Du har ret - min fejl. Der er en forskel på de 2. Det ændrer dog ikke min mening med at det er noget ''fnidder'' - det er stadig en uholdbar løsning! Usability er smadret med den løsning. Læs evt 14 km indlægget herover... Hurra - mit indlæg nr 100 |
Jeg er sådan set ikke uenig med dig, men jeg vil blot tilføje at der udover de åbelyse mål mange har med SEO også findes en række helt andre årsager og derfor også benchmarks - uanset om man så kan lide dem eller ej.
Jeg har feks. stået overfor kunder der var villige til at betale endda MEGEt store beløb for at ligge top 3 i Google på blot et enkelt ord, af den simple årsag at de (sikkert med rette i den konkrete situation jeg tænker på) ville kunne opnå en meget bedre pris hos de investorer der stod lige overfor at ville købe firmaet. I en sådan situation kan der ikke tænkes langsigtet og strategisk.
For andre virksomheder har jeg stået overfor udfordringen at de gerne ville have "dæmpet alle de negative resultater om dem" og "hæve de possitive". Igen en opgave med en helt anden opgaveprofil.
Og endeligt har jeg stået overfor store brands, som via deres tungde og "uundværlighed" kan tillade sig ting af helt anden karakter end de fleste andre. Greg Boser beskriver meget godt mine tanker på det område i dagen s blogindlæg: Why Big Brands Should Spam Search Engines
... og dette var blot et par eksempler der viser helt andre mål, muligheder og strategier - der er mange flere :)