Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man altid have en faktura?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har indgået en lejeaftale, men aldrig modtaget fakturaer for lejen. Udlejer vil ikke sende fakturaer, da han mener det er unødvendigt, da vi har en underskrevet lejekontrakt. Har han ret?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 12:18

Ja, hvordan vil du ellers bevise at du har betalt det korrekte beløb?

Lyder da meget underligt at han ikke vil fremsende faktura, uden dem kan han hellere ikke holde regnskab...

Fra Vejle
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.paradise4kids.dk Skrevet kl. 12:29

Har i flere år været lejer af et erhvervslokale og ALDRIG modtaget en faktura på leje, min revisor bogføre udfra betalingen og lejekontrakten. Så jeg tror ikke at du skal forvente at får faktura fra udlejeren!

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:35

Hvis pengene overføres til en konto, må et kontoudtog jo fungere som bevis for der er betalt. Jeg tror personligt ikke at det er normalt, at der skrive en kvittering/faktura hver måned når huslejen skal betales.

Hvordan betaler du pengene, via kontooverførsel ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:05

Ja, jeg laver en kontooverførsel på det aftalte beløb i lejekontrakten.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Skrevet kl. 13:07

Ja, der skal forligge en faktura, alternativt kan du risikere at få underkendt skatte/momsfradrag i en kontrol.
Dette kan dog med fordel klares da udlejers side vha. Fornødne oplysninger på den årlige lejeopkrævning (skal forligge min. 1 faktura årligt!) med information om størrelse på betaligen, momsandelen, ydelsen og betalingstidspunkter mv.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:13

Er det i øvrigt et lejet lokale til at drive virksomhed fra, eller blot et sted du selv bor ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:40

Du skal blot kunne dokumentere udgiften, og at den er betalt. En kontrakt og en bankudskrift er rigeligt til dette. Iflg. nets er en betalingsoversigt f.eks. også tilstrækkelig.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:51

Cef:
Ja, der skal forligge en faktura, alternativt kan du risikere at få underkendt skatte/momsfradrag i en kontrol.
Dette kan dog med fordel klares da udlejers side vha. Fornødne oplysninger på den årlige lejeopkrævning (skal forligge min. 1 faktura årligt!) med information om størrelse på betaligen, momsandelen, ydelsen og betalingstidspunkter mv.

Hej Cef.

Ifølge hvilken regel, skal der udstedes min. én faktura årligt?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:52

KS71:

Er det i øvrigt et lejet lokale til at drive virksomhed fra, eller blot et sted du selv bor ?

- Kim -

Hej Kim.

Det er et erhvervslejemål.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)