Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist i B2B handel - Kan vi gøre noget?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Fashion-Seller:

Det kan godt være, at beløbet er underordnet i forhold til, om der er en sag eller ej, men derfor kan man vel godt rådgive trådstarter til, at han/hun skal overveje, om der skal kastet penge efter en sag!

Nogle mennesker har fejlagtigt den opfattelse, at hvis de rent juridisk har en sag, så skal den bare have hele armen, uden at der kigges på omkostninger og ressourcer, som der skal bruges. Og derfor er det vel vigtigt, at gøre trådstarter opmærksom på dette, så han/hun ik farer ud og får en advokat til 1500-3000 kr i timen til at lave bål og brænd, hvis det viser sig, at det drejer sig om f.eks 10-20.000 kr. For så kan det være ualmindelig dyrt at få ret, især med den holdning, som den tidligere forhandler har!

Så nej det har intet med det basale spørgsmål at gøre, men siden hvornår har tillægs info skadet nogen eller noget? Det koster nada 0,00 kr, så hvorfor ik tage det med?

Men for at rådgive virksomheden i, om de skal forfølgesagen skal du jo som minimum kende:

1: Beløbsstørrelse

2: Kostpris

3: Købers økonomi

4: Sælgers økonomi

5: Kundeforholdet mellem de to

6: Advokatsalær

7:Evt. anden salgspris for varerne

8:Hvordan agere man generelt i branchen

9: den korspondance der har været

... Så tror jeg det er en dårlig idé at benytte et forum til det, der skal i vist mødes, og gennemgå alle papirerne. - Jeg synes det er flot at du tilbyder det!

Men flere af de punkter, som du nævner, kan du hverken se eller undersøge.

F.eks er punkt 3, 6 og 7 ubekendte, som du hverken kan finde, eller som du kun kan finde ud af i løbet af sagen, da de afhænger af modpartens træk...

8 er desuden ganske simpel. Normalt lægges 30% i depositum, eller der stilles bankgaranti, og såfremt handlen ikke gennemføres efter planen, tilfalder depositum sælger, eller bankgarantien udløses, også selvom modparten gør indsigelser...

Når det er sagt, kan jeg hverken se det forkerte i, at man rådgiver lidt ekstra ud over et simpelt spørgsmål. For som du kan se, så drejer det sig om 10.000 kr, og så har jeg allerede svaret på, at det slet ik kan betale sig AT FÅ RET, selvom trådstarter har ret rent juridisk...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:39

Fashion-Seller:
Når det er sagt, kan jeg hverken se det forkerte i, at man rådgiver lidt ekstra ud over et simpelt spørgsmål.

hvis man gør det på forkert grundlag, så kan det jo skade meget mere end det gavner! - Det siger jeg ikke at du gør, jeg ved jo ikke hvad i har talt om i PB, men i tråden er der ikke nok info til at kunne afgøre hvad der er det rigtige. - Faktisk siger han selv, at 10.000 er meget for hans virksomhed, og det kan jo køres som en småsag!

Men igen, jeg ved ikke hvad der er rigtige. Det eneste jeg ved er, at han har retten på sin side.... Hvis der ikke er noget konspondance vi ikke har hørt om!!!

Hvad du ved om sagen, ved jeg jo ikke!

Jeg har i øvrigt hele tiden sagt, at der er MEGET stor forskel på om man HAR ret, og om man skal have ret... - Ja, det KAN være dyrt at få ret.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Carsten Kvist - helt ærligt hvad er der galt i at få en tråd belyst så trådspørger får et så anvendeligt svar som muligt. Trådstarter spørger om råd citat "jeg savner et godt råd". Nogle gange forudsætter de at der kommer lidt flere oplysninger, og det er dig selv der afgrænser trådstarters problematik til alene at være et spørgsmål om ret og uret.

Fashion Seller, jeg er 100% enig med dine betragtninger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Jiblab Skrevet kl. 12:43

Tusinde tak for svar! 

Det var ikke meningen, at det skulle gå over og blive en diskussion.

Jeg har nu bedt om en vurdering af sagen, hos en advokat, som rådgiver omkring småsager.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:44

Carsten Kvist:

Fashion-Seller:
Når det er sagt, kan jeg hverken se det forkerte i, at man rådgiver lidt ekstra ud over et simpelt spørgsmål.

hvis man gør det på forkert grundlag, så kan det jo skade meget mere end det gavner! - Det siger jeg ikke at du gør, jeg ved jo ikke hvad i har talt om i PB, men i tråden er der ikke nok info til at kunne afgøre hvad der er det rigtige. - Faktisk siger han selv, at 10.000 er meget for hans virksomhed, og det kan jo køres som en småsag!

Men igen, jeg ved ikke hvad der er rigtige. Det eneste jeg ved er, at han har retten på sin side.... Hvis der ikke er noget konspondance vi ikke har hørt om!!!

Hvad du ved om sagen, ved jeg jo ikke!

Jeg har i øvrigt hele tiden sagt, at der er MEGET stor forskel på om man HAR ret, og om man skal have ret... - Ja, det KAN være dyrt at få ret.

Jeg har ik skrevet med trådstarter i PB? Jeg ved ik lige, hvor du har det fra? Jeg har aldrig været i kontakt med trådstarter, og kender heller ik trådstarter, så jeg har ik flere informationer til rådighed, end du har...

Nu er småsager ik guds løsning til alt. Jeg kan tydeligt høre, at du ik har været i sådan en, for selvom det kan køres på denne måde, så skal det juridiske stadigvæk være på plads, og jeg tvivler på, at trådstarter selv kan løfte denne opgave, ergo skal der en advokat ind over. Dvs jeg kan hurtigt regne ud, uden lommeregner eller andet, at det her bliver meget dyrt, ihvertfald målt i forhold til ordrens værdi. Og især når man tager i betragtning, hvor små beløb retten tilkender en i sagsomkostninger, hvis sagen vindes...
Så fordi småsager findes, så er det nødvendigvis ik løsningen på alle problemer, og her er en problemstilling, hvor det f.eks ik er løsningen...

Men vi er enige i, at der er stor forskel på at have ret og få ret, og at det kan være dyrt at få ret, og vi har lige set et eksempel på det her... 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:45

arguins:

Carsten Kvist - helt ærligt hvad er der galt i at få en tråd belyst så trådspørger får et så anvendeligt svar som muligt. Trådstarter spørger om råd citat "jeg savner et godt råd". Nogle gange forudsætter de at der kommer lidt flere oplysninger, og det er dig selv der afgrænser trådstarters problematik til alene at være et spørgsmål om ret og uret.

Fashion Seller, jeg er 100% enig med dine betragtninger.

Der er absolut intet galt med gode råd. - Men råd der laves på baggrund af halve sandheder er oftest ikke gode. - Og der er RIGTIG mange ting der stadig mangler i tråden, hvis der skal kunne gives et bare nogenlunde godt råd.

men jeg tror Fasion-Seller har kontakt, og har styr på det. Og det er jo trods alt det vigtigste.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:46

Frederik Kaae Laursen:

Jeg har nu bedt om en vurdering af sagen, hos en advokat, som rådgiver omkring småsager.

Det er spild af gode penge, hvis du spørger mig... Men du vælger selvfølgelig selv :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:47

Fashion-Seller:
Jeg har ik skrevet med trådstarter i PB? Jeg ved ik lige, hvor du har det fra?

Det antog jeg, da du turde råde ham til hvordan han skulle behandle sagen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Jiblab Skrevet kl. 12:48

Igen, jeg synes det vil være synd ikke, at få et retvisende svar på, om vi skal gå videre med det. 

Alt andet lige har vi lært af vores fejl ved ikke, at sikre os depositum, en forhandler kontrakt m.m.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:49

Carsten Kvist:

Der er absolut intet galt med gode råd. - Men råd der laves på baggrund af halve sandheder er oftest ikke gode. - Og der er RIGTIG mange ting der stadig mangler i tråden, hvis der skal kunne gives et bare nogenlunde godt råd.

Prøv at læse tråden igen. Der er mere end rigeligt med info til, at man kan komme med en fornuftig og objektiv vurdering. Jeg forudsagde endda, at det ik kunne betale sig hvis beløbet lå i størrelsen 10-20.000 kr, hvorefter trådstarter skriver, at det drejer sig om 10k...
Du har ret i, at der ik er nok info i tråden til at rådgive i forbindelse med en retsag, men der er altså mere end rigeligt til at kunne give et par gode råd om, hvordan og hvorledes trådstarter bør forholde sig, så han/hun ik spilder en helveds masse tid og penge på ingenting... 

Carsten Kvist:

men jeg tror Fasion-Seller har kontakt, og har styr på det. Og det er jo trods alt det vigtigste.

Jeg har ik kontakt med nogen, hvor har du det fra? 
Side 3 ud af 7 (68 indlæg)