[
Det vil sige at man aldrig må skrive til nogen pr. mail, uden at have skrevet til dem først?
Det er korrekt. De skal i forvejen have givet sit samtykke til at modtage mails fra dig på den ene eller anden måde
Det er da en mærkelig lovgivning, syntes jeg.
Nej, lovgivningen er helt fin. Lad os tage dit eksempel: Du synes, at hjemmesiden ikke er flot nok. Jeg synes, at hjemmesiden kunne være langt bedre søgemaskineoptimeret. Og jeg kan forøvrigt også se, at konverteringen fra besøgende til kunde er helt ad h.. til.
Så vi kan alle være berettigede til at "punke" virksomheden på den dårlige samvittighed... for eet eller andet sted så er de klar over det. Dvs. jo mere "populær" en virksomhed er, jo flere ressourcer skal de bruge på at holde lykkejægere ude. Det er ikke rimeligt, at man ikke bare kan få lov til at være i fred og udføre sit arbejde.
Så jeg er lykkelig over at bo i Danmark hvor vi har en klar spamlovgivning og ikke har amerikanske tilstande, hvor selv privatpersoner har forskanset sig bag telefonsvarere fordi alle bare har lov til at ringe til dem og sælge hvad som helst.
Telefonsælgere må kime folk ned... mærkeligt...
Ja, det synes jeg faktisk også at det er, rent privat. Her tænker jeg på avissælgere, forsikringssælgere og Falck.
Dette, at du bliver nødt til at ringe til virksomheden og personligt mærke deres afstandstagen begrænser helt automatisk din lyst til at presse noget ned over hovedet på virksomhederne som de ikke har brug for. Det gør en email ikke. Det tvinger dig simpelthen til at gøre hjemmearbejdet ordentligt.
Hvornår er det ikke spam?
Når du ringer i forvejen.
Eller du får dem til at kontakte dig først, f.eks. ved hjælp af en god og informativ hjemmeside.
Venlig hilsen, Christian