Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge og Cvr nummer

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 4. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

HejSmile

Jeg overvejer at starte en virksomhed. Jeg er på dagpenge og har søgt A kasse om dagpenge samtidig med opstart af virksomhed, men fik afslag. Mit spørgsmål lyder så om man så kan få et cvr nr? Håber på svar da jeg er meget i tvivl.

Mvh

Monica

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså, jeg kan da ikke forestille mig, at du skulle have et problem med at få et cvr-nummer.

Men gør du det, så har du jo en virksomhed og må sige farvel til dagpengene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

monica gosvig:

HejSmile

Jeg overvejer at starte en virksomhed. Jeg er på dagpenge og har søgt A kasse om dagpenge samtidig med opstart af virksomhed, men fik afslag. Mit spørgsmål lyder så om man så kan få et cvr nr? Håber på svar da jeg er meget i tvivl.

Mvh

Monica

Som dagpenge modtager kan du have egen virksomhed og endda også ansatte -  men du skal kunne stå 100 % til rådighed for arbejdsmarkedet og således betyder det, at det du vil gøre, kan løses uden for normal kontortid.

Dette betyder at du gerne må løse opgaverne om dagen, sålænge at du er på dagpenge - men betyder blot at hvis du skulle blive tilbudt job, så kan du løse opgaverne på andre tider.

Du må ikke have en fast åbningstid heller, som begrænser din rådighed på arbejdsmarkedet.

Hvad vil du gerne lave / gøre -  jeg spørger blot fordi, der findes kreative løsninger til en A-kasse ansøgning.

Serie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37

John

Omkring dagpenge har retten til at  være på dagpenge når det gælder cvr. intet andet end at stå fuld til rådighed for arbejdsmarkedet og dette kan sagtens lade sig gøre til trods for at at man har ansatte,  sålænge der er andre end DIG, som har med disse at gøre... - altså at du ikke selv bruger   personlig tid  til disse eller drift.

Serie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45

Serie:

John

Omkring dagpenge har retten til at  være på dagpenge når det gælder cvr. intet andet end at stå fuld til rådighed for arbejdsmarkedet og dette kan sagtens lade sig gøre til trods for at at man har ansatte,  sålænge der er andre end DIG, som har med disse at gøre... - altså at du ikke selv bruger   personlig tid  til disse eller drift.

Serie

svarer ikke til min viden - Du får ikke CVR med ansatte og dagpenge. Du kan naturligvis eje aktier men du kan ikke drive en virksomhed hvor dine ansatte tjener penge til dig - selv om du står til rådighed-  den er jeg stensikker på for totalt no-go 99,9& af alle fald

Jeg kan det område her ret godt - og det du nævner vil aldrig fungere. En hovedaktionær - eller personlig virksomhed - med ansatte der driver virksomheden og så dagpenge. Den siger jeg klart NO GO til. Det er 100% forkert at du kan være hovedaktionær med ansatte eller personlig virkosmhed med ansatte og kunne tjene på det (hvad hovedaktionær og selvstændig CVR altid kan ) og så være på dagpenge  Det er totalt umuligt

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

John

Klart at man kan have en virksomhed med ansatte -  blot man ikke selv bruger tid og bruger man evt  lidt  tid så skal man noterer dette på sit dagpengekort  og så bliver fratrukket time for time.

Dagpengeret  har intet med anden indkomst at gøre...- kun om rådighed er opfyldt.

Men det er nok ikke set i brug mange steder, for det er bøvlet... - men du kan ikke finde en eneste tekst, hvor det står at ansatte er en 100 % forhindring til dagpenge.

Serie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

Rent vrøvl. Selvklart har det også med arbejdsindkomst at gøre og en hovedaktioner eller ejer af personlig virksomhed vil ikke få OK til at ha indtægt fra ansatte og dagpenge - du kender ikke området. Vi dropper den her please - så vi slipper for at skulle skjule hinanden for at undgå det.

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Cookie - John Hannover:

Rent vrøvl. Selvklart har det også med arbejdsindkomst at gøre og en hovedaktioner eller ejer af personlig virksomhed vil ikke få OK til at ha indtægt fra ansatte og dagpenge - du kender ikke området. Vi dropper den her please - så vi slipper for at skulle skjule hinanden for at undgå det.

vh John H

Klart at jeg kender til området 

Absolut har det intet at gøre med hvor mange timer andre arbejder for dig eller hvor meget disse indtjener -  kun DIN egen personlige tid er afgørende, når det gælder dagpenge.

Dagpenge har ikke fokus på arbejdsindkomst - men tidsforbrug -  og til ikke måleligt tidsforbrug bliver der så brugt en omregningfaktor, som så betyder at for hver ca. kr. 215  i indtægt bliver dagpengene reduceret med en time = ca. kr. 105 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36

jeg prøver om jeg kan skjule dig så vi slipper for hinanden men Amino fukntionen til det duer ikke. du tager fejl og aner ikke hvad selvstændige beregnes på - både i optjening og ret  det er retten de ikke får med ansatte og så kommer de aldrig til om de er til rådighed og indtjening. men en gang til fred med det. Desværre duer Skjul bruger ikke i Amino .- og jeg er lidt træt af at man ikke kan få det til at fungere trods vi er mange der har bedt Martin Thorborg om at få den funktion .der ligger under MERE til at virke. men det gør den ikke Serie - gør mig en tjeneste at slut den her og jeg lover ikke at kommentere nogle indlæg fra dig fremover tak

vh

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)