Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røvrendt af privat kunde...

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et ukendt fænomen at mentale forstyrrelser kan føre til meget direkte fysiske problemer. Forhold mellem tankevirksomhed og fysik er ret veldokumenteret efterhånden. Men det gør bestemt ikke de sygdomme mindre slemme, som måske eller måske ikke har rod i mentale lidelser. Det kan bare gøre dem sværre at gøre noget ved. Og uanset om sygdomme skyldes mentale tilstande eller fysiske tilstande tror jeg ikke det er tit at man kan påstå, at folk selv er ude om det, eller at de "bare kan lade være".

Men der findes en række lidelser, som man ikke har kunne finde dokuemterbare fysologiske forklaringer på, og med en del af disse har jeg forstået, at det derfor ikke er helt ulogisk, at overveje mulighederne for mentale årsager. Det vigtige er vel i sidste ende, at finde årsagerne til lidelserne - ikke om det lige skyldes fysik eller mentale forhold. Jeg ved godt, at mentale sygdomme generelt betragtes anderledes af mange, men det er så her der er et problem synes jeg.

Det er klart, at det må være forbandet ubehageligt, at leve med et alvorligt ubehag, som lægerne ikke forstår godt nok endnu. Og det er bestemt heller ikke altid at resurserne fordeles rimeligt. F.eks. mener jeg at kræftområdet får en alt for stor andel af midlerne, på andre sygdommes bekostning, alene af den grund af de er sindssygt gode til lobbyisme gennem en tung og stor organisation. De store patentorganisationer er bedst til at flytte penge - ikke til at skaffe flere, totalt set.

Jeg synes nu også det må være svært for de sociale systemer og dem der sidder der. For de kan jo umuligt vide alt om alting - de må tro på den fagvidenskab deres beslutninger om alverdens områder bygger på. Og når det handler om sygdomme så er vores læger dem vi har vedtaget er eksperterne på det område. Så når de siger at de ikke kan finde noget målbart galt med en person, men personen alligevel siger de har det skidt - hvordan skal de sociale systemer så forholde sig til det? Det er jo også fandens svært for dem, hvis de 100% skal basere deres afgørelser på hvad en person siger om sin egen sag uden støtte fra nogle af de eksperter de støtter sig til.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)