Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv. Første afslag

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra faaborg
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lige fået et svar fra min egen bank (Danske Bank).

De ville ikke levere en kassekredit på 150.000,- til mig og min partner. Dette baserede de på vores privatøkonomi. Jeg, og min hustru, skylder ca. 125.000 væk, og min partner skylder 150.000 væk.

Banken gav udtryk for at hvis vi selv kom med 100.000,- ville det ikke være et problem - men hvad dælen skulle vi så bruge banken til? ;)

Jeg mener. 75.000,- pr mand er da ikke alverden, og hvis banken vil være med til at finansiere et hus til 1.7 milioner, hvorfor dælen kan de så ikke slippe 150.000 når huset nu er solgt?

Vi er begge uddannede skolelærere, så at få et job hvis ideen falder er intet problem. Ja, jeg forstår det ikke :/

Hvordan håndterer I afslag, og er det en bedre ide at snakke med de mindre banker? - Er de mere lydhør for ideer, frem for superkonservative sikkerhedsvurderinger?

Venligst

jonas

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:26

GeekedAv, den er ikke god, men med min erfaring gennem 26 år som selvstændig med op og nedture, viser det, at når man har penge, SKAL man låne og gemme til dårlige tider.

Når man har penge, er bankerne mere end villige og står gerne på nakken af hinanden for at tilbyde sig..

I har ingen penge, men masser af gæld og derfor er bankerne meget forsigtige og det er ærgeligt, når man brænder for en god ide Idea....

Der er nok intet at gøre, end at prøve mange andre igen og igen og ikke give op, men husk at lykkedes det, så lån fremover når kassen er fuld og gem dem til dårlige tider.

Fra faaborg
Tilmeldt 14. Oct 07
Skrevet kl. 17:29
Mange tak :)

Den tager jeg med mig.

Jonas

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 17:48

Et forslag herfra:
Lav en god og fylestgørende forretningsplan inden du går i banken. Jeg har kun positive erfaringer med DDB i den forbindelse.

Vh. Brian 

Fra faaborg
Tilmeldt 14. Oct 07
Skrevet kl. 17:57
Jeg har faktisk en 11 sider lang forretningsplan, godkendt og gennemlæst af Væksthus SydDanmark.

Det samme er mine budgetter.

Endvidere har vi mange positive tilkendegivelser fra vores kommende kunder. De mener alle det er en god ide, og at vi tilmed er billige.

Venligst

Jonas

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 18:06

Det var pokkers!
Det er godt nok to år siden jeg havde brug for 100.000 til opstart og skyldte i forvejen et par hundrede. Med forretningsplanen i hånden gik det rent igennem.
Det er muligt DDB har skiftet kreditpolitik siden.
Jeg har i øvrigt kunder der er skiftet til Spar bankVest for at få en mere kreditvenlig bank.
Det var måske værd at prøve.

/Brian 

Fra faaborg
Tilmeldt 14. Oct 07
Skrevet kl. 18:09
Måske ikke en skidt ide

I alt fald er næste skridt at arbejde på de mindre banker.

Er jeres erfaring at de kræver man flytter sin privatøkonomi med? - Det er jo et I/S

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 18:42

Jonas Rasmussen:
Måske ikke en skidt ide

I alt fald er næste skridt at arbejde på de mindre banker.

Er jeres erfaring at de kræver man flytter sin privatøkonomi med? - Det er jo et I/S

Da jeg skulle ud og låne til at komme igang gik jeg i en anden bank end min egen, da jeg først fik afslag i min alm bank. Den anden bank ville låne mig et mindre beløb end det jeg skulle bruge, hvis jeg flyttede det hele med. Billån, boliglån mv. Derefter gik jeg i min egen bank og sagde, at jeg kunne låne de fleste af pengene i en anden bank, hvis jeg flyttede alle mine kontier med.
Min egen bank brugte så 2 dage på at kigge det hele igennem og det ende med, at jeg fik lov til at låne flere penge end jeg spurgte efter og renten på mine andre lån blev sat ned og kæresten fik hævet hendes indlåns rente.
Det var udelukket pga. en anden bank godt ville give mig et mindre lån, at jeg fik lov tilsidst.
Måske det var en mulighed for dig, at høre en anden bank om et mindre beløb og så vende tilbage til din alm bank.

Fra faaborg
Tilmeldt 14. Oct 07
Skrevet kl. 18:46
Bum Bum

Det var slet ikke en skidt ide!

Tak for den! :)

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:00

Det afhænger iflg min opfattelse mere af hvordan du svinger med rådgiveren, end hvilket navn der står på facaden.

Det er meget godt med en gennemarbejdet forretningsplan, men sidder

man og kigger ned i gulvet, eller har flakkende øjne, kan man godt droppe den forkromede forretningsplan.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)