Hej Alle Jeg overvejer at starte en webshop og jeg har hørt at den bedste ide skulle være at starte med at lave et budget! Mit spørgsmål lyder så på om hvordan jeg kan lave en forventning om i mit budget om, hvor meget omsætninger bliver/hvor mange kunder der kommer? (Har hørt det skulle være med i budgetplanen) Jeg kan nemlig ikke helt forstå hvordan jeg på nogen måde skulle kunne sige noget om det? Mange hilsner Lemviger |
Hej
Hvis du skal ud og låne penge, så skal du have en forretningsplan der bl.a. indeholder et budget.
Et estimeret budget er med til at finde ud af om forretningen i det hele taget er rentabel, så du ikke starter op og finder ud af om et år at du har solgt godt men dine muligheder for avance på produkterne ikke er noget der er værd at satse på o.s.v.
Så start op med at få en følelse for forretningen ved at lave et regnestykke som fx. hvis jeg sælger 1000 stk. med en avance på xx%, hvor meget kan jeg så bruge på reklame, konceptudvikling, løn og i den dur.
Kan din web shop give overskud på 1000, 10.000, 100.000 om mdr. Går der 1 mdr. 6 mdr. eller 1 år, før den giver overskud. Er der finansielle risikoer du skal tage i betragtning, fx. mange produkter der skal dækkes under garanti/reklamationsret eller er indkøbspriserne stabile o.s.v.