Det er jo et svært spørgsmål at besvare umiddelbart - For hvad er korrekt? Er det den måde IE renderer tingene på, eller er det den måde FF, Safari, Opera etc. viser tingene på? Alt det tekniske er ikke interessant for kunden eller slutbrugerne af siden. Det skal bare virke og de skal ikke være afhængige af en specifik browser for at kunne bruge siden. Hvis kunden så bemærker at der er lidt pixelforskelle i forhold til Firefox og beder om at få det fixet, er det ikke noget jeg umiddelbart ville tage ekstra for. Det vil sandsynligvis kunne fixes med et simpelt CSS hack. Men når det så er sagt, så mener jeg at man for god ordens skyld skal få det specificeret i en kravspecifikation, hvilke browsere etc. der skal understøttes. (Her tænker jeg de gængse browsere der findes i dag, så som Opera, Safari, IE6/7, Firefox etc. Hvis kunden så kommer og kræver noget, som ikke har været specificeret i den, synes jeg det er ok at kræve ekstra betaling for det. Edit: Jeg tager det som en selvfølge at siden struktureres i (X)HTML (uden brug af tabeller til layout) med semantik i baghovedet og layout i ekstern CSS som validerer i henhold til W3C standarderne. |
Delphinarious:Alt skal selvfølgeligt virke upåklageligt i de gængse browsere, hvilket som minimum må være Internet Explorer, FireFox, Safari og Opera. Det er det der skildrer arbejde udført af fagfolk fra arbejde udført at amatører (håndværker-attituden)...
Så en håndværkers første prioritet er at det æstetisk skal være i orden, uanset om det går ud over evt. standarder på området?
En standard som i øvrigt vil gøre arbejdet mere kompatibelt og skalerbart i fremtiden.