Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hosting søges

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan finder man ud af om et hosting firma kan levere den ydelse/hastighed der kræves for at ens hjemmeside kan afvikles i en acceptabel hastighed. Jeg har et par netbutikker der er opbygget omkring osCommerce dvs. serveren skal arbejde lidt med php og MySQL. Jeg har erfaret at nogle hosting udbydere simpelthen yder så ringe hastighed at handel på netbutikken er fuldstændig håbløst medmindre kunderne er ekstremt tålmodige.

Jeg har søgt rundt og gennemlæst rigtig mange hosting firmaers hjemmesider og det eneste man typisk kan læse er hvor mange MB man må fylde og evt. hvor mange domæner der må være. Jeg ved ikke hvem der har brug for en super langsom hosting løsning med plads til 1GB? men det er åbenbart kun størrelsen der tæller.

Jeg skrev til supporten ved et halvdyrt hosting firma der virkede rimeligt seriøst om de kunne fortælle mig noget om hastigheden på deres servere i forhold til eksempelvis one.com, men det eneste svar jeg fik var:  "jeg vil mene vores servere er mindre belastede end dem ved one.com og dermed vil hjemmesiderne kunne afvikles hurtigere". JA det skal sgu nok være rigtigt men findes der dog ikke en konkret målemetode sådan at man kan holde de forskellige firmaer op imod hinanden med absolutte værdier? eller er der ikke anden vej end at prøve sig frem indtil man finder en ordentlig udbyder, og hvem ved så om han fortsætter med at være god? eller det bare lige er indtil den server man ligger på bliver fyldt op?

Jeg er godt klar over at man nok skal holde sig fra de billigste hvis man vil have en ordentlig ydelse, men findes der ellers overhovedet nogen brugbar metode til at skille fårene fra bukkene?

mvh.

Brian Hansen

www.techmaster.dk 

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:39

Hej Brian,

Smut ind på www.specialhosting.dk - de har leveret varen efter mit behov..
Jeg har indtil videre været meget tilfreds med deres programmering, hosting og responstid - mere er der ikke at sige til det :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 00:01

Hej Emil

Tak for dit svar, det kom søreme hurtigt, men du rammer lidt ved siden af. 

Nu ved jeg ikke om du har andre hjemmesider liggende ved dem end projektopslag.dk ? for set "udefra" vil jeg umiddelbart vurdere at denne side kunne køre ligeså godt og hutigt ved one.com til kr. 11,- pr. måned. Jeg går ud fra du forventer at få mere "kød" på databasen efterhånden og så kan jeg selvfølgelig ikke sige hvad der sker.

Den billigste skrabede løsning ved Specialhosting.dk koster kr. 299,- om måneden. Hastigheden i denne løsning ligner så vidt jeg hurtigt kan vurdere det eneste punkt jeg vil være bedre tjent med end one.com's 11 kroners løsning Smile efter min mening skudt langt over målet.

Jeg kan oplyse at den dyreste shopløsning jeg har kørende lige nu, koster kr. 59,- om måneden for hosting inkl. mail, php, mysql osv. Hastigheden på denne er acceptabel.

Mit spørgsmål går sådan set slet ikke på om nogen kan anbefale et hosting firma, men det jeg gerne ville vide er om det på en eller anden måde er muligt at vurdere firmaernes server hastighed op imod hinanden, om der findes tests af forskellige udbydere og om man på nogen måde kan sikre sig at en udbyder opfylder konkrete hastighedskrav. Men selvfølgelig vil jeg da også gerne høre jeres anbefalinger hvis i mener at have fundet en rigtig god host, især hvis jeres egen hjemmeside har relevant indhold til at vurdere hastighed ved heftig brug af php og mysql.

mvh. Brian   

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:18

Jammen Brian det drejer sig om, som du har hoert foer, om serverne bliver overbooket. Hvor store linierne er og hvor meget belastning der generelt er paa netvaerket.

Hvis du vil op og have nogle systemer hvor der ligesom er nogle garantier kommer du ikke langt under den pris du selv fandt frem til. Du skal finde en samarbedspartner du kan stole paa og som du vurderer moden nok til at loefte opgaven, og der kan vi hurtigt blive enige om at b-one ikke kan vaere med.

Du kan gaa ind og kigge paa hvor hurtige linier virksomhederne ligger inde med / har adgang til. Det vil billig-virksomheder som B-One ikke ud med, men det er ikke saa vigtigt som opsaetningen af serveren.

Hvis du er intresseret har vi en reseller webhosting loesning hvor du under et samlet login har adgang til samtlige af dine hjemmesider, vi tager 50kr om maaneden per hjemmeside, der garanteres mod overbookning paa baade server og linie kapacitet,  det er professionel webhosting og vi har et par sider der som traekker taender ud :)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 01:14

Jeg kunne godt være interesseret i jeres 50 kroners løsning, men synes ikke jeg kan finde så meget info om dette produkt via jeres hjemmeside? Hvis det bare er mig der ikke har set ordentligt efter kunne du måske sende et link? Ellers kan det være jeg skal ringe eller maile en af dagene.

Du ved jo selv hvad jeg skal bruge til mine osCommerce shops, det er egentlig mit behov i en nødeskal, jeg har temmelig mange produkter og flere kommer til så jeg bruger nogle 100MB. 

Jeg håber dog fortsat på der kommer et svar med en fiks metode til sammenligning og test af hosting firmaer :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:35

Den løsning har også primært været udbudt til MC Solutions samarbejdspartnere, men vi går meget snart ud og lægger den offentligt. Vi er ved at tjekke op på sikkerheden og funktionaliterne, jeg har en mand til at side og fin-tune systemet og når han er færdig offentliggør vi det på siden.

Men den første kunde blev såvidt jeg husker oprettet i 2004 og har kørt non-stop lige siden og er stadig fuld ud tilfreds med løsningen :) .. giv mig et kald på tlf 405 11 627 imorgen efter middag så tager vi lige en snak om hvad vi kan gøre for dig :)   

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 01:58

Techmaster:
Nu ved jeg ikke om du har andre hjemmesider liggende ved dem end projektopslag.dk ? for set "udefra" vil jeg umiddelbart vurdere at denne side kunne køre ligeså godt og hutigt ved one.com til kr. 11,- pr. måned. Jeg går ud fra du forventer at få mere "kød" på databasen efterhånden og så kan jeg selvfølgelig ikke sige hvad der sker.

*hehe* Nææææh... det kan man måske sige...... for nu....
Men jeg iværksætter efter filosofien - "man skal avle til succes før det bliver til en succes"... :)

Ang. dit helt konkrete spørgsmål... så er det sq et godt spørgsmål...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 23:04
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:29

Hej Brian,

Hvad er dit samlede budget for løsningen?? -pr. site eller total.

Tror du er tvunget over i en af de lidt dyre løsninger, hvor du tager en virtual server eller en dedikeret! -så kan du få alt den kraft du har brug for.

Ja, det koster ekstra! -men så er du sikker og kan vokse!?? -lader til du skal holde dig væk fra hotelløsningerne.

Claus 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 12:02

Til Michael Kjærsgård

Jeg har klikket lidt rundt i dine shops ved schultzconsult.dk og jeg kan se at hastigheden er OK. Tak for hintet.

Til Claus

Du har fuldstændig ret.

Jeg har faktisk slet ikke tidligere været opmærksom på virtual server løsningen da jeg troede den slags var meget dyrt. Men rent faktisk faldt jeg igår over en løsning ved yourshelter.net hvor jeg har oprettet en virtuel server til en meget fornuftig pris. Virtuel server løsningen er lidt mere "langhåret" i forhold til et webhotel men giver også helt andre muligheder bl.a. mht. serverkonfiguration som jeg har bøvlet med ved tidligere udbydere.

Jeg skal nu igang med at lægge en shop op på "min server" og se hvordan det kører.

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)