|
Jeg må også sige at, det med hvor sin host er i verden har ikke så meget at sige mere. Jeg har flere sites som også er hostet i det store udland i flere lande, og sidst jeg kontrollerede én af dem der er på dansk, så stod den som dansk site. |
Techmaster:Jeg betaler kr. 700 om året for en god og hutig hosting ved BGsys. En forskel på 11.300 i forhold til 1000 om måneden. Så kan man jo regne på hvor mange dage om året men kan tåle at være nede før man har mistet 11.300 på bundlinien. For midt vekommende skal der ihvertfald nogle dage til :-) og så meget nedetid har jeg aldrig hverken hørt om eller selv oplevet. I det hele taget er nedetid ikke et emne for mig, da jeg aldrig har oplevet problemer med nedetid heller ikke på 9 kr.'s løsninger. For mig har det altid være hastigheden jeg har oplevet problemer med, så nedetids diskussionen er egentlig uinteressant for mit vedkommende.
Hej Techmaster.
Du er nok nød til at gøre dig nogle overvejelser om hvordan dårlige svartider påvirker dit salg. Typisk vil det være sådan for en server at svartiderne er dårligere på bestemte tidspunkter på dagen fordi folk har frokostpause eller lignende. Jeg vil foreslå at du beregner din konverteringsrate for alle døgnets 24 timer, og får målt hvad svartiderne er i gennesmnit for hver af de 24 timer. Så kan du se om konverteringsraten falder ved dårlig hastighed. Jeg kan evt. tilbyde at vi måler på alle dine sites i januar, og så kan vi tage tråden op når målingerne er hjemme. Jeg har bla. en rapport der viser gennemsnitstiderne for døgnets 24 timer du direkte vil kunne anvende.
Ellers er jeg enig med den afde andre der mente du skulle have en SLA. Det kunne være at 95% af siderne skal vises på under 2 sekunder. Max 0,1% af siderne må tage over 10 sekunder. Så kan du til enhver tid holde dit webhotel op mod disse tal, og evt. skifte hvis der er problemer.
Jeg ved ikke hvordan det er med PHP, men på Windows kan man analysere gamle logfiler og se de gennemsnitlige svartider m.m. Måske man kan noget lignende under PHP.
Mvh Jesper - Mål dine svartider
Bliv gratis medlem