Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google placering - Snyd?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad går "cloaking" og "redirect" ud på?
 
 
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det var da så lidt.

Skrev jo egentlig at det er en doorway løsning, om det er en ok metode er der mange synspunkter på. Primært en løsning til mediabaserede sites (flash, shockwave, java, avaceret scripting mm.) Om doorways til ''almidelige sites'' vil blive banned er der ingen der kan svare på, men ikke en løsning vi anvender, da vi nok er på den side af flokken af SEO/SEM folk der mener at det lige er på grænsen.

Men det er vel en vurderings sag for den enkelte...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

> Vil det så gå ud over mit site (ift. Google placering), at Fætter Bent er blevet slettet fra Google, når mit site ligger på Fætter Bent''s server?

Det kan det godt. Det kommer an på hvilken form for "penalties" du udsættes for. Nogle gange er det automatisk og andre gange manuelt, og nogle gange går det "kun" ud over konkrete sider eller domæner, og andre gange rammer det alle sites på et givent IP nummer, eller endda hele C-klasser.
 
Dette er endnu en god grund til ikke at dele IP med andre!
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er så lige en rimelig relevant nyhed:

bmw.de spærret af Google.
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=418986/
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter at have læst og grinet af de to utrættelige Thomas og Mikkel


Og efter at have læst på Scannet.dk og de andre posts her på amino om Søgeoptimeringsmodulet, må jeg konkludere !

Scannets søgeoptimeringsmodul er sq da en røv god idé !

Deres konkurrenter besvare ikke deres kundehenvendelser, (har kontaktet 6 søgemaskineoptimeringsvirksomheder hvor kun en svarede) så verden ligger åben for Scannet.

Et CMS som lever op til alle krav indenfor en søgeoptimeret webside, de har gode udtalelser og man kan løbende tilrette, det er røv billigt og meget nemt!

Skal vi i Dansk Fotografi ud og finde et firma som vi skal betro at søgeoptimere vores webside og laver de måske lort, hvem ved, jeg har hverken tid eller viden nok til at opdage det.
Så hvorfor ikke betro Scannet, de har leveret kvalitets webhoteller i mange år, de har et brand som vi kender og bedst af alt de besvare deres kundehenvendelser.

De har gjort det let, billigt og jeg tror sq mere på at de ikke tager røven på mig og alle de andre, end så mange andre af de søgemaskineoptimeringshajer som ikke svare deres telefoner, eller man kun kan maile til og hvor jeg ikke kan se priseksempler.

Jeg tror sq det modul er en rigtig, rigtig god forretning for scannet, de er i hvert begyndt at køre tv-reklamer for .eu domæner, har jeg set, så butikken må jo gå nogenlunde.

En del af abonnementet er vel også at de løbende forbedrer systemet og gør det tidssvarende i forhold til guidelines osv.

Jeg har desværre endnu ikke opnået at få et tilbud fra et søgemaskineoptimeringsfirma, men tror ikke på at deres første regning lyder på 1200 kr.

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du nu SIKKER på at du læste de foregående indlæg?

At du ikke fik svar fra dem du henvendte dig til, betyder nu ikke at Scannet dermed er perfekte. Scannet har desuden netop anerkendt at deres SEO løsning strider mod ''god SEO skik'', og arbejder efter sigende på en ny løsning.
At sammenligne deres salg af EU domæner med deres SEO løsning er usaglig. De 2 ting hænger jo ikke sammen overhovedet.
Du tillægger Scannet en masse egenskaber som de ikke har - kort og godt. Eksempelvis gætter du på ''at de jo nok opdaterer det løbende og tilpasser det normerne''...Synes især at den seneste medieopmærksomhed om ufine metoder, og websteder der forsvinder fra google er godt svar på det.

Der er INGEN der kan garantere dig en top 5 placering i de dynamiske søgeresultater. Gør de det lyver de.
Bemærk iøvrigt at Scannet med deres løsning heller ikke lover noget som helst.

Det er i sidste ende dit eget valg, det er dig der gambler med dit website.

Er dit budget på 1200 kr vil jeg anbefale følgende:
Brug nogen uger på noget god literatur om emnet (ikke den lidt popsmarte ''Bliv nr 1 på Google'' fra forlaget Libris), lav en strategi (hvad forventer du HELT konkret af det i øget omsætning)
Dit endelig mål er jo ikke at ligge i top 5 på Google, men derimod at øge din omsætning! At få masser af besøgende på dit site, hænger jo ikke nødvendigvis sammen med at din omsætning stiger tilsvarende. Efter at have suset dit site igennem, tror jeg at det helt klart er det er der at kæden kommer til at hoppe af. Der er ikke nogen brugsmønstre på dit website der indikerer direkte købsmønstre, eller services som automatisk kan øge din ranking. Og det er egentligt en skam - for netop det du vil sælge åbner for en MASSE muligheder der kan gøre dette.
At dit site ser professionelt pænt og nydeligt ud ændrer ikke på dette. (syntes at det er en absolut nydelig side)

Og husk - SEO er ikke raketvidenskab - men det er bestemt heller ikke en minutløsning fra Scannet. Kræver konstant opfølgning og vedholdenhed.

Læs evt lige denne tråd hvis du har et par timer og se det sidste indlæg af Bent Andersen (09/02-12:16) http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1782&pageNo=7
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Har læst indlæget af Bent Andersen, som nok mest er af Mikkel og Thomas efterhånden.

SEO er nemlig ikke raketvidenskab og derfor må det være muligt at lave et forholdsvis enkelt system som gør det hele, også lovligt, for mig virker det da som om Scannet har gjort det og i hvert fald forsøger også at holde det lovligt. Som søgemaskineoptimeringshaj ville jeg da føle mig truet, hvis man med Scannet søgemaskineoptimeringsmodul kan opnå så fine resultater som Thomas har med concept-i.

Vores budget er ikke 1200 kr. (men det er Scannets første regnning for 6 måneder.)
Jeg har hverken tid eller lyst til at rode med søgemaskineoptimeringen selv, men vi ligger svine mange penge hos google adwords. Jeg ved at der er mange penge at spare/tjene.

Vores site en succes og vi får dagligt mange nye kunder her igennem. Selvfølgelig vil vi gerne have flere nye kunder og gerne billigere end google adwords kan gøre det.


Der er ikke nogen brugsmønstre på dit website der indikerer direkte købsmønstre, eller services som automatisk kan øge din ranking. Og det er egentligt en skam - for netop det du vil sælge åbner for en MASSE muligheder der kan gøre dette.

Hvad/hvordan mener du?

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 7:55:44 PM Forfatter: netMedia.dk  Scannet har desuden netop anerkendt at deres SEO løsning strider mod ''god SEO skik'', og arbejder efter sigende på en ny løsning.


Undskyld mig, men nu refererer du til det modul, der er tilkoblet ScanNets Webshop - og det er altså IKKE det modul, der er tale om i Jespers indlæg. Det har i tidligere debatter været vanskeligt for nogen at skelne mellem de to vidt forskellige produkter - og det er det også her. Men det er ret væsentligt at skelne mellem modulet til shoppen, der benytter et redirect og så SEO-modulet, der ikek indeholder ét eneste element, der strider mod guidelines fra nogen søgemaskine.  

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, vil lige have lidt grundlæggende på plads så

Nu ved jeg jo der er ca en milliard firmaer der efterhånden arbejder med SEO på den ene eller anden måde. netMedia.dk er selv en af dem.

Det som vi hovedsageligt fokuserer på er optimering af de organiske resultater (dem man ikke betaler for), kombineret med Adwords hvis kunden ønsker det (lidt hurtigere respons, her-og-nu-resultater).

MEN (den korte version - kunne snakke i 16 timer om den lange )...
I vores verden er en SEO/SEM en længere samlet proces.
Første fase er at sørge for at den tekniske side er i orden - kort og godt at siden kan læses af spiders. At fjerne de forhindringer der evt er i et givent CMS, dårlig kode, manglende info, stukrut osv osv osv. (kan være ret omfattende)
Problemet med mange SEO produkter (som eksempelvis Scannet, til trods for deres kedelige metoder) er at de mener at den stopper der - og det gør den ikke!

SEO er en samlet strategi for teksten, indholdet, extra value services, strukturen, navigation, linkstrategi, brugsmønstre, brugerens ønske (ifbm keyword, most wanted response (dit ønske), ca en andre milliard ting, og sidst men ikke mindst - ØGET OM SÆTNING I DIN FORRETNING.

Pointen med ovenstående er at flere besøgende på sin side (uanset om det er med adwords, organiske resultater, doorways osv)IKKE er en nogen som helst garanti for øget omsætning. Alt for mange fokuserer på at få øget trafik og topplaceringer, frem for fokus på øget omsætning.

Fokus på de 2 i en kombination er det der skal til!

Optimering af organiske søgning, handler i stor stil også om at få folk frivilligt til at linke til en, og tilbyde det de reelt søger!

Eksempel:
Jeg søger på erhvervsfotograf - og der er et sponsorlink (til dig )
Når jeg så trykker på det link, forventer jeg at der kommer noget der beskriver en erhvervsfotograf, eksempler mm.
Men det sker ikke. Når jeg trykker på linket kommer jeg ind på en side om portrætfotografering - ordet erhvervsfotograf står ikke et eneste sted. Så er min loyalitet i bund -til trods for at du får en ekstra besøgende. Resultat - jeg skynder mig videre.
Hvorfor? Fordi at du antager at jeg med erhvervsfotograf mener portrætfotograf - men det gør jeg ikke. Derfor fik jeg ikke det jeg forventede.

Havde der derimod været en side med en beskrivelse af en erhvevsfotograf, og ekspempler på hvad sådan en kan (herunder portrætfotograf) havde min loyalitet været et helt andet sted - og chancerne for dit salg markant øget.
Og det er så HER at du skal fokusere på købsmønstre og most wanted response. HVAD vil du have brugeren til her? Er det en booking - skal den selvfølgelig være fremhævet.
Og fjern de elementer der ikke er relevante. Når jeg fx havner på en side efter at have søge på erhvevsfotograf, er jeg ikke interesseret i at se om privatfotografi...
(skal selvfølgeligt være tilgængeligt på en eller anden måde) Jo flere valg du giver brugeren der ligger uden for søgeordets ramme, jo større er chancen for at det er den forkerte handling fra brugeren du får.
Og er det så gennem et betalt adword, er det jo bare spildte penge.... Øv, ikke?

Pointen med det er at keywords forpligter! ALLE dine keywords skal have deres egne sider (ikke dem der er stavet forkert - de skal selvfølgelig pege på den rigtige side).
Fokus på keywords gør desuden organisk søgeoptimering LANGT mere effektiv, og er et klassisk element af dette.

Har du undersøgt hvad folk reelt ville søge på - har du fx spurgt dine kunder?
Du fokuserer meget på ordet fotograf. Hvis jeg fx skal bruge en fotograf (hvilket jeg har været ude i mange gange) søger jeg ikke på ''fotograf'', men ''fotograf aalborg''...
Der dukker i også op, men slet ikke med en tekst der hinte
Side 3 ud af 5 (46 indlæg)