De ville ikke levere en kassekredit på 150.000,- til mig og min partner. Dette baserede de på vores privatøkonomi. Jeg, og min hustru, skylder ca. 125.000 væk, og min partner skylder 150.000 væk. Banken gav udtryk for at hvis vi selv kom med 100.000,- ville det ikke være et problem - men hvad dælen skulle vi så bruge banken til? ;) Jeg mener. 75.000,- pr mand er da ikke alverden, og hvis banken vil være med til at finansiere et hus til 1.7 milioner, hvorfor dælen kan de så ikke slippe 150.000 når huset nu er solgt?
Vi er begge uddannede skolelærere, så at få et job hvis ideen falder er intet problem. Ja, jeg forstår det ikke :/
Hvordan håndterer I afslag, og er det en bedre ide at snakke med de mindre banker? - Er de mere lydhør for ideer, frem for superkonservative sikkerhedsvurderinger? Venligst jonas |
Av, den er ikke god, men med min erfaring gennem 26 år som selvstændig med op og nedture, viser det, at når man har penge, SKAL man låne og gemme til dårlige tider.
Når man har penge, er bankerne mere end villige og står gerne på nakken af hinanden for at tilbyde sig..
I har ingen penge, men masser af gæld og derfor er bankerne meget forsigtige og det er ærgeligt, når man brænder for en god ide ....
Der er nok intet at gøre, end at prøve mange andre igen og igen og ikke give op, men husk at lykkedes det, så lån fremover når kassen er fuld og gem dem til dårlige tider.