Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkursus - kan det anbefales?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

[QUOTE]Dato: 6/7/2005 11:37:27 PM Forfatter: Martin Thorborg Tjaa, så er vi nok ikke enige. Så længe ''chauffør søges'' giver 818 svar på Google., ''rengøringsassistent søges'' giver 261, ''opvasker søges'' giver 81 svar, så..... Nå, skidt med det. Debatten var jo kedelig hvis der ikke var uenighed engang i mellem. Så i seng Dbh Martin

Du har her nævnt 1160 ledige jobs.

Ifgl Danmarks Statistik er den sæsonkorrigerede ledighed for april 2005 (de seneste tal) 163900 eller 5,9% af arbejdsstyrken. Hvis dine 1160 jobs var besat af nogle af disse mennesker, var ledigheden i stedet 162740 eller 5,9% af arbejdsstyrken. Dine 1160 jobs er altså ikke i stand til at rykke en i øvrigt lav ledighed med en enkelt promille! Det er perspektivet.

De 1160 jobs, du har nævnt er i øvrigt typisk jobs, hvor der er stor udskiftning, hvorfor det typisk løbende vil være udbudt mange jobs her. 

Du har ret til at være uenig med mig, hvilket i øvrigt ganske rigtigt er sundt for debatten, men fakta er altså på min side i denne snak.

- i øvrigt er jeg stor nok til selv at bestemme, hvornår jeg går i seng

mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9730
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:00

> Jeg ved ikke med dig, Martin, men jeg tror ikke på, at der fra i morgen er plads til 350.000 nye profitable énmands-iværksætter-virksomheder i Danmark.

Det må jeg sige jeg er dybt uenig i. Og det er netop et godt udtryk for den "kasse tænkning" som jeg personligt synes er så udrpæget i store dele af samfundet. 2 + 2 er ltid 4, der kan kun være lige præcis 30 øl i en kasse og man kan ikke blæse og have mel i munden på een gang. Specielt til det sidste kan jeg personligt bevidner at det er løgn. Det kan man sagtens blæse og have ml i munden - det sviner bare ad helvedes til! :)

Selvfølgelig er der plads til 350.000 nye iværksøættere i Danmark - hvis de ellers kan finde ud af at tænke længere end til Valby Bakke. realistisk set kommer der nok ikke 350.000 nye iværksættere lige md det samme, men det er sgu ikke fordi der ikke er plads - det er fordi der ikke er (nok) talent (og gå-på-mod).

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:59

Nej, de jobs kan ikke dække behovet for dem alle. Men for det første var det kun et lille udpluk, men mere relevant, de er ikke besat og dermed kan de jo starte med dem og pive herefter, så vil jeg være lydhør..

Dbh Martin

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:04
Det er der jo rent faktisk også en del mennesker, der gør.
Og du må da medgive mig at tallet for ledighed er langt større end tallet for ledige jobs?

Derefter har du selvfølgelig ret i, at de ikke skal hyle om at der ingen jobs er.

Omvendt er du jo enig i, at en ingeniør ikke bør bruge sin uddannelse på at køre gaffeltruck.

Det er et skisma, som er mere komplekst end din hurtige og efter min mening alt for lette holdning.

Hans
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:20
Dato: 6/8/2005 2:00:08 AM Forfatter: Mikkel deMib

......, men det er sgu ikke fordi der ikke er plads - det er fordi der ikke er (nok) talent (og gå-på-mod).

Dér har du ret, Mikkel.

Det system, som de ledige befinder sig i, er gearet til at "mennesker er lønmodtagere". Hvis en ledig forsøger sig med en lille smule selvstændig virksomhed, risikerer han bål og brand fra samfundets side. Dét er voldsomt problematisk og afholder med sikkerhed mange fra at gå i gang for sig selv. Desuden er den vejledning der gives ofte ganske uprofessionel. Jeg hørte på et tidspunkt i P1, at uforholdsvis mange revalidenter (syge, som efter endt sygdom omskoles på kommunens regning) uddannes til socialrådgiver - det tyder for mig at se på, at socialrådgiverne ikke har et realistisk billede af arbejdsmarkedet. Vi har også set, at gymnasiernes studievejledere i overdreven grad vejleder til uddannelse til gymnasielærer, selvom der jo findes enkelte andre muligheder for at få gavn af sin studenterhue.

mvh Hans
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:14

Jeg er 100% enig med Martin i det han skriver.

Er man arbejdsløs og piver, så har man i min verden et problem for der er masser af jobs at tage af.

Om man så har læst 20 år på Uni, så skal man jo starte et sted..

Det kan sagtens være som opvasker hos den lokale grillbar.

Den dag vi løber tør for ledige jobs, jah så er situationen en anden.

De 350.000 ledige, hvor mange af dem gider egentligt at have et job ?
Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Der er kommet et nyt tilbud, som en af mine venner har prøvet, Idemassage.

Man arbejder konkret med sin egen forretning, så der er ikke noget overheadshow eller aftenskole-undervisning. Han var meget glad for det, og kom langt rundt og fik skaffet velvilje hos banken med den forretningsplan, han lavede der.

Tilmeldt 20. Jun 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:31
Det lyder spændende! Ved du hvor det var, og hvad den idemassage gik ud på?
Tilmeldt 4. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:17

Det er vist noget, der afhænger meget af dig og af kurset.

Der er i hvert fald to ting kurser er gode til:

1.  Vise nogle handlemuligheder du ikke vidste eksisterede! 

Det er ikke sikkert du når at bruge dem eller kan bruge dem efter kurset, men så kender du

lidt til dem......altså inspiration!

2. Hurtig hjælp indenfor kort afstand til at lave noget konkret fx en forretningsplan.

Det afhænger så lidt af kurset og hjælpen hvor meget tid der er til det....

Men som du selv er inde på, så er der næsten altid andre muligheder idag end kurser 

- og for nogle er de bedre.....man behøver ikke gå glib af så meget fordi man misser et kursus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19

Prøv at tjekke Iværksætter Instituttet ud:

http://ivaerksaetterinstituttet.dk

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)