Du har her nævnt 1160 ledige jobs. Ifgl Danmarks Statistik er den sæsonkorrigerede ledighed for april 2005 (de seneste tal) 163900 eller 5,9% af arbejdsstyrken. Hvis dine 1160 jobs var besat af nogle af disse mennesker, var ledigheden i stedet 162740 eller 5,9% af arbejdsstyrken. Dine 1160 jobs er altså ikke i stand til at rykke en i øvrigt lav ledighed med en enkelt promille! Det er perspektivet. De 1160 jobs, du har nævnt er i øvrigt typisk jobs, hvor der er stor udskiftning, hvorfor det typisk løbende vil være udbudt mange jobs her. Du har ret til at være uenig med mig, hvilket i øvrigt ganske rigtigt er sundt for debatten, men fakta er altså på min side i denne snak. - i øvrigt er jeg stor nok til selv at bestemme, hvornår jeg går i seng mvh Hans |
> Jeg ved ikke med dig, Martin, men jeg tror ikke på, at der fra i morgen er plads til 350.000 nye profitable énmands-iværksætter-virksomheder i Danmark.
Det må jeg sige jeg er dybt uenig i. Og det er netop et godt udtryk for den "kasse tænkning" som jeg personligt synes er så udrpæget i store dele af samfundet. 2 + 2 er ltid 4, der kan kun være lige præcis 30 øl i en kasse og man kan ikke blæse og have mel i munden på een gang. Specielt til det sidste kan jeg personligt bevidner at det er løgn. Det kan man sagtens blæse og have ml i munden - det sviner bare ad helvedes til! :)
Selvfølgelig er der plads til 350.000 nye iværksøættere i Danmark - hvis de ellers kan finde ud af at tænke længere end til Valby Bakke. realistisk set kommer der nok ikke 350.000 nye iværksættere lige md det samme, men det er sgu ikke fordi der ikke er plads - det er fordi der ikke er (nok) talent (og gå-på-mod).