Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google placering - Snyd?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 8:32:44 PM
Forfatter: Rosenstand
Undskyld mig, men nu refererer du til det modul, der er tilkoblet ScanNets Webshop - og det er altså IKKE det modul, der er tale om i Jespers indlæg. Det har i tidligere debatter været vanskeligt for nogen at skelne mellem de to vidt forskellige produkter - og det er det også her. Men det er ret væsentligt at skelne mellem modulet til shoppen, der benytter et redirect og så SEO-modulet, der ikek indeholder ét eneste element, der strider mod guidelines fra nogen søgemaskine.

Du har ret - min fejl. Der er en forskel på de 2.
Det ændrer dog ikke min mening med at det er noget ''fnidder'' - det er stadig en uholdbar løsning! Usability er smadret med den løsning.
Læs evt 14 km indlægget herover...

Hurra - mit indlæg nr 100
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:07

Jeg er sådan set ikke uenig med dig, men jeg vil blot tilføje at der udover de åbelyse mål mange har med SEO også findes en række helt andre årsager og derfor også benchmarks - uanset om man så kan lide dem eller ej.

Jeg har feks. stået overfor kunder der var villige til at betale endda MEGEt store beløb for at ligge top 3 i Google på blot et enkelt ord, af den simple årsag at de (sikkert med rette i den konkrete situation jeg tænker på) ville kunne opnå en meget bedre pris hos de investorer der stod lige overfor at ville købe firmaet. I en sådan situation kan der ikke tænkes langsigtet og strategisk.

For andre virksomheder har jeg stået overfor udfordringen at de gerne ville have "dæmpet alle de negative resultater om dem" og "hæve de possitive". Igen en opgave med en helt anden opgaveprofil.

Og endeligt har jeg stået overfor store brands, som via deres tungde og "uundværlighed" kan tillade sig ting af helt anden karakter end de fleste andre. Greg Boser beskriver meget godt mine tanker på det område i dagen s blogindlæg: Why Big Brands Should Spam Search Engines

... og dette var blot et par eksempler der viser helt andre mål, muligheder og strategier  - der er mange flere :)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 22:21
Glæder mig til at rende ind i den slags uanede-penge-til-SEM-opgaver

Mit 14 km indlæg var mere konkret myntet på en hurtig brainer på danskfotografi.dk, og der var derfor ikke "big brand" overvejelser inde over.

Men du har da helt ret, det er et spørgsmål om strategi/mål for den enkelte kunde.

Et konkret eksempel vi havde for nyligt, var netop at dæmpe de negative resultater. Når man søgte på vores kundes navn på Google (stor dansk e-shop), var de 5 første visninger fra kunder der havde diskuteret dårlige oplevelser inde på et populært forum. Tragisk for en e-shop...

Viste sig dog at kunden havde lagt stort set alle de stopklodser der findes ind i deres tekniske løsning, så blev hurtigt og forholdsvis let løst...
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:21
Tak Foged,

Du har en point, godt og lærende indlæg.

Vi åbner alligevel arkiv inden længe, udenmærket idé med en gratis del.

Iøvrigt pæn og dejlig overskuelig side NetMedia.dk

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 22:39
Dato: 2/9/2006 10:20:46 PM
Forfatter: Jesper Kjerumgaard
Tak Foged,

Du har en point, godt og lærende indlæg.

Vi åbner alligevel arkiv inden længe, udenmærket idé med en gratis del.

Iøvrigt pæn og dejlig overskuelig side NetMedia.dk

Takker var da så lidt.

Mht netMedia.dk... Glad for at du kan li'' den. Er dog under omstrukturering da den er lidt for overfladisk. På tide at vi tager lidt af vores egen medicin - der er stadig arbejde endnu med SEO

...men det betyder jo ikke at man ikke kan pege fingre af andre
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:25

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 23:42
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:45
Dato: 2/9/2006 9:53:04 PM
Forfatter: netMedia.dk
Hmm - mit længste indlæg til dato på Amino.... Skriv hvis der var nogen der fik læst det hele

Jeg gjorde. Og jeg vil helt sikkert kigge på det igen, da jeg er ved at sætte min egen AdSense-bronzegrube op.

Jeg har fundet en niche, som så vidt jeg kan se, er forsømt på internettet. Så det er nok ret billigt at få sin AdSence-reklame på den hjemmeside, men til gengæld forventer jeg et ret højt besøgstal, når siden først bliver kendt.

Jeg vil nemlig kun have reklamer, som direkte relaterer sig til hjemmesidens indhold.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 23:59
Dato: 2/9/2006 11:45:28 PM
Forfatter: Claus Agerskov

Jeg har fundet en niche, som så vidt jeg kan se, er forsømt på internettet. Så det er nok ret billigt at få sin AdSence-reklame på den hjemmeside, men til gengæld forventer jeg et ret højt besøgstal, når siden først bliver kendt.

Jeg vil nemlig kun have reklamer, som direkte relaterer sig til hjemmesidens indhold.

Dejligt at høre du fik lidt inspiration.

Der var dog en lille advarselslampe der begyndte at blinke da jeg læste dit indlæg. Du skriver at det du har valgt som keyword er forsømt, og det derfor kan være billigt.

Husk at det kan være fordi, at der ingen der søger på det.... Nu skriver du jo ikke noget om produktet, så det er svært at være konkret. Husk at når du vælger adwords skal det være dem som dine kunder ville søge på for at finde dit produkt. I rigtig mange tilfælde, er det nemlig ikke de samme som du selv ville søge på. Prøv evt at spørge nogen af dem, hvis du kan.

Et lidt klassisk eksempel, er de lidt mere teksniske produkter, hvor sælger fremhæver teknologien bag produktet, frem for produktets funktionalitet/navn i folkemunde.

Held og lykke med dit projekt.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:16
Dato: 2/9/2006 11:59:28 PM
Forfatter: netMedia.dk
... Du skriver at det du har valgt som keyword er forsømt, og det derfor kan være billigt.

Husk at det kan være fordi, at der ingen der søger på det.... Nu skriver du jo ikke noget om produktet, så det er svært at være konkret. Husk at når du vælger adwords skal det være dem som dine kunder ville søge på for at finde dit produkt. I rigtig mange tilfælde, er det nemlig ikke de samme som du selv ville søge på. Prøv evt at spørge nogen af dem, hvis du kan.

Siden er en hobbyside inden for et teknisk område, hvor jeg på forskellig vis vil sørge for, at alle de mest benyttede begreber giver en rimelig placering på Google (top 20 inden for ½ år og på længere sigt fast i top 10).

Indtjeningen skal så komme via relaterede AdSence-reklamer på hobbysiden.

Det er ikke urealistisk, at siden vil være verdens førende inden for et år omkring denne hobby, hvorfor jeg forventer mange besøgende.

Jeg er med andre ord ikke ude på at sælge et produkt, men sælge AdSence-reklamer på hobbysiden.
Side 4 ud af 5 (46 indlæg)