Som du selv lægger ud med. Så er der væsentlig forskel på om der er tale om små æstetiske forskelle, eller om siden slet ikke vises i den ene af browserne. Som du afslutter eksemplet med. Og naturligvis tager man som udvikler højde for funktionalitet, og store forskelle der vil have betydning for sidens æstetiske fremtoning. Men at tage højde for en browser som eksempelvis Opera, med ca. 0,4 % af brugerne, gør jeg altså ikke med mindre det er et krav :-) (det bliver kunden naturligvis gjort opmærksom på)
Lige præcis. Selv om kunden ikke ved noget om SQL-injection, så har det stor betydning for det produkt kunden køber. Og således er det også med standarder. De kan være af afgørende betydning for kundens produkt, og derved er det dem man bør følge, med mindre kunden stiller direkte krav om andet. Hvis det kræver et hack i CSS for at det skal vises ens i FF og IE, så bør kunden gøres opmærksom på dette og du bør få kundens accept på at der udføres et hack. At gøre det den anden vej er ikke specielt professionelt efter min mening. |
Jan Skovgaard:Jeg ville nok vælge at teste en i en af de andre browsere under udvikling og så teste i IE til sidst og så tage hånd om evt. problemer
Det er vel en smagssag. Og da jeg udelukkende tester for at "se det med kundens øjne". Har jeg valgt den browser der sidder på 80-90 % af markedet. Men jeg har da lille FF med sine 10% med i mine tanker
Bliv gratis medlem