Jeg har indgået en lejeaftale, men aldrig modtaget fakturaer for lejen. Udlejer vil ikke sende fakturaer, da han mener det er unødvendigt, da vi har en underskrevet lejekontrakt. Har han ret?
Har i flere år været lejer af et erhvervslokale og ALDRIG modtaget en faktura på leje, min revisor bogføre udfra betalingen og lejekontrakten. Så jeg tror ikke at du skal forvente at får faktura fra udlejeren!
Hvis pengene overføres til en konto, må et kontoudtog jo fungere som bevis for der er betalt. Jeg tror personligt ikke at det er normalt, at der skrive en kvittering/faktura hver måned når huslejen skal betales.
Hvordan betaler du pengene, via kontooverførsel ?
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Ja, der skal forligge en faktura, alternativt kan du risikere at få underkendt skatte/momsfradrag i en kontrol.
Dette kan dog med fordel klares da udlejers side vha. Fornødne oplysninger på den årlige lejeopkrævning (skal forligge min. 1 faktura årligt!) med information om størrelse på betaligen, momsandelen, ydelsen og betalingstidspunkter mv.
Du skal blot kunne dokumentere udgiften, og at den er betalt. En kontrakt og en bankudskrift er rigeligt til dette. Iflg. nets er en betalingsoversigt f.eks. også tilstrækkelig.
Ja, der skal forligge en faktura, alternativt kan du risikere at få underkendt skatte/momsfradrag i en kontrol. Dette kan dog med fordel klares da udlejers side vha. Fornødne oplysninger på den årlige lejeopkrævning (skal forligge min. 1 faktura årligt!) med information om størrelse på betaligen, momsandelen, ydelsen og betalingstidspunkter mv.
Hej Cef.
Ifølge hvilken regel, skal der udstedes min. én faktura årligt?