Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kræve betaling for returvarer?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres svar og kommentarer.

Når vi kun tager 69kr. er det fordi, vi beregner, at kunden køber en vare, hvor der er en avance på, som kan dække det beløb op til fragten og gerne lidt mere til os.

Fragten på én spand maling til en privat kunde, løber faktisk op i ca. 148kr. plus alt det andet der er af udgifter ved en ordre skal ekspederes.

Når en kunde nægter at modtage sin vare, skal vi som afsender, betale fragtfirmaet, for at sende den retur. Så altså igen mindst 148kr. og tit mere. Så vi har haft en udgift på godt 300kr. for at en kunde ikke lige var hjemme da fragtmanden kom med varen, og så har taget den med, retur på fragtcentralen.

Derfor har vi skrevet mindst 250kr. for hvis man ellers vil have lukket en konkurrent, kan man i teorien, bare bestille 100 ordrer og nægte modtagelsen...

Kunden beklagede sig over, at det ville koste hende ca. 90kr. i offentlig transport at afhente hos fragtcentralen.... Hmmm... Mange kunder tror at fragten er gratis, også for os...!

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Da kunden selv skal betale returfragten. Så vil jeg mene, du kan trække de 148kr, fra det beløb kunden skal have retur.

Og fragten du betalte da du afsendte varen, må du så selv æde.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel takker for din 1 stjerne Smile

Mvh. Kim

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)