|
Jeg er netop blevet tilbudt et rigtig godt job som lønslave i en stor dansk virksomhed, det lyder til at være et fedt job, 37 timers arbejdsuge, godt 55k i løn, pension, arbejdsgiver betalte sygedage, økonomisk stabilitet og sikkerhed og alle de herligheder man har som lønslave. For alt det skal jeg så sælge min sjæl til djævlen, eller ihvertfalt acceptere et par chefer som i sidste ende bestemme hvad jeg skal og ikke skal lave. Det jeg skal give op er så min virksomhed som jeg brænder for og friheden ved ikke at have nogen chefer og kunne gøre stort set som jeg har lyst. Hvis det er godt vejr, så tager jeg ud i naturen og slapper af og lader op, mens lønslaverne stresser på arbejde. Jeg glæder mig til at komme ind på kontoret og arbejde med mine projekter. Så egentlig er jeg rigtig godt tilfreds med tingene som de er, men der er også skygge sider at iværksætterlivet. Jeg arbejder vel 50 timer om ugen, tjener et godt stykke fra de 55.000 som jobbet ville give og der er ingen pension eller sikkerhed i økonomien. Der kan være perioder hvor jeg føler mig lidt presset. Min virksomhed er baseret på at jeg har en stor udenlandsk webside, som har rigtig mange besøgende og jeg tjener derfor godt på Adsense, jeg har også indtægter i form at konsulentydelser, men det er google de fleste penge kommer fra, og det er jo lidt risikabelt at satse så snævert og man ved jo aldrig hvor man har google, en fejl og man er ude af deres søgemaskine eller holder man ikke øje med adsense betingelserne kan man risikeret at blive sat på porten for al evighed. Der kommer hele tiden nye konkurenter til, og det kan være svært at være på forkant hele tiden. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg overvejer det, for selv om risikoen er stor og det hele kan være slut i morgen, så er jeg glad for det jeg laver. Men dem jeg har fortalt det til, syntes alle at jeg straks skal sige ja til lønmodtager jobbet - men de har heller aldrig forstået at nogen kan være så tosset at de vælger at blive iværksættere - så jeg syntes jeg ville lufte mine tanker med jer andre herinde, det kunne være rart at vende det med nogen som ikke er lønmodtagere. Det er egentlig ikke så meget et spørgsmål, for i sidste ende er det jo op til mig, men jeg vil blive glad for alle kommentarer i måtte have! Hvad ville du gøre? Hvad syntes du jeg skal overveje? Har du selv haft lignende tanker? Ja alt hvad du har at sige er velkommen.
|
Hej G. Olsen
Jamen jeg syntes egentlig du besvarer spørgsmålet meget godt selv. Hvis du tager et stykke papir og lister plusser og minusser i det indlæg du har skrevet, ja så tror jeg du har svaret.
Det mest negative du skriver er risikoen....men den har jo været der hele tiden og vil "måske" altid være der. At du pt. ikke tjener 55000 kr. for dine 50 timers arbejder, er for mig at se noget du selv kan ændre på. Selvfølgelig ikke som et knips med fingrene, men hvis det er der du gerne vil hen, ja så lig en plan for det.
Men igen, læs dit eget indlæg, så tror jeg du finder svaret ret nemt :)
Mvh Kenneth Boysen
www.kennethboysen.dk
Bliv gratis medlem