Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google placering - Snyd?

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 7:56:27 PM
Forfatter: Rosenstand

Du kan lige få et link til en af vores sider, der er opbygget i modulet - så hører jeg gerne om ''fnidderet''? http://concept-i.dk/seo/000031/000001/000065.asp

Synes egentligt at det er ret tydeligt med det link du sender. Det er jo ikke din reelle side du optimerer, men derimod en en ''kunstig'' SEO side som ikke er at finde i din oprindelige struktur, fyldt med underlige links der er svære og læse. Se fx bare URL''en...
Hvis dine kunder finder dem, vil det ikke være særligt professionelt (går udfra at der er en redirect på)
Hvorfor ikke bare gøre det rigtigt fra starten? Jeg anser den teknik for cloaking, og som ikke værende god SEO skik.

På din ''rigtige'' side har du alle mulighederne for at opbygge en struktur der virker både for brugeren og søgemaskinen. Derfor ser jeg ingen årsag til at lave de doorways du gør.

I min verden er det noget ''fnidder''.

Din volvo retorik er jeg ikke helt med på

Afsluttende syntes jeg din bemærkning om deMib var ret off-topic og ret unødvendig. Synes ikke det er særligt tillidsskabende at fremhæve sig selv ved at svine andre til, uanset om man er enig eller ej.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 21:33
Det her er virkelig underligt.... Hvor er der en redirect? Hvor er der en cloaking? Hvis du laver en søgning på Google: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-50,GGLG:en&q=Kendte+reklamebureauer kommer den omtalte side op som nr. 1. Det kan du da lige prøve - og slå gerne java og andet fra i din browser. Lad mig så høre, hvilke redirects du finder? Når du konstaterer, at der ingen redirects er, at der ingen cloaking er.... så håber jeg da, at du vil skrive det her i tråden, så andre - der ikke har din viden - kan læse det?

Og med hensyn til mine bemærkninger om Mikkel de Mib: Læs i de forskellige debatter, hvor han - uden tøven - kalder folk der bruger modulet for dumme (jeg bruger det - altså er jeg dum). Han omtaler også os, der bruger modulet, som "stakler". Jeg angriber i øvrigt ikke hans person, men hans metoder at debattere på. Da han - uden for enhver diskussion - er meget vidende om SEO i alle afskygninger, opfatter jeg hans konstante roden rundt i de to forskellige moduler fra ScanNet og hans deraf følgende mange ukorrekte påstande om teknikkerne som særdeles uklædelige. At være meget vidende forpligter - synes jeg.

Da modulet fra ScanNet primært er et system, som folk selv arbejder med, har jeg svært ved at forstå, hvordan jeg skulle fremhæve mig selv? Jeg kender bare modulet, og jeg synes generelt ikke, det er klædeligt, når en virksomhed udsættes for kritik, der faktuelt bunder i ukendskab. Det har været tilfældet i væsentlige dele af kritikken af modulet fra ScanNet. I princippet kunne jeg jo have blandet mig udenom - men på den anden side set er dette forum jo meget besøgt af mennesker, der søger løsninger. Og ScanNet løsningen er en blandt flere - og den virker (hvis ejeren ikke misbruger den - naturligvis). Jeg søger ikke kunder i dette forum specielt, da vi har flere ugers ventetid på overhovedet at se på nye opgaver pt. Så nej - jeg vil ikke fremhæve mig eller andre på bekostning af kritik af Mikkel de Mib - blot gøre opmærksom på, at argumentationerne fra bemeldte herre ikke står mål med den viden og status, han har. Og det er synd og skam.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49

At du gentager dine usande fortolkinger af hvad jeg har sagt og ikke sagt må stå for egen regning - jeg HAR forklaret mit syn på BEGGE MODULER og det ved du godt. Så stop dit vrøvleri.

Iøvrigt var der netop lige et glimrende eksempel på hvad der kan ske, når man placerer den slags snask på sit eget domæne. BMW har været så åndssvage at gøre det samme, og resultatet er, at deres website: bmw.de nu er 100% slettet af Google, PR0 - gone, gone, gone! I kan læse mere om detaljerne på min med-radiovært David Naylors blog her: www.davidnaylor.co.uk/archives/2006/02/02/selling-my-car-because-its-a-spammers-car/

En søgning på site:bmw.de der burde vise alle sider Google kender til fra det domæne viser således nu:

Your search - site:bmw.de - did not match any documents.
Og hvis du besøger sitet med din GoogleToolbar på vil du også se at deres PageRank er nul.
Sur røv til BMW!

Som David rigtig nok siger er det ikke den smarteste måde at behandle et domæne af den slags på. De fleste af mine "eksperimenterende" domæner er jeg sgu ligeglad med om forsvinder - men det gælder satme ikke, når jeg arbejder på store vigtige domæner, og for kunder som forventer at de også kan findes i søgemaskinerne om måneder og år fra nu. Det handler om ordentlog risiko-evaluering - og det har dem der har hjulpet BMW åbenbart ikke været i stand til at forstå, på samme måde som det er åbenlyst at Scannet heller ikke har.

Det varmer så dejligt når man pisser i bukserne - men kun indtil man går ud i frostvejret :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:11
Åh ja... Folk kan da heldigvis læse de tidligere indlæg.

Det BMW havde lavet var med redirect til deres "hovedsite" - og de har gjort det siden engang i 2004. Prøv en søgning: http://web.archive.org/web/*/http://www.bmw.de/bmw-316.html

Klik på linket fra 11. februar 2004 - og vupti!! Man bliver smidt videre ind på deres hovesite. Prøv så det samme igen med sikkerhedsindstillingerne sat til højst mulige i browseren - så ser man den keyword stuffede side med redirect i.

Der er ikke redirect i ScanNet modulet. Sammenligningen er derfor ukorrekt. BMW ryger ud grundet de redirects.

Hvis en bruger af ScanNet modulet laver keyword stuffing, er det ikke godt - men ikke modulets skyld.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:25

Du har stadig ikke fattet pointen i min kritik, og det må du jo selv om, men det er, at når man placerer snask på sit hoveddomæne, så er det DET der bliver slettet hvis man fucker op og bliver taget. BMW var blevet slettet med deres doorway-sider, uanset om de var redirected, cloakede eller ej.

BMW-sagen er, lige som de andre sager der er henvist til i de mange debatter om Scannets moduler, yderst relevant - uanset at du så måtte mene noget andet. Det er grundlæggende den samme problematik der har ramt BMW, andre før dem, og muligvis Scannets kunder på et tidspunkt. Om det sker for Scannet det vil tiden vide ...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:36

Ok - vi må nok til at lukke denne for at undgå at blive rundtossede af at køre i ring. Hvis der er snask - er det risikabelt. Jeg er 100% enig og har aldrig sagt andet.

Hvis der ikke er snask (ingen redirects, ingen skjulte links etc. etc) og indholdet er ordentlig tekst osv., er der ingen fare. Der ER ikke redirects i ScanNet modulet, der ER ikke skjulte links og alt det andet (men den programmeringskyndige bruger kan da lave det).

Google skulle altså kunne blackliste alene på grund af en URL struktur, der benytter tal som sidenavne i stedet for bogstaver. Det er da vist aldrig set før.

Jeg betvivler ikke de mange eksempler på sites, der er smidt ud af Google - for de er skam faktuelle nok. Men jeg har trods mange, mange timers søgen på små og store debatfora etc. ikke fundet ét eksempel på, at sites er taget væk uden der har været tale om enten keywords stuffing, redirects, CSS snyd, ekstrem link swapping og alle de andre tricks.

Hvis disse eksempler findes, kunne det være utroligt oplysende for debatten, at de blev nævnt. Og de MÅ jo findes, siden der konstant henvises til dem?

Ellers skal det vel blot siges: Laves der snask - er jeg helt enig i, at det ikke bør ske på ens vigtige domæne. Men hvis der ikke er snask, er der jo ingen risici...?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:57
Dato: 2/5/2006 8:18:23 PM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 2/5/2006 7:56:27 PM Forfatter: Rosenstand Du kan lige få et link til en af vores sider, der er opbygget i modulet - så hører jeg gerne om ''fnidderet''? http://concept-i.dk/seo/000031/000001/000065.asp

Synes egentligt at det er ret tydeligt med det link du sender. Det er jo ikke din reelle side du optimerer, men derimod en en ''kunstig'' SEO side som ikke er at finde i din oprindelige struktur, fyldt med underlige links der er svære og læse. Se fx bare URL''en... Hvis dine kunder finder dem, vil det ikke være særligt professionelt (går udfra at der er en redirect på) Hvorfor ikke bare gøre det rigtigt fra starten? Jeg anser den teknik for cloaking, og som ikke værende god SEO skik. På din ''rigtige'' side har du alle mulighederne for at opbygge en struktur der virker både for brugeren og søgemaskinen. Derfor ser jeg ingen årsag til at lave de doorways du gør. I min verden er det noget ''fnidder''. Din volvo retorik er jeg ikke helt med på

Jeg håber stadig at høre om redirect, cloaking m.m. i ScanNet modulet på den side, jeg har givet link til? Eller en melding om, at det ikke er der - af hensyn til andre læsere...
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 12:41
Dato: 2/6/2006 11:57:27 AM
Forfatter: Rosenstand
Jeg håber stadig at høre om redirect, cloaking m.m. i ScanNet modulet på den side, jeg har givet link til? Eller en melding om, at det ikke er der - af hensyn til andre læsere...

Nej, den side du sendte redirecter ikke videre, men vidste ikke om det var fordi du havde slået det fra. Det er jo normalt med den slags sider, at de linker videre til den ''rigtige'' side med det samme.

Ændrer dog ikke på min mening om at det ikke er den korekte måde at gøre tingene på, da det jo stadig er en doorway ind til den rigtige side.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 12:52
Tak for bekræftelsen i, at der ikke er redirect eller andet "ulovligt" i modulet. Nej - det er ikke normalt med "den slags sider", for det er ikke "den slags sider" :-)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:55

Dato: 2/5/2006 6:40:29 PM Forfatter: Mikkel deMib 

Har den server hun ligger måske noget at gøre med hendes placering? Nej, det har stort set ingen betydning - og er i hvert fald ikke den årsag du leder efter her.

Det fik mig lige til at tænke på følgende:

Lad os sige at jeg har mit site hosted ved Fætter Bent. På samme server ligger Fætter Bent''s eget site, som han SEO''et med alle dirty tricks i bogen, med slettelse fra Google til følge.

Vil det så gå ud over mit site (ift. Google placering), at Fætter Bent er blevet slettet fra Google, når mit site ligger på Fætter Bent''s server?

mvh Carsten
Side 2 ud af 5 (46 indlæg)