Er det i orden at bruge det ordrenummer som bliver dannet til fakturanummer også? Skal fakturanumrene følge hinanden i forhold til hvornår fakturaen/varen udsendes? Ved godt det er nogen mærkelige spørgsmål, men bliver bare i tvivl. I mit shopsystem bliver der dannet et ordrenummer og jeg har lagt mærke til den selv anvender samme nummer når der skal udskrives en faktura. Den bruger så også ordredatoen som fakturadato, hvilket jeg ikke mener er korrekt? Nu er der kommet en ny faktura i shopsystemet og den nægter jeg altså at bruge så har lavet min egen. Det kræver selvfølgelig mere tid, da jeg hver gang skal sidde og indskrive det selv. Men så bruger jeg jo oplysningerne fra ordren i systemet. Derved ordrenummer som jeg bruger til fakturanummer fordi der hele tiden er blevet brugt det. I stedet for at bruge ordredatoen til fakturadato skriver jeg både ordredatoen på fakturaen, men også en fakturadato som så er den dag jeg afsender varerne - er dette korrekt? Men hvad så med fakturanumrene, så ligger de pludselig ikke i rækkefølge længere, altså fortløbende, fordi jeg jo godt kan risikere at sende en vare bestilt d. 17. oktober førend end en der er bestilt f.eks. 10. oktober (bare fiktive datoer), Kan I følge mig, det er vidst lidt rodet, men kom bare pludselig på flere ting på en gang. Mange hilsner Githa |
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.