Hej...
Jeg har lige startet en restaurant op - jeg gik i Danske Bank og havde ALT forberedt, planlagt og havde brug en opstartskapital på omkring 400.000. Jeg brugte ALLE mine ressourcer - jeg knoklede virkelig så meget - og fik restauranten bygget op, alt nyt inventar - lager osv osv - for 350 - og så gik jeg igang. Jeg fortalte min bank, at jeg kunne klare det hele for 350 - og jeg fik det lavet som en kassekredit.
Nu er jeg startet op - og det er virkelig hårdt! Min bank som synes ideen var super, mener nu, at det da er mærkeligt at jeg ikke kører på et overskud allerede. Jeg har opstartskapitalen på de 350 - og kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen. Jeg har ingen driftskonti eller noget - kun min etableringskonto på 350 - som jeg så bruger som min drift...
Jeg har nu sagt til min bank - at alt det kunne jeg klare til etableringen, jeg renoverede lokaler der ikke var tidligere restaurant - og jeg har i 3 måneder nu formået at holde mig lige under de 350 - men - langfristet dør jeg på det her. Jeg har ikke mulighed for at investere i reklamer - indkøbe større varepartier osv osv - for min bank mener, at jeg burde klare mig med dette beløb...
Men hvad mener i- er det virkelig realistisk - har jeg sat mig selv alt for stramt - og nu kvæler det mig?
Jeg arbejder hver dag - jeg køber alt hvad jeg kan enten billigt eller brugt - men alligevel ser mit sted super godt ud - men de store investeringer kan jeg ikke være med i, ikke engang 10 - 20.000 på markedsføring. Jeg har haft nogle rådgiver inden for branchen til at hjælpe mig - og de mener jeg har at mig selv alt for stram i det - men hva gør jeg når banken ikke mener det samme?
Min bankmand forstår ikke, at pengene ikke ruller ind i min restaurant - han kan ikke se, at jeg skal investere nogle ting for at få mere kunder i butikken....hvorfor har han i sin tid sagt ja - er 350.000 mange penge - eller er det ikke et lille beløb set i forhold til hvad jeg har lavet??
Kom meget gerne med gode råd - lige nu har jeg mest af alt lyst til at droppe det - selvom det virkelig kan blive det bedste sted, perfekt belliggenhed - virkelig skøn indreting - god mad - men selve driften og opstartsfasen - kvæler mig???