Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv. Første afslag

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra faaborg
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan der være meget rigtigt i, men denne her gang var jeg ikke engang til møde. Rådgiveren måtte have ment at han kendte mig fyldestgørende - Så et møde ikke var nødvendigt. Endvidere stillede han spørgsmål til firmaet, hvor han uden videre kunne finde svarene i virksomhedsplanen. Måske han bare ikke var interesseret fra starten af :/

Nu har jeg lært min lektie, og udbeder møder _hver_ gang ideen skal præsenteres.

Flakkende øjne og vigende blik er ikke noget problem for mig. Den tendens forsvinder meget hurtigt når man er lærer :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:34

Bankerne er - siger min nyligt erfarede irritation mig - meget forsigtige i øjeblikket. Jeg ved ikke om de er bange for en økonomisk nedtur, men vi er blevet afvist som kunder af 4 forskellige banker og det eneste vi skylder penge på, er hus og mandens studielån.

Det er fuldstændig vanvittigt, men vi må jo bare leve med de skyhøje renter vi betaler i Spar Nord indtil der begynder at komme overskud i firmaerne - det er helt bagvendt - når man har brug for hjælp, bliver man afvist og har man røven fuld af penge står de på nakken af hinanden for at hjælpe - banker er i hvert fald ikke velgørenhedsforetagender - at de med jævne mellemrum donerer penge til lokale formål er vist blot for syns skyld...

Mette - en anelse bitter

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 20:57

Jeg kan da supplere med, at da banken gav mig en kassekredit til firmaet, var det med bemærkningen om, at de IKKE troede på mit "projekt". *LOL*

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Nu har jeg ikke haft brug for at låne penge i forbindelse med opstart af firma, men min erfaring siger mig – og hvad jeg også har hørt er – at mindre banker oftere er villige til at støtte iværksættere end de større. Specielt de lokale... 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 21:36

Hej Mette

Nu skriver du selv at i må vente med at skifte bank, indtil i begynder at få overskud i forretningerne,

Ret beset kan man vel ikke klandre andre banker at de evt tøver.

At skifte bank i en opstartsfase er problematisk, hvor der ikke rigtigt er noget overskud, vil det berettiget/uberettiget

fremstå som om der er en hund begravet et eller andet sted.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:30

Hej Hans

Nu er det vel de færreste firmaer der er så heldige/dygtige at have overskud det-de første år.

Min generelle opfattelse af banker er dog også noget med at dem der har skal mere gives ;o) Hvilket man vel ikke kan fortænke dem i, de er jo kommercielle de djævle ;o) Jeg har i min hidtidige færden kunnet se at der er 2 faktorer der betydre noget for banken SIKKERHED og TRO PÅ FORRETNINGSPLANEN.

Mvh

René C. Larsen 

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:58

Hej Rene

Vi er helt enige, dog betyder et regnskab med et fornuftigt resultat også MEGET for banken.

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:31

Hej...

Jeg har lige startet en restaurant op - jeg gik i Danske Bank og havde ALT forberedt, planlagt og havde brug en opstartskapital på omkring 400.000. Jeg brugte ALLE mine ressourcer - jeg knoklede virkelig så meget - og fik restauranten bygget op, alt nyt inventar - lager osv osv - for 350 - og så gik jeg igang. Jeg fortalte min bank, at jeg kunne klare det hele for 350 - og jeg fik det lavet som en kassekredit.

Nu er jeg startet op - og det er virkelig hårdt! Min bank som synes ideen var super, mener nu, at det da er mærkeligt at jeg ikke kører på et overskud allerede. Jeg har opstartskapitalen på de 350 - og kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen. Jeg har ingen driftskonti eller noget - kun min etableringskonto på 350 - som jeg så bruger som min drift...

Jeg har nu sagt til min bank - at alt det kunne jeg klare til etableringen, jeg renoverede lokaler der ikke var tidligere restaurant - og jeg har i 3 måneder nu formået at holde mig lige under de 350 - men - langfristet dør jeg på det her. Jeg har ikke mulighed for at investere i reklamer - indkøbe større varepartier osv osv - for min bank mener, at jeg burde klare mig med dette beløb...

Men hvad mener i- er det virkelig realistisk - har jeg sat mig selv alt for stramt - og nu kvæler det mig?

Jeg arbejder hver dag - jeg køber alt hvad jeg kan enten billigt eller brugt - men alligevel ser mit sted super godt ud - men de store investeringer kan jeg ikke være med i, ikke engang 10 - 20.000 på markedsføring. Jeg har haft nogle rådgiver inden for branchen til at hjælpe mig - og de mener jeg har at mig selv alt for stram i det - men hva gør jeg når banken ikke mener det samme?

Min bankmand forstår ikke, at pengene ikke ruller ind i min restaurant - han kan ikke se, at jeg skal investere nogle ting for at få mere kunder i butikken....hvorfor har han i sin tid sagt ja - er 350.000 mange penge - eller er det ikke et lille beløb set i forhold til hvad jeg har lavet??

Kom meget gerne med gode råd - lige nu har jeg mest af alt lyst til at droppe det - selvom det virkelig kan blive det bedste sted, perfekt belliggenhed - virkelig skøn indreting - god mad - men selve driften og opstartsfasen - kvæler mig???

Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:36

Hej Kan-vil-selv.dk

En af mine gode bekendte har startet topkok.dk op, derinde vil du kunne byde ind på rigtig mange lukrative arrangementer, især i den her tid, det kunne måske være en idé til at få ekstra omsætning ind i biksen....der er også mulighed for at finde firmaer i dit område, der søger efter en lækker frokostordning etc. synes ikke du skal give op!

Kenneth Arentoft www.privatelabel.dk ”Hvis du tænker for længe over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben” Kinesisk ordsprog

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:05

Hej med dig

Du er jo kommet rigtig langt, og er løbet ind i den mur som de fleste iværksættere møder på et tidspunkt, finansiering. Der er kun én ting at gøre, og det er at kridte skoene og fortsætte, husk på  at du har lavet en lækker restaurant for næsten ingen penge. Husk på at når det begynder at gå den rigtige vej, så er det en begrænset investering du skal have hentet hjem før der begynder at være egenkapital ;o)

Du har gjort det godt indtil nu, fokuser på det, tab ikke modet, kontakt topkok som den forrige skribent foreslog.

Fortæl evt. hvad restauranten hedder, og hvor den ligger, så kan vi jo starte lidt "viral-amino-markedsføring" for dig, og anbefale det til venner og bekendte: Ham med den fede restaurant, som har brug for en hjælpende hånd...

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)