Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pc-reparation - 8870 Langå - haster

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 89
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

Er der nogen iblandt jer, der bor i nærheden af Langå (Randers/Hadsten/Bjerringbro/Hammel), som har forstand på at "udrede" pc-fejl? Det kan foregå her på adressen i Langå, eller min mand kan aflevere pc'en.

Min pc smider mig hele tiden af, det er tilsyneladende Word, der driller, for det er det program, der melder fejl. Det lukker også Outlook ned hele tiden og igen. Problemet har været der før, for nogle uger siden, men efter at jeg fik lavet en diskdefragmentering (+ flere derefter), har der ikke været problemer før nu i dag.

Jeg vil være taknemmelig for et hurtigt svar + ditto assistance, for jeg har en oversættelsesopgave, jeg har lovet færdig i starten af næste uge (samt én, jeg kæmper med maskinen om at få lov til at færdiggøre p.t.!).

Skriv gerne til mig på susanne@sprog-og-kontor.dk - eller ring på 8646 1680. 

På forhånd tak fra en efterhånden desperat og absolut ikke-it-nørd.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:50

Jeg bruger Morten fra PCmanden til den slags www.pcmanden.dk

Han hedder Morten Ellegaard Larsen og er også aktiv amino.

mvh Hans

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 00:15
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:23

Hej Susanne!

Har ringet til dig i dag lørdag kl. 13,25 uden kontakt  - derfor dette til dig.  

Har sendt dig en mail - med tilsagn om at hjælpe dig med dit problem - jeg foreslår dig at køre programdelen i Word "Find og ret fejl" - kræver at du kan åbne word - men forstår at du kan men også at du "smides" af og der lukkes ned.

Se min mail og ring til mig det koster jo ikke noget men måske er det allerede løst?

Hilsen john

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:39

Hun fandt mig i telefonen og fik et par forslag, men ved ikke om et virkede.

Venter spændt på at høre nærmere...

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 22:24

Hej Morten og John m.fl.

I fredags reddede min mand mig på målstregen, idet han foreslog mig at køre en diskdefragmentering igen - og det hjalp!

Som John har foreslået, har jeg nu kørt en "Find og ret fejl", hvor funktionen afsluttede med at skrive, at installationen (af MS 2003) var fuldført. Hvilke fejl, der eventuelt stadig har været at finde, ved jeg naturligvis ikke... Men tak igen, John, for informationen, jeg kendte ikke funktionen i forvejen.

Jeg fik forskellige forslag i fredags, fra 3-4 forskellige it-folk, bl.a. dig, Morten, så jeg var ved at blive lettere Confused - og hvem, der sagde hvad, kan jeg efterhånden ikke huske Embarrassed. Men jeg er bl.a. blevet foreslået at geninstallere min MS Office Professional Edition 2003, og der har jeg lige det problem, at den originale cd-rom er pist forsvundet (og det er altså sandt). Heldigvis er der en venlig sjæl, der her til aften har sendt mig et program til lokalisering af produktnøgler, så jeg om/når nødvendigt kan lave en geninstallation.

Dette kræver så bare lige en cd-rom med en OEM-version, som jeg nu forsøger at skaffe, inden problemet - eventuelt! - viser sig  igen.

Mit spørgsmål er nu, om I vil råde mig til under alle omstændigheder at få geninstalleret MS - eller om jeg skal tage chancen og vente?? Nu har jeg i det mindste kontakt til en it-mand, der bor i rimelig afstand fra min bopæl, og som har været meget hjælpsom, ligesom jer Smile.

Tiden vil så vise, om der stadig er en fejl, og hvis ja, om det er en software- eller en hardwarefejl...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:28

Før du gør andet, så lav en backup og skaf en billig reservecomputer.
Det er det absolut bedste råd, du nogensinde får.

Spørgsmålet er nemlig ikke, OM din computer går i stykker, men HVORNÅR.

mvh Hans

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:39

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Før du gør andet, så lav en backup og skaf en billig reservecomputer.
Det er det absolut bedste råd, du nogensinde får.

Spørgsmålet er nemlig ikke, OM din computer går i stykker, men HVORNÅR.

Kan kun give Hans ret!

Derudover vil jeg anbefale dig at få renset den maskine grundigt. At diskfragmenteringen har hjulpet kan jeg ikke rigtig forstå, jeg har svært ved at se det hænge sammen med de symptomer du har fortalt om. En filfragmentering alene vil ikke få Word til gå i sort, så der er et eller andet, der driller.

Så under alle omstændigheder vil det være en god ide at lave en reparation af MS Office 2003.

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 22:45

Hvor er du sød, Hans...

Jeg véd det godt - og er også begyndt at undersøge, hvilken bærbar pc jeg skal anskaffe mig. En helt 5. it-mand har lige sendt mig nogle oplysninger, så jeg kan begynde at finde priser osv. - så I hører nok fra mig om det også.

Herudover har jeg forlængst - fordi min pc nærmest fra første dag har haft nogle "børnesygdomme" - anskaffet mig en Maxtor One Touch. Og så beder jeg bare til, at den rent faktisk gemmer ALT. Som før skrevet, blot på en anden måde, så arbejder jeg it-mæssigt absolut kun på brugerniveau!

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 22:51

Hej Morten 

Næh, at diskd... skulle kunne hjælpe, var også blot noget, vi greb til 1. gang, fordi vi ikke anede, hvad vi ellers skulle gøre, og havde fået at vide tidligere, at det er en god ting at gøre en gang imellem.

Konklusion: En rensning er påkrævet - og ditto er en reservemaskine. Det er da godt, jeg har lidt arbejde i morgen, så jeg kan tjene lidt penge...

Jeg har i øvrigt også fået foreslået at køre en "Systemgendannelse". Det kan jeg huske, at vi gjorde en gang på en gammel pc her i husstanden - men er der nogen risiko ved det? Og kan det gavne noget i forhold til de symptomer, jeg fortalte om?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)