Det kan godt være, at beløbet er underordnet i forhold til, om der er en sag eller ej, men derfor kan man vel godt rådgive trådstarter til, at han/hun skal overveje, om der skal kastet penge efter en sag!
Nogle mennesker har fejlagtigt den opfattelse, at hvis de rent juridisk har en sag, så skal den bare have hele armen, uden at der kigges på omkostninger og ressourcer, som der skal bruges. Og derfor er det vel vigtigt, at gøre trådstarter opmærksom på dette, så han/hun ik farer ud og får en advokat til 1500-3000 kr i timen til at lave bål og brænd, hvis det viser sig, at det drejer sig om f.eks 10-20.000 kr. For så kan det være ualmindelig dyrt at få ret, især med den holdning, som den tidligere forhandler har!
Så nej det har intet med det basale spørgsmål at gøre, men siden hvornår har tillægs info skadet nogen eller noget? Det koster nada 0,00 kr, så hvorfor ik tage det med?
Men for at rådgive virksomheden i, om de skal forfølgesagen skal du jo som minimum kende:
1: Beløbsstørrelse
2: Kostpris
3: Købers økonomi
4: Sælgers økonomi
5: Kundeforholdet mellem de to
6: Advokatsalær
7:Evt. anden salgspris for varerne
8:Hvordan agere man generelt i branchen
9: den korspondance der har været
... Så tror jeg det er en dårlig idé at benytte et forum til det, der skal i vist mødes, og gennemgå alle papirerne. - Jeg synes det er flot at du tilbyder det!
Men flere af de punkter, som du nævner, kan du hverken se eller undersøge.
F.eks er punkt 3, 6 og 7 ubekendte, som du hverken kan finde, eller som du kun kan finde ud af i løbet af sagen, da de afhænger af modpartens træk...
8 er desuden ganske simpel. Normalt lægges 30% i depositum, eller der stilles bankgaranti, og såfremt handlen ikke gennemføres efter planen, tilfalder depositum sælger, eller bankgarantien udløses, også selvom modparten gør indsigelser...
Når det er sagt, kan jeg hverken se det forkerte i, at man rådgiver lidt ekstra ud over et simpelt spørgsmål. For som du kan se, så drejer det sig om 10.000 kr, og så har jeg allerede svaret på, at det slet ik kan betale sig AT FÅ RET, selvom trådstarter har ret rent juridisk...
|