Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres erfaring(er) med salg af tøj online f.eks. håndtering returvarer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i nogen tid gået med overvejelse om, at starte en lille butik op online med salg af tøj, men før jeg tager springet, så kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle af jer, som vil dele ud af jeres erfaringer ? - eksempelvis omkring mængden af returvarer I får fordi kunden ikke lige fik den rigtige størrelse eller kun skulle bruge tøjet til en fest...

1. hvor stor en procentdel af jeres solgte varer får I retur ?

2. hvad gør I med returvarer ? - pakker dem om i ny emballage ?

3. hvad gør I med returvarer, som helt åbenlyst har været brugt ? - f.eks. lugter af røg osv.

4. hvordan undgår man returvarer ? - eller i det mindste begrænser antallet af dem ?

Ja, der er mange flere spørgsmål, så dette var kun et lille udpluk !

Håber I vil dele ud af jeres erfaring(er)

På forhånd tak til alle

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

*bump* - sorry !

Ja, jeg sidder stadigvæk her og venter spændt på nogle svar fra jer Big Smile

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Jo bedre guides og service før et køb, jo mindre får du retur.
2. Hvis du gerne vil sælge det som nyt skal det jo fremstår sådan
3. Kunderne er i deres fulde ret til at bruge dit produkt og returnere det, der er kommet nye regler på området. Det er så dig der skal værdi sætte produktet. Anbefaler du læser op på de nye regler her fra juni/juli
4. Samme som 1.

Men jeg vil mene det er de forkerte overvejelser du gør dig inden du beslutter dig om du skal starte op.

dit første spørgsmål du skal have styr på er: "Hvordan tjener jeg penge" her tænker jeg ikke omsætning, men det du faktisk tjener, og er det så en god ide at forfølge.

Der efter kommer der mange andre spørgsmål. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke du skal lægge så meget vægt på den del. Ud af 100 kunder hos mig, er det under 1 som ønsker at returnere en vare. Sidste gang det skete for mig, var fordi kunden ikke havde læst min tekst under produktet ordentligt. Men hvis du beskriver dit produkt godt, så kan du undgå de fleste fejl.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dejligt at se, at bolden er begyndt at rulle !

Takker for jeres svar - havde egentlig indtryk af, at returvarer var et større problem end det tilsyneladende ser ud til.

Jeg er glad for, at I lige påpeger, at produktbeskrivelsen skal være detaljeret. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke lige have tænkt denne detalje helt til ende, men nu vil jeg overveje om ikke det ville være rigtig smart og skrive f.eks. de indvendige mål på et par sko, i stedet for blot at skrive, at skoen er størrelse 41, så kan kunden jo bare måle sin fod og vælge det par, som passer bedst.

Henrik Kepler:
dit første spørgsmål du skal have styr på er: "Hvordan tjener jeg penge" her tænker jeg ikke omsætning, men det du faktisk tjener, og er det så en god ide at forfølge.

øhh, har læst denne sætning op til flere gange, men jeg fatter altså stadigvæk ikke helt, hvad det er du skriver ! - mon du kunne finde tid til at uddybe en smule ?

Endnu engang tak for jeres svar - jeg håber andre vil finde tid til at bidrage yderligere til tråden.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger børnetøj og i starten beskrev jeg kun farven og materialet, hvilket resulterede i at der var rigtig mange der spurgte om hvor lang bukserne var og om trøjen var bred eller smal osv. Så nu når jeg får varer hjem, så måler jeg alle leder og kanter og beskriver produkter. Så nu får jeg ikke længere de spørgsmål, og kunderne kan bedre bedømme om tøjet passer. Så det kan jeg også kun anbefale dig.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg tror heller ikke du skal lægge så meget vægt på den del. Ud af 100 kunder hos mig, er det under 1 som ønsker at returnere en vare. Sidste gang det skete for mig, var fordi kunden ikke havde læst min tekst under produktet ordentligt. Men hvis du beskriver dit produkt godt, så kan du undgå de fleste fejl.

Jeg er så ik helt enig, da returvarer er blevet en dyr omgang. Og hvis du kun har 1% returneringer, så er det dælme flot. Jeg ved, at de fleste tøjshops, med salg af dame- eller herretøj typisk har 10-20% returneringer. Og med mulighed for frifragt frem og tilbage, er det en væsentlig post...

Men når det så er sagt, så er spørgsmålet mere, om trådstarter har råd til at starte op i tøjbranchen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg gerne prøve at uddybe.

Det som jeg tit og ofte ser på folk der vil starte op er at de ikke har en klar ide om hvordan de skal tjene penge - ren bundline. Omsætning er sådan set nem nok at få, men hvordan tjener du penge?

Og ja så lige det med tøjbranchen er en hård nød at komme ind i.

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Zero_2_Hero:
Jeg har i nogen tid gået med overvejelse om, at starte en lille butik op online med salg af tøj

Du er ikke den første, så gå hellere efter en super online-butik, der kan banke alle konkurrenterne Wink

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)