt tid til det, og jeg prøver at trappe ned. Men det er dejligt meningsfuldt arbejde, der giver rigtig meget.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09

> Jeg er imponeret over at i har så meget fritid, er der ingen her der har børn?

Jo - to af dem, en der lige er førdt for nogle uger siden, og en anden på 3. Men, det sover en hel del mere end jeg gør, og så er jeg jo ikke alene - jeg har en dejlig kone, som jeg må indrømme, tager det absolut storste slæb med ungerne i det daglige :)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:44
Ingen børn, så masser af fritid.. :)

Spiller lidt fodbold et par gange om ugen. Når sommeren melder sin ankomst så er det helt klart beachvolley og hockey der tager fritiden.

Dykning kunne være rart, ville gerne op og dykke i scapa flow tror seriøst det er vildt spændene at se største delen af den tyske flåde fra 1. verdenskrig.

Træning i motionscenter kunne være sjovt, men har brug for at folk trækker mig derind, for jeg kommer ikke afsted selv.

Ville gerne igang med capoira igen men jylland er vist ikke lige stedet hvor man hopper rundt, så da jeg ikke kan finde nogen steder at komme igang igen er det projekt også sendt i jorden.

Udover de aktive sider, ser jeg også mange film og læser mange bøger, hærger en ungdomsklub og arrangere ungdoms arrangementer et par gange om året..

Gad vide hvad jeg gør den dag jeg ikke er single ;)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:27
Børn - jo da.
2 stk. på hhv 10 og 14. Børn tager ikke energi - de giver energi.
Det er blevet meget populært at klynke, når man er småbørnsforældre. Det synes jeg er noget fis - det er ikke mere besværligt at være forældre nu om dage end det altid har været. Selvfølgelig skal der arbejdes for at få det hele til at fungere, og selvfølgelig flyder det lidt ind imellem. Hvis man har tænkt sig at klynke over sin forældrestatus, synes jeg man på forhånd skal gå på apoteket og sikre sig mod den.

mvh Hans

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:05
Dato: 2/13/2006 12:27:00 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Børn - jo da.
Det er blevet meget populært at klynke, når man er småbørnsforældre. Det synes jeg er noget fis - det er ikke mere besværligt at være forældre nu om dage end det altid har været. Selvfølgelig skal der arbejdes for at få det hele til at fungere, og selvfølgelig flyder det lidt ind imellem. Hvis man har tænkt sig at klynke over sin forældrestatus, synes jeg man på forhånd skal gå på apoteket og sikre sig mod den.
mvh Hans

Okay, nu var mit indslag ment humoristisk, er selv Far til to herlige poder på 4 og 7 år, og efter en lortedag er et smil fra en af dem mere end nok til at få en på banen igen. Så mit indlæg var ikke for at beklage mig, iøvrigt det sidste sted jeg ville gøre det, var her  
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:22
Dato: 2/13/2006 12:27:00 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Børn - jo da.
mvh Hans

Ved nærmere eftertanke, så syntes jeg faktisk du generaliserer, for hvorfor er det egentligt forkert at syntes, det kan være hårdt? I mit netværk , dem der har børn, hører jeg yderst sjældent nogen "klynke"  eller beklage sig, men dem der gør det, har en god grund eller bare brug for lidt luft, så kan de igen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:41
Dato: 2/13/2006 1:21:54 AM Forfatter: Henrik Nielsen [QUOTE] (...) hører jeg yderst sjældent nogen ''klynke''  eller beklage sig, men dem der gør det, har en god grund eller bare brug for lidt luft, så kan de igen.

På partiet Venstres hjemmeside her: http://www.venstre.dk/index.php?id=1300 hedder det blandt andet:

"Og særligt mens børnene er små, har mange børnefamilier en trængt økonomi, hvor udgiften til børnepasning vejer tungt. Vi vil frem til 2007 (...)"

Mens undervisningsministereite har lavet en undersøgelse her: http://presse.uvm.dk/nb/nb0018/01.htm?menuid=052030 der bla. viser at:

"Par venter ofte med at få børn til de er færdige med deres uddannelse og har fået et job - en økonomisk sikring"

Den slags hører man igen og igen. Selvfølgelig tager det nogle kræfter at give sine børn alt det bedste. Jeg synes bare, man skal huske at der er flere sider af dette. Det er ikke kun hårdt. Desuden bliver alting mere forbandet, jo mere vi forbander det. Derfor vil jeg hellere glæde mig over mine børn og nyde dem i den alder de nu engang har.
- at man så ind imellem må have luft for sine frustrationer, er vel meget naturligt og helt OK.

Jeg oplever bare megen klynk.

mvh Hans
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 09:46
Jeg syntes tit jeg ser folk klynke over sine børn.

Har et venne par som fik barn sidste år, og de har altid en eller anden undskyldning, deres liv er nærmest gået i stå, på grund af charmetrolden.
Ikke engang 1 times svøminig 1 gang om ugen kan de over komme ;)

Men nu har jeg ikke selv børn, så det kan godt være jeg ikke helt kan sætte mig ind i deres sted, dog har jeg to søskende jeg er 15 og 16 år ældre, så har da prøvet at have små børn i huset i mine teenage år, men der tog min mor over når det blev en plage :)

Så nyder friheden indtil jeg selv skal have nogle børn engang :)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:07

Som du beskriver det mk, har jeg også tidligere haft det. Der gik næsten sport i at nægte at få børn, fordi folk mente jo at det skulle man da have. Dengang var jeg så frygteligt træt af børnefamilier og ikke mindst deres uregerlige unger, som altid smadrede et eller andet hos os.

Nu er jeg kommet i den situation (det er selvforskyldt), at jeg har en dejlig datter på 14 mdr. Mit syn på forældre og børnefamilier har ændret sig, men på den måde at mit liv ikke skal gå i stå blot fordi jeg er blevet far. Det er mindst ligeså berigende at dele mine oplevelser med min datter, som det var selv at opleve dem tidligere.

Jeg har også for øje, at vi ikke skal blive en pestilens som forældre, der kun kan snakke om vores barn og hvad hun nu har lavet. Før vi fik barn var vi til en sammenkomst, hvor en mor begyndte at diskutere sit barns afføring med de andre mødre. En anden person der også var tilstede, kendte mit syn på sådanne forældre og spurgte ind til hvordan vores hunds afføring var - det lukkede munden på moderen øjeblikkeligt!

Der er ingen grund til at man ikke kan fortsætte med samme aktiviteter som før man fik børn. Det er oftest et spørgsmål om prioritering og planlægning. Det eneste jeg pt. har indstillet af aktiviteter, er at få sovet igennem om natten, men det er jeg ikke ene om at bestemme.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:14

Apropos børn.

Det er faktisk sjovt at læse om hvordan folk reagerer på at have børn.

Vi er et par i midten af trediverne som har forsøgt i snart 9 år at få vores største ønske opfyldt med at få børn, uden held så vi kan vist godt kalde os barnløse.

Ja vi har prøvet de forskellige klinikker, stadig uden held.

Så vi siger kun én ting "VÆR GLAD FOR AT I KAN FÅ BØRN", vi er deværre mange som ikke kan.

Det var bare mit lille indlæg.
Side 4 ud af 6 (57 indlæg)