Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hosting søges

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må også sige at, det med hvor sin host er i verden har ikke så meget at sige mere. Jeg har flere sites som også er hostet i det store udland i flere lande, og sidst jeg kontrollerede én af dem der er på dansk, så stod den som dansk site. 

Supply Chain blæksprutte

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:39

Techmaster:

Jeg betaler kr. 700 om året for en god og hutig hosting ved BGsys. En forskel på 11.300 i forhold til 1000 om måneden. Så kan man jo regne på hvor mange dage om året men kan tåle at være nede før man har mistet 11.300 på bundlinien. For midt vekommende skal der ihvertfald nogle dage til :-) og så meget nedetid har jeg aldrig hverken hørt om eller selv oplevet. I det hele taget er nedetid ikke et emne for mig, da jeg aldrig har oplevet problemer med nedetid heller ikke på 9 kr.'s løsninger. For mig har det altid være hastigheden jeg har oplevet problemer med, så nedetids diskussionen er egentlig uinteressant for mit vedkommende. 

Hej Techmaster.

Du er nok nød til at gøre dig nogle overvejelser om hvordan dårlige svartider påvirker dit salg. Typisk vil det være sådan for en server at svartiderne er dårligere på bestemte tidspunkter på dagen fordi folk har frokostpause eller lignende. Jeg vil foreslå at du beregner din konverteringsrate for alle døgnets 24 timer, og får målt hvad svartiderne er i gennesmnit for hver af de 24 timer. Så kan du se om konverteringsraten falder ved dårlig hastighed. Jeg kan evt. tilbyde at vi måler på alle dine sites i januar, og så kan vi tage tråden op når målingerne er hjemme. Jeg har bla. en rapport der viser gennemsnitstiderne for døgnets 24 timer du direkte vil kunne anvende.

Ellers er jeg enig med den afde andre der mente du skulle have en SLA. Det kunne være at 95% af siderne skal vises på under 2 sekunder. Max 0,1% af siderne må tage over 10 sekunder. Så kan du til enhver tid holde dit webhotel op mod disse tal, og evt. skifte hvis der er problemer.

Jeg ved ikke hvordan det er med PHP, men på Windows kan man analysere gamle logfiler og se de gennemsnitlige svartider m.m. Måske man kan noget lignende under PHP.

Mvh Jesper - Mål dine svartider

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:49

Jesper Jørgensen:

Jeg ved ikke hvordan det er med PHP, men på Windows kan man analysere gamle logfiler og se de gennemsnitlige svartider m.m. Måske man kan noget lignende under PHP.

Kan godt lide at du stiiller PHP op imod Windows...hvad gør du så når du kører php på en Windows server?

PHP er et programmeringssprog, intet mere. Det er ikke en webserver eller en udviklingsplatform, mere korrekt af dig ville være at stille IIS op overfor Apache, og jo Apache kan sættes til at gemme loadtiden i logfilerne, men den loadtid du gemmer der er jo ikke den tid det tager brugeren at se siden. Det er den tid det tager serveren at generere siden, før det sker skal der jo først en request fra clienten til serveren og når siden er genereret skal den også ud til brugeren igen, så der ryger ihvertfald en håndfuld ms på det tal du har i log-filen.

Desuden ville jeg aldrig som udbyder selv, eller råd andre til det for den sags skyld, underskrive en aftale som indebar at "x % af siderne skulle loade inden for x ms", hvis så min kunde er en spade til at programmere og laver et script der står og hænger i 10 sek før det returnerer, og kalder det script fra alle sine sider så har kunden brudt kontrakten på mine vegne.

Så vi er desvære tilbage der hvor det bedste råd hedder at sætte sig ind i tingene og undersøge markedet! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:01

mcsolutions:

Kan godt lide at du stiiller PHP op imod Windows...hvad gør du så når du kører php på en Windows server?

PHP er et programmeringssprog, intet mere. Det er ikke en webserver eller en udviklingsplatform, mere korrekt af dig ville være at stille IIS op overfor Apache, og jo Apache kan sættes til at gemme loadtiden i logfilerne, men den loadtid du gemmer der er jo ikke den tid det tager brugeren at se siden. Det er den tid det tager serveren at generere siden, før det sker skal der jo først en request fra clienten til serveren og når siden er genereret skal den også ud til brugeren igen, så der ryger ihvertfald en håndfuld ms på det tal du har i log-filen.

Desuden ville jeg aldrig som udbyder selv, eller råd andre til det for den sags skyld, underskrive en aftale som indebar at "x % af siderne skulle loade inden for x ms", hvis så min kunde er en spade til at programmere og laver et script der står og hænger i 10 sek før det returnerer, og kalder det script fra alle sine sider så har kunden brudt kontrakten på mine vegne.

Så vi er desvære tilbage der hvor det bedste råd hedder at sætte sig ind i tingene og undersøge markedet! 

Hvis alle her er helt med på hvad "IIS/Apache logfilerne" betyder, så beklager jeg at jeg formulerede mig upræcist. Intentionen var blot at holde retorikken på et niveau hvor de fleste kan være med.

Uanset om dine logfiler indeholder den kommunikationstiden på netværket eller ej, så kan man bruge tallene fra logfilerne til at danne sig et indtryk af hvor godt sitet performer, og hvornår svartiderne er for opadgående. Skal man være rigtigt rigid, kan man på ingen måde vide hvor lang tid der går før html'en renderes i browseren, hvilket kræver CPU ressourcer på brugerens pc.

Jeg ville heller ikke som webhotel give garantier ala ovenstående, men som udvikler i forhold til en slutkunde kan man godt. Og som slutkunde giver det troids alt god mening at have en ide om hvad man vil finde sig i mht. performance. Men det er noget man får lov til at betale for på den ene eller anden måde.

Fint at du anbefaler at man sætter sig ind i tingene og undersøger markedet, men hele tråden går bla. på hvordan man sammenligner to webhoteller så måske du med din høje tekniske indsigt kan bidrage til dette?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:39
webname:

Jeg vil vove den påstand, at det er sproget på siden og .dk (TLL) der afgør det.. Men det kan da godt være jeg ikke har ret

Sproget indgår hvis du søger på "Sider på dansk" - ved søgning på "Sider fra Danmark" skulle IP adressen spille en rolle (se evt. demib's udtalelse i denne tråd), men som vist i et andet eksempel i tråden kunne noget tyde på at det måske er blevet ændret.

Jesper Jørgensen:
Det er helt korrekt at ping tiden ikke siger noget om hvad man kan forvente sig af svartider på sitet. En server kan sagtens sende et hurtigt ping tilbage selvom serveren iøvrigt er svært overbelastet. Men at man slet ikke kan sammenligne de enkelte udbydere er nu heller ikke rigtigt.
Selvom man måler svartiden til en side eller flere hos en udbyder, vil jo stadig ikke være en helt brugbar måling - mange af de store udbydere har massevis af servere, og oddsne for at du kommer på lige netop den server du har målt eller at den server du kommer på har samme belastning, er meget lille. Desuden ville det interessante i forbindelse med hosting af webshops jo være hvis man kunne benchmarke ydeevnen på php sider, databasekald etc.
Techmaster:
Jeg betaler kr. 700 om året for en god og hutig hosting ved BGsys. En forskel på 11.300 i forhold til 1000 om måneden. Så kan man jo regne på hvor mange dage om året men kan tåle at være nede før man har mistet 11.300 på bundlinien. For midt vekommende skal der ihvertfald nogle dage til :-) og så meget nedetid har jeg aldrig hverken hørt om eller selv oplevet. I det hele taget er nedetid ikke et emne for mig, da jeg aldrig har oplevet problemer med nedetid heller ikke på 9 kr.'s løsninger. For mig har det altid være hastigheden jeg har oplevet problemer med, så nedetids diskussionen er egentlig uinteressant for mit vedkommende.
Det er jo fint nok at du godt kan overleve et par dages nedetid, og det er der sikkert også mange andre der kan - men der er altså også rigtigt mange der ikke kan. Ud over mistet indtjening mens siden er nede, skal man jo også medregne at der kan være besøgende der har fundet en anden leverandør og så måske handler der i fremtiden - så det er ikke kun den direkte tabte indtjening der skal tages højde for.
Techmaster:
Jeg har en webshop der hedder printerland.dk og jeg har den liggende hos yourshelter. Så vidt jeg kan konstatere ligger den iøvrigt ikke på en tysk server men en Engelsk. Derudover har jeg erfaret via Googles webmaster værktøj at siden i Google er registreret som en dansk side, og hvis du søger "printerland" på google og vinger af i "sider på dansk" eller "sider fra danmark" fremkommer min webshop.

I Google webmaster værktøj skriver de " Dansk (.dk)" så jeg tror umiddelbart "webname" har ret når han skriver at det er sproget og .dk der er afgørende. Men jeg vil forsøge at finde mere info om emnet for selvom siden er registreret som Dansk kunne det måske have noget at gøre med ranking? jeg ved det ikke.
Det skal jeg ikke kunne sige, jeg forholder mig bare til det jeg har set skrevet her inde mange gange før - men jeg kan godt se at du har helt ret i at din side fremkommer ved søgning på sider fra danmark, så noget kunne tyde på at det måske er blevet ændret.

Techmaster:
Jeg har en webshop der hedder printerland.dk og jeg har den liggende hos yourshelter. Så vidt jeg kan konstatere ligger den iøvrigt ikke på en tysk server men en Engelsk.
Hvor får du engelsk fra? www.printerland.dk peger på IP adressen 88.80.197.149 som er registreret som tysk og en traceroute ender ligeledes i Tyskland.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Jesper Jørgensen:

Jeg vil lige præcisere at tiderne der måles med denne service ikke er traditionelle "ping" tider. Det der måles er hvor lang tide det tager fra man sender et "http" request til www.dtu.dk, til man modtager svaret inkl de 39.971 byte data. Jeg selv målte svartider på mellem 62 og 311ms med mit værktøj. Ved at måle på denne måde måler man også hvor lang tid websitet er om at generere den html der vises.

Så når du (Jannik) måler en "ping" tid på 1 millisekund, bekræffter det faktisk at "ping" ikke er det rigtige værktøj, netop fordi der ikke skal genererers noget ressourcekrævende indhold.

Mvh Jesper

Hvor lang tid den er om at generere HTMLen? Det må jeg nok ellers sige, du må godt nok have mange flere server ressourcer end mig. Hvordan kan du garentere at flaskehalsen ikke ligger hos dig, i de målinger ?
Jeg beklager min skepsis, men man må da både tjekke hvor hurtigt ens fobindelse responder, med forskellige størrelse pakker - og derefter lave nogle halv store løkker hvor man så måler tiden på. I øvrigt er det (i de fleste tilfælde) ganske lidt HTML der gentages - det er i langt af de fleste systemer (som jeg har lavet) højst nogle tables der skal trækkes ud. Der hvor jeg primært måler, er hvor hurtigt min database (oralcle/MySQL)responer til min Apache server og den så levere det til min fiber linje, som så i langt de fleste tilfælde kun ligger få MS fra slutbrugerene.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 18:03

Sune Christesen:
Det er jo fint nok at du godt kan overleve et par dages nedetid,

Jeg vil være meget meget ked af et par dages nedetid, Jeg siger bare at jeg aldrig uanset host, har oplevet nedetid i et sådant omfang at jeg har opfattet det som et problem. Derimod har jeg oplevet meget varierende svar tider, og langsomme svartider mener jeg er et kæmpe problem for en netbutik, og det er vel at mærke et problem der i givet fald påvirker netbutikkens salg 365 dage om året. Dette er årsagen til at jeg bragte emnet op.

Jeg vil faktisk hellere være på en super hurtig server der har tre nededage om året end jeg vil være på en langsom server der aldrig går ned.

Sune Christesen:
Hvor får du engelsk fra? www.printerland.dk peger på IP adressen 88.80.197.149 som er registreret som tysk og en traceroute ender ligeledes i Tyskland.

Som det fremgår af mine tidligere indlæg har jeg aldrig tænkt over hvilket land mine sider var hostet i så jeg har altså ikke en pind forstand på den side af sagen, men efter at have læst jeres indlæg fandt jeg denne side http://www.selfseo.com/ip_to_country.php hvor jeg mente at kunne finde land udfra IP adresse. Den fortæller at 88.80.197.149 er en Engelsk IP adresse, men det passer så åbenbart ikke?

ps. I en veritabel skov af indlæg hvor man istedet for at deltage i debatten blot forsøger at sælge sit eget produkt er der her i denne rare juletid dukket nogle rigtig gode indlæg op som ihvertfald har bibragt undertegnede ny viden så det er bare super duper, jeg takker for alle input og håber i tilgiver at jeg primært svarer på de indlæg hvor jeg måske ikke er helt enig eller ikke helt forstår. Jeg har foranlediget af jeres indlæg været igang med ping osv. og jeg er allerede blevet meget klogere, tror jeg nok :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Hej Brian,

Prøv med et par af mine danske IP-adresser:
87.54.44.10 (DK-4300 Holbæk)
87.59.60.90 (DK-4300 Holbæk)

Det giver bemærkelsesvis præcis det samme GB.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:31
Techmaster:
Jeg vil faktisk hellere være på en super hurtig server der har tre nededage om året end jeg vil være på en langsom server der aldrig går ned.
Jeg er helt enig i at en sløv webshop også koster penge - den slags skal man naturligvis heller ikke gå på kompromis med, blot for at få høj oppetid, god SLA, super service eller hvad man nu ellers ønsker.

Techmaster:
Som det fremgår af mine tidligere indlæg har jeg aldrig tænkt over hvilket land mine sider var hostet i så jeg har altså ikke en pind forstand på den side af sagen, men efter at have læst jeres indlæg fandt jeg denne side http://www.selfseo.com/ip_to_country.php hvor jeg mente at kunne finde land udfra IP adresse. Den fortæller at 88.80.197.149 er en Engelsk IP adresse, men det passer så åbenbart ikke?
Det passer ikke nej - problemet er at den funktion der er baseret på en database de selv har liggende (de fleste af den slags er baseret på den gratis udgave af GeoIP), og så manuelt opdaterer de databasen en gang i mellem. Det kan være at IP adresserne tidligere har være britisk registrerede, eller også at deres side blot skriver at de er britiske hvis ikke de har IP adressen i databasen. Den funktion jeg linker til slår IP adressen op direkte hos det register der har den, og er derfor mere præcis.

IP adressens land er dog ingen garanti for at serveren rent fysisk står i det land. Der kan være tale om en fejlregistrering eller et firma der bevidst ønsker deres IP adresser registreret med et andet land (f.eks. en dansk virksomhed der tilbyder hosting i Tyskland).
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Side 4 ud af 5 (48 indlæg)