Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortsvindel med pludselig chargeback - hvad kan jeg gøre?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Stahl:

Fashion-Seller:
Pengene reserveres vel ik, når trådstarter charger dem? Pengene reserveres, når kunden lægger bestillingen...
Vi er enige om at de hæves når den charges. Ved online handel er pengene reserveret i op til 30 dage.

Fashion-Seller:
Hvis du f.eks har et tysk Mastercard, så reserveres der intet på din konto, da der kommer en månedlig afregning for dit forbrug…
 Som jeg skrev reserveres der på MasterCard Cash/Debit/Debet, hvor imod man på et normalt/standard MasterCard har en kredit, fx. på 10.000-30.000. Her er et eksempel:

Med et AL-MasterCard får du en rentefri kredit på min. 10.000 kr. i op til 45 dage. Du kan vælge at betale saldoen hver måned eller aftale en løbende afvikling.

Så er vi enige. Problemet er bare, at i mange andre lande, der sker afregningen en gang om mdr, hvorfor der ofte kan gå op til 30-40 dage, før en chargeback laves, fordi ejeren af kortet ikke er bekendt med hævningen før afregningen sker...

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:50

UHA, så skete det igen. Ny chargeback på over 18000 kr. fra Swedbank. Betaling skal ske omkring 14 dage, og det er voldsomt for en selvstændigs økonomi. Vandgrød de næste tre måneder er menuen...

Svindleren har købt med en andens kort i min shop for over tre måneder siden, og så sender de i dag en rudekuvert og fortæller at korttransaktionen er tillbageført. "Indsigelse mod denne chargeback skal rettes til Swedbank...."

Men kan de det? Så betaler det sig vel at klage... Der er gået en måned mere end to måneder siden købet. 

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld jeg siger det! Men hvorfor har du ikke aktiveret 3D secure og hvorfor handler du overhoved med lande som Litauen. Det er jo med 100% sikkerhed svindel, nå folk fra udlandet køber i din webshop, nå de kan få det billigere andre steder, og derudover er din webshop heller ikke speciel troværdig.

Som jeg ser det er det 100% din egen skyld, og selvfølgelig er det fint at personen som har fået misbrugt sit kreditkort får sine penge tilbage...

Utroligt du ikke har lært fra da du oprettede denne tråd.

Jeg skriver om visum på ciriusonline.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:00

Jørgen Arvid Jacobsen:

UHA, så skete det igen. Ny chargeback på over 18000 kr. fra Swedbank. Betaling skal ske omkring 14 dage, og det er voldsomt for en selvstændigs økonomi. Vandgrød de næste tre måneder er menuen...

Svindleren har købt med en andens kort i min shop for over tre måneder siden, og så sender de i dag en rudekuvert og fortæller at korttransaktionen er tillbageført. "Indsigelse mod denne chargeback skal rettes til Swedbank...."

Men kan de det? Så betaler det sig vel at klage... Der er gået en måned mere end to måneder siden købet. 

Er det igen på en kunde fra Litauen eller?

Er transaktionen på 18.000 kr? Alene beløbets størrelse burde få alarmklokkerne til at ringe. Det dyreste produkt, som jeg kan finde på din side koster 1.200 kr, dvs der er rigtig langt op til 18.000 kr... http://shop.7d.dk/helse-terapi-og-skonhed/farveterapi-briller-komplet-saet 

En ordre der afviger fra normalen, er altid første fingerpeg i retning mod, at der er noget galt. Og er man i tvivl, kan man altid bede kunden tage et billed af kreditkortets front. Her kan svindlerne altid tage et billed, da de ikke er i besiddelse af kortet, men derimod kun sidder med kortinformationerne...

Det lyder godt nok voldsomt, at nogen har kunne handle for 18.000 kr i din shop, når man ser på priserne generelt, som typisk er max 300 kr... 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 19:22

Jeg må lige forklare for ikke at lyde helt tåbelig. Jeg søger bare lidt råd her, hvis nogen ved om man kan slippe for en kæmperegning.

Mine kunder er mest ældre og meget gamle mennesker. De skal have det helt enkelt og vejledes, og 3D secure proceduren vil derfor bare skræmme de fleste kunder væk.

Den sidste chargeback er et køb af to termocameras fra tilbage i november http://shop.7d.dk/sundhedstjek-gadgets/therm-app-varmekamera-pa-mobilen. Jeg har forlængst lært at stoppe kortsvindlere på den hårde måde. 

Men tak til Fashion-Seller for ideen om at bede kunden om et billede af sit kreditkort

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:17

Jørgen Arvid Jacobsen:

Jeg må lige forklare for ikke at lyde helt tåbelig. Jeg søger bare lidt råd her, hvis nogen ved om man kan slippe for en kæmperegning.

Mine kunder er mest ældre og meget gamle mennesker. De skal have det helt enkelt og vejledes, og 3D secure proceduren vil derfor bare skræmme de fleste kunder væk.

Den sidste chargeback er et køb af to termocameras fra tilbage i november http://shop.7d.dk/sundhedstjek-gadgets/therm-app-varmekamera-pa-mobilen. Jeg har forlængst lært at stoppe kortsvindlere på den hårde måde. 

Men tak til Fashion-Seller for ideen om at bede kunden om et billede af sit kreditkort. 

Der er desværre ingen måde, at stoppe en chargeback på, og du kan praktisk talt intet gøre, når du ik har Verified eller SecureCode på...

Er ordren leveret i Danmark? For så kunne du evt opsøge personen, omkostningerne til sådan et besøg er vist givet godt ud, når man tænker på regningen på 18.000 kr...

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 22:47

Tak for ideen. Kunden er fra Litauen (den værste af de to der har svindlet). Den største chargeback af dem, som jeg troede forlængst var forældet og glemt, når der går tre måneder. Selve indsigelsen fra en kortholder, skulle efter købet, så vidt jeg er oplyst, ske inden 60 dage, så jeg vil prøve at klage.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:47

Update:

Der kom lige en ekstra mindre cahargeback til morgenkaffen. Tak til Swedbank, jeg har nok lært det efterhånden... 

Swedbank oplyser at der er en indsigelsesfrist på 6 måneder her. Det er godt hvis man er kortholderen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:19

Jørgen Arvid Jacobsen:

Tak for ideen. Kunden er fra Litauen (den værste af de to der har svindlet). Den største chargeback af dem, som jeg troede forlængst var forældet og glemt, når der går tre måneder. Selve indsigelsen fra en kortholder, skulle efter købet, så vidt jeg er oplyst, ske inden 60 dage, så jeg vil prøve at klage.

Der kan laves chargeback helt op til 18 mdr efter køb, hvis kortholder kan komme med en rigtig god grund til, at vedkommende ik har opdaget betalingen før...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Arvid Jacobsen:

Update:

Der kom lige en ekstra mindre cahargeback til morgenkaffen. Tak til Swedbank, jeg har nok lært det efterhånden... 

Husk det ik er Swedbanks skyld. Det samme ville være sket med alle andre firmaer, som håndterer betalinger...

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)