|
Hvordan finder man ud af om et hosting firma kan levere den ydelse/hastighed der kræves for at ens hjemmeside kan afvikles i en acceptabel hastighed. Jeg har et par netbutikker der er opbygget omkring osCommerce dvs. serveren skal arbejde lidt med php og MySQL. Jeg har erfaret at nogle hosting udbydere simpelthen yder så ringe hastighed at handel på netbutikken er fuldstændig håbløst medmindre kunderne er ekstremt tålmodige. Jeg har søgt rundt og gennemlæst rigtig mange hosting firmaers hjemmesider og det eneste man typisk kan læse er hvor mange MB man må fylde og evt. hvor mange domæner der må være. Jeg ved ikke hvem der har brug for en super langsom hosting løsning med plads til 1GB? men det er åbenbart kun størrelsen der tæller. Jeg skrev til supporten ved et halvdyrt hosting firma der virkede rimeligt seriøst om de kunne fortælle mig noget om hastigheden på deres servere i forhold til eksempelvis one.com, men det eneste svar jeg fik var: "jeg vil mene vores servere er mindre belastede end dem ved one.com og dermed vil hjemmesiderne kunne afvikles hurtigere". JA det skal sgu nok være rigtigt men findes der dog ikke en konkret målemetode sådan at man kan holde de forskellige firmaer op imod hinanden med absolutte værdier? eller er der ikke anden vej end at prøve sig frem indtil man finder en ordentlig udbyder, og hvem ved så om han fortsætter med at være god? eller det bare lige er indtil den server man ligger på bliver fyldt op? Jeg er godt klar over at man nok skal holde sig fra de billigste hvis man vil have en ordentlig ydelse, men findes der ellers overhovedet nogen brugbar metode til at skille fårene fra bukkene? mvh. Brian Hansen www.techmaster.dk
|
Hej Brian,
Smut ind på www.specialhosting.dk - de har leveret varen efter mit behov..
Jeg har indtil videre været meget tilfreds med deres programmering, hosting og responstid - mere er der ikke at sige til det :)
Bliv gratis medlem