Fik også en lille titter på hendes hjemmeside. avs - lige fra frames til 100 metatags - 100vis af keywords osv osv. formodet fejl i keyword ''søgemsakine optimering''. Ikke en eneste <h1,h2,h3> og man kunne blive ved. Men ok det er altid nemt at rakke ned på andres arbejde og vælger derfor at afslutte med blot at sige, mon ikke hun selv kunne have brug for et lille kursus ;). |
Endnu en google tråd. Myter og fakta?
Det er nok virksomheder blandt de første 10-20 hits, som reelt har vist, at deres søgemaskineoptimering virker. Der er dog potentielt den risiko, at den gode placering er opnået ved hjælp af teknologi, som søgemaskinerne reagere negativt på, hvis det bliver opdaget og måske bliver tvunget til en lavere placering eller lige frem ignoreret. |
> Noget af det første, jeg ville gøre, inden jeg investerede i ekstern hjælp til søgemaskineoptimering, var da at søge på netop "søgemaskineoptimering" i diverse søgemaskiner. Det kan man jo godt gøre, men man skal så også bare være opmærksom på at man på denne måde meget let kommer til at overse dem der faktisk er de dygtigste. De dygtigste internationale eksperter jeg kender er folk som DaveN, Oilman, GregBoser og SEGuru og de ranker ikke på en skid der har med søgemaskineoptimering (eller på engelsk SEO/Search Engtine Optimization). Er det så fordi de ikke er dygtige? Næhh, det skyldes hovedsageligt to ting, som de, såvel som jeg, har erfaret:
1) Dem der søger på "søgemaskineoptimering" er stort set kun konkurrenter - der er næsten ingen kunde-konverteringer fra den type søgninger.
2) Der langt fler penge i at ranke på viagra, banklån, gambling og en million andre ting :) |
Spørger nok ind til en forretningshemmelighed... Hvad er det så kunder benytter som søgeudtryk, når de ønsker søgemaskineoptimering? (ved godt at de burde søge på demib) |
Nu kan min, og mine dygtige kollegaers erfaringer rundt omkring, naturligvis hænge sammen med det segment af kunder vi er ude efter. Faktisk er det min erfaring at de slet ikke søger i søgemaskinerne efter en leverandør - de benytter helt andre metoder: Referencer, word of mouth, anbefalinger fra deres reklame- og mediebureau, artikler de har læst, konferencer de har været på osv. Kort sagt: De søger troværdighed, og det ved de godt at de ikke nødvendigvis får i en søgemaskine. Det er muligt det forholder sig lidt anderledes, hvis man er ude efter kunder i et andet segment end jeg. |
Hvordan sikre man sig at det fimra man bruger til at optimere og lave/vedligeholde hjemmesiden, virklig har forstand på det! Jeg mener min side ligger da ok, men kunne den ligge bedre, linker de til undersider osv.
For jeg kan jo se på nettet at skal de virklig proff. optimere ens side koster det jo virkelig kassen.
Måske der var en herinde som kunne gøre det imod at få malet |
Som Mikkel siger giver søgemaskinerne ikke altid den rette leverandør indenfor søgemaskineoptimering. Prøv engang og tag AddVisors side som ligger øverst på http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-05,GGLG:da&q=online+reklame Den hopper direkte ind på deres forside. men tager du den chached version får du noget helt andet. Og det "andet" er samme tekst hele vejen igennem i alle deres optimeringer. Tag nummer 1 på Google på ved en søgning på søgemaskineoptimering. Du vil se at disse har skrevet hele siden med H1 overskrift. Der er eksempler overalt på leverandører der har stor risiko for at blive smidt ud. De ligger der, men er de så de rette? Nej, vel... Navnet betyder en hel del. Vidensdelingen, som kommer til udtryk på fora og populære websites. Artikler, mm. Selvfølgelig rager man da stadig kunder til sig, når man ranker godt. Det er der ingen tvivl om. Men i denne tid, hvor der er så meget konkurrence og så meget i medierne om sites der de-ranker (eller bannes), er folk mere vågne og mere krævende... |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
er at titlen er meget vigtig. Måske næsten endda generelt det vigtigste (undtagen da hvis man rent faktisk kan gennemføre en Goolgebomb ligende ting). Men generelt er det en god ide at have keywords i sin url + title. Om ikke andet så fordi de mennesker der af sig selv linker til en med større sandsynlighed har keywords i dem. |
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
Jeg arbejder sammen med en multimediedesigner, og det er desværre den slags de lærer under deres uddannelse. |
Nu vil jeg lige slå et slag for os multimediedesignere Det er desværre meget meget forskelligt hvad man lærer, alt afhængigt af hvilken skole man vælger at gå på. Deruover er der milevid forskel på hvilke kompetencer multimediedesignere har, også selv om de kommer fra samme skole. Uddannelsen ér meget bred, og som jeg ser det, så skal man have noget med i rygsækken når man går igang, før man rigtig får noget med i den anden ende. Når det så er sagt, så er der nogle rigtig dygtige folk der kommer ud af uddannelsen (også mange der ikke er). Det som en man får med i rygsækken fra uddannelsen er et lille indblik i alle de områder der har med produktion af multimedier at gøre. Derfor kan en god multimediedesigner overskue langt flere aspekter af en hjemmeside end en datamatiker f.eks. (her generaliseres selvf. Men det er ikke alle multimedie designere der designer med frames og font tags |