Jeg har siden 1/7/14 været ejer af en enkeltmandsvirksomhed der foretager bilpleje.
til at med 9. oktober havde jeg stadig en læreplads, men efter jeg blev uddannet ville jeg prøve at gå all-in, men 3 uger efter tænkte jeg er den sikre vej var a-kasse/dagpenge, og så måtte jeg jo lukke mit CVR, men så længe jeg kunne bevise at virksomheden også kunne køre hvis jeg havde fuldtidsjob, var der ingen grund til at lukke mit CVR-nummer.
og lige efter lærebogen for A-kasser

Netop det at du kunne bevise du kunne passe fuldtid og ha CVR er for A kassen normalt grund til at acceptere bijob i CVR og supplerende dagpenge. Samme som nævnt for uddannelse - husker - det var vist Lars T som også er
aktiv her til tider, som under højere uddanelse havde et CVR som side geschæft og - det fik han også OK til at køre videre - da han havde vist han kunne bestå fuldtidsstudie på normering (eller under tror jeg tilmed) og dermed bevist, at han ikke var fuldtids CVR. Der findes sikkert A-kasser der ikke altid har den fleksibilitet, men godt igen at få slået fast, og hvis man via det at ha passet fuldtids job eller uddannelse ved siden af CVR og ikke siden være længere tids fuldtime - CVR så bør der gives OK til bibeskæftigelse