Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budgetplanlægning (Webshop)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg overvejer at starte en webshop og jeg har hørt at den bedste ide skulle være at starte med at lave et budget!

Mit spørgsmål lyder så på om hvordan jeg kan lave en forventning om i mit budget om, hvor meget omsætninger bliver/hvor mange kunder der kommer? (Har hørt det skulle være med i budgetplanen)

Jeg kan nemlig ikke helt forstå hvordan jeg på nogen måde skulle kunne sige noget om det?

Mange hilsner

Lemviger

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 32
Fra  Nordskov IT & Academy Skrevet kl. 00:05

Hej 

Hvis du skal ud og låne penge, så skal du have en forretningsplan der bl.a. indeholder et budget.

Et estimeret budget er med til at finde ud af om forretningen i det hele taget er rentabel, så du ikke starter op og finder ud af om et år at du har solgt godt men dine muligheder for avance på produkterne ikke er noget der er værd at satse på o.s.v.

Så start op med at få en følelse for forretningen ved at lave et regnestykke som fx. hvis jeg sælger 1000 stk. med en avance på xx%, hvor meget kan jeg så bruge på reklame, konceptudvikling, løn og i den dur.

Kan din web shop give overskud på 1000, 10.000, 100.000 om mdr. Går der 1 mdr. 6 mdr. eller 1 år, før den giver overskud. Er der finansielle risikoer du skal tage i betragtning, fx. mange produkter der skal dækkes under garanti/reklamationsret eller er indkøbspriserne stabile o.s.v.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 03:06

For at finde ud af hvor høj omsætning / hvor mange kunder der kommer, kan du lave markedsanalyse. Et lille spørgeskema, og så smide det på FB, og annoncere for 100kr. Derefter kan du se hvor mange der har svaret om de er interesserede osv. - Det kan hjælpe dig en del.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:17

Hej

Løsningen er her: Beregn dit salg. Denne skabelon beregner, hvor stor en omsætning du skal have i din virksomhed for at overleve som selvstændig. Den er nem - men også uhyggelig. 

mvh

Mogens

Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:32

Okay tusind tak for alle svarerne allesammen :)! Jeg sætter stor pris på at i havde tid til at hjælpe mig lidt på vej!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)