Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmål eller Selvmord? Amino er på vej mod selvdestruktion...

Side 2 ud af 14 (140 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fashion-Seller

Du har garanteret ret. Og måske handler det netop om at der ikke er særligt mange bloggere (længere), at det virker som om at det er de samme "ansatte" som altid skriver indlæg

Og du har garanteret også ret mht. thumbs up og ned osv. Jeg synes at www.kforum.dk kører rigtig godt på debat-siden (bortset fra at sidens UX/ usability er helt ad h til). 

Min frustration skyldes nok, at personer som jeg selv kæmper og kæmper for at opnå muligheden for bare at snuse til en lille smule succes. Og jeg bliver så ked af det hver gang jeg ser en succes, der ikke bliver plejet eller videreudviklet. Jeg bliver direkte følelsesmæssigt involveret, på ligefod som hvis jeg så en succesfuld forretningsmand, der nu sidder på bænken og drikker sig ihjel. Det er bare så træls at se et talent gå til spilde. 

Jeg er selv ivrig bruger af Elance og Envato. Og man skal da ikke kigge langt for at finde huller i det danske marked, eller inspiration til at udvikle netop det som Martin selv nævner mht. freelancer-opgaver. Det er bare de færreste i DK der har midlerne til at opsætte det. 

Jeg har det personligt selv skidt med at vide, at jeg sender penge afsted i skattely, ved at benytte mange af disse freelance-tjenester. Men tjenesterne fungerer bare godt. Og der ville helt sikkert være potentiale i at udvikle et lignende produkt til det europæiske marked, hvor de med respekt til CSR kan benytte sådan freelance apparat, uden at bidrage direkte til social dumping og at sende penge i skattely... Sådan et hul kunne Amino også udfylde. Jeg ved godt at der findes nogle andre små alternativer i DK, men der er bare ikke nok deltagere til at det bliver en tidsmæssig besparelse osv.

Der er bare så mange muligheder derude. Og nichesites i Danmark kan bare ikke tjene penge da vi er så få mennesker. Så hvis der ikke er en samlende professionel platform som Amino, så bliver det hele bare så træls og uprofessionelt udført. Forstå mig ret. Fordi der ikke er penge i små nichesites til de 5 mio. danskere. Så der er fortsat brug for sådan en som Amino. 

Nå, tilbage til arbejdet!

Mojn!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

peter4576:

Hej Fashion-Seller

Du har garanteret ret. Og måske handler det netop om at der ikke er særligt mange bloggere (længere), at det virker som om at det er de samme "ansatte" som altid skriver indlæg. 

Og du har garanteret også ret mht. thumbs up og ned osv. Jeg synes at www.kforum.dk kører rigtig godt på debat-siden (bortset fra at sidens UX/ usability er helt ad h til). 

Min frustration skyldes nok, at personer som jeg selv kæmper og kæmper for at opnå muligheden for bare at snuse til en lille smule succes. Og jeg bliver så ked af det hver gang jeg ser en succes, der ikke bliver plejet eller videreudviklet. Jeg bliver direkte følelsesmæssigt involveret, på ligefod som hvis jeg så en succesfuld forretningsmand, der nu sidder på bænken og drikker sig ihjel. Det er bare så træls at se et talent gå til spilde. 

Jeg er selv ivrig bruger af Elance og Envato. Og man skal da ikke kigge langt for at finde huller i det danske marked, eller inspiration til at udvikle netop det som Martin selv nævner mht. freelancer-opgaver. Det er bare de færreste i DK der har midlerne til at opsætte det. 

Jeg har det personligt selv skidt med at vide, at jeg sender penge afsted i skattely, ved at benytte mange af disse freelance-tjenester. Men tjenesterne fungerer bare godt. Og der ville helt sikkert være potentiale i at udvikle et lignende produkt til det europæiske marked, hvor de med respekt til CSR kan benytte sådan freelance apparat, uden at bidrage direkte til social dumping og at sende penge i skattely... Sådan et hul kunne Amino også udfylde. Jeg ved godt at der findes nogle andre små alternativer i DK, men der er bare ikke nok deltagere til at det bliver en tidsmæssig besparelse osv.

Der er bare så mange muligheder derude. Og nichesites i Danmark kan bare ikke tjene penge da vi er så få mennesker. Så hvis der ikke er en samlende professionel platform som Amino, så bliver det hele bare så træls og uprofessionelt udført. Forstå mig ret. Fordi der ikke er penge i små nichesites til de 5 mio. danskere. Så der er fortsat brug for sådan en som Amino. 

Nå, tilbage til arbejdet!

Mojn!

Peter, du skal bare huske, at dem du lige nu sammenliger Amino med, er store børsnoterede amerikanske virksomheder, med ubegrænset adgang til kapital og manpower. Amino isoleret set, er ikke nogen økonomisk stor succes, netop af de årsager du nævner, med at markedet bare er hammer småt.
Kommer der nogen og udkonkurrerer os, så er jeg helt cool med det. Mit mål med Amino, er at iværksættere kan få hjælp og kan de det bedre andre steder, så er missionen lykkedes.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin. 

Inden du lader dig gå nær noget af det jeg skriver, vil jeg lige pointere, at jeg har stor respekt for dig og det du har iværksat og præsteret. Det eneste vilde jeg har præsteret i år var en vellykket økologisk mojito fra haven. Og jeg ved godt at jeg kan lyde som en arrogant idiot. Jeg er bare - lige som dig - energisk og fuldblods visionær. Og så skriver jeg altid før jeg taler... der mistede jeg tråden...

Jeg henviser rigtig nok til børsnoterede virksomheder, men de startede små. Ligesom Fiverr.com, der er relativt simpelt opbygget (og sikkert stadig ikke har den største økonomi), men bare har et koncept, som er nemt og let at forstå (og de har næsten kun internationale kunder).

Og af alle danskere på denne jord er du da ikke mest kendt for at tænke småt? ;0)

Jeg synes dog at det er lidt synd, at du lader din tilfredshed med de opnåede resultater være en stopper, og at du ikke vil sætte baren endnu højere (men måske skal jeg bare tage ved lære af dig, og lære at klappe mig selv på skulderen - en ting jeg er dårlig til). 

Det kan godt være at der ikke er stor kapital bundet i Amino. Men du har jo en stor muskelmasse (desværre snakker jeg om dit netværk), og med de resurser du besidder og de kontakter du har, burde du kunne få en en-krone til at skinne som en diamant. 

Med andre ord - jeg har troen på at du vil kunne få Amino til at skinne og være rigtig lækker - ellers gad jeg ikke spilde min tid på at oprette et indlæg herinde. 

- Og, så bliver jeg ked af det når jeg ser en så super fed idé som Amino, med så gode visioner og tanker, som ikke vokser og bliver smukkere med alderen. Det var mit udgangspunkt. Tag det som en kompliment og et forsigtigt, venligt spark i røven ;0)

Jeg var også en gang trofast læser på Politiken.dk, indtil siden blev for fyldt med stavefejl og derefter skiftede jeg over til Berlingske.dk. Og hvis jeg skrev et læserbrev til Politiken, og bad dem om at hanke op i sig selv, ville dette også have været ment i ren og skær kærlighed. 

All best

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:19

bacardil:
Amino siger selv at der aldrig har været flere brugere på amino

Det forstår jeg godt. Man kan jo ikke selv melde sig fra som bruger. Så tallet må alt andet lige stige fra uge til uge.

Om disse hårdt oppumpede tal så bliver brugt til at pynte på statistikkerne i forbindelse med markedsføring af Amino ??

Mvh. John.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29

man kan jo bruge de officielle tal fra "Danske mediers research"  som ikke ligner aflivning eller selvmord

December 2013 BRUGERE 112.598    BESØG 506.238    SIDEVISNINGER 1.634.000  PLACERING I DK 74

December 2012 BRUGERE   93.248    BESØG 390.481    SIDEVISNINGER 1.453.000  PLACERING I DK 88

December 2011 BRUGERE 101.870    BESØG 335.600    SIDEVISNINGER 1.664.000  PLACERING I DK 91

Man kan sagtens være enig med Peters rigtigt fine formuleringer og ja hvorfor ikke så højt ambitionsniveau som muligt og ja, måske lidt flere underfora, men antal besøg er voksende så helt galt er det ikke. (selv om der måske ikke er stigning i det mest seriøse, jeg kan ikke lige afgøre det)

Jeg synes også der både her, og på mange facebook iværksætter sider er utroligt mange der mildest talt ikke har sat sig ret meget ind i det mest basale, men omvendt, så tror jeg jo de faktisk får hjælp, både i høj grad på Amino og andre steder, så jeg synes ikke der i sig selv er en gevinst ved at skrue ned for hjælpen til den gruppe (ofte helt unge) - men derfor kunne egen gruppe til "Hvad synes du om min webshop" eller "jeg sælger min webshop på 220.000 facebook likes skaffet på 4 dage"  godt ligge separat

En ikke helt let balance - ikke skubbe de unge der jo sikkert til 99,6% opgiver før eller siden væk, for de sidste 0,4% eller hvad pokker tallet kan være, skal ikke indholde så mange "white-away" o.l. før end det er meget værd, og selv for de der måske ikke holder, kan der jo være reddet noget der fik dem til at undgå de værste fæller.

Jeg synes bestemt tråden indeholder stof til eftertanke uanset hvad :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 18:44

John J:

bacardil:
Amino siger selv at der aldrig har været flere brugere på amino

Det forstår jeg godt. Man kan jo ikke selv melde sig fra som bruger. Så tallet må alt andet lige stige fra uge til uge.

Om disse hårdt oppumpede tal så bliver brugt til at pynte på statistikkerne i forbindelse med markedsføring af Amino ??

Mvh. John.

Det mest reelle ville nok være at tælle de aktive brugere, og så i øvrigt slette de brugere, som aldrig har skrevet så meget som et indlæg. Det ville være noget mere fair markedsføring.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Hej Peter

peter4576:
Og hvad sker der lige med at man ikke må hænge virksomheder ud ved navn??

Det har været oppe MASSER af gange, prøv evt. søgefunktionen, det er forklaret mange gange, og det giver god mening.

peter4576:
SÅ ville jeg være på! Hjælp til alt det, der derude i verden koster for mange penge. 

Ja og man kunne udvide det endnu mere. Hvad med SEO, Adwords, firmatøj, visitkort og hjemmesider til 90% rabat i forhold til markedsprisen?. Ja det ville være en drøm, men hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Hvis timer hos en revisor koster mange penge, hvordan skulle Amino så kunne videresælge dennes timer til en brøkdel af prisen og stadig tjene penge på det?

For det er jo det du efterspørger er det ikke? Altså at de timer du normalt betaler f.eks. 500 kr. for, skal du have langt billigere igennem Amino som en del af de 99 kr. du betaler.

peter4576:
Angående freelance-arbejde, så ville jeg aldrig selv sælge mig på Amino. INGEN iværksættere har nogen penge. Så alle forventer gratisarbejde eller arbejde der næsten ikke koster noget.

Der tager du grueligt fejl. Der er masser af etablerede iværksættere med mange penge på Amino, men mange læser passivt med, men de læser med, tro mig. Vi har fået mange kunder igennem Amino, også et par stykker med sekscifrede budgetter til deres webprojekter. Men det tager tid at komme dertil hvor den slags kunder henvender sig. Det handler ikke bare om at lave nogle tilbud, men om at dele ud af sin viden og hjælpe andre og på den måde langsomt vise hvad man står for og hvad man kan.

peter4576:
Det virker lidt ligesom at Amino-folkene har glemt hvordan det var at være iværksætter uden penge ;0)

Et gratis forum med masser af god gratis viden, et gratis regnskabsprogram (op til en vis omsætning) og gratis mulighed for at brande sig overfor titusindvis af iværksættere (som i dag er små men om nogle år er store og har penge for nogles vedkommende), ja puha de har helt glemt de små....

Jeg vil hellere vende den om og sige at der er mange iværksættere der glemmer hvor meget der skal til for at skabe en succes, og hvor meget der afhænger af dem selv og ikke alle mulige eksterne faktorer. Hvis du ikke har råd til at betale en revisor for en times professionel hjælp, så må du enten ud at samle flasker, lufte folks hunde eller måske opgive iværksætterdrømmen, for der er ikke noget quickfix, så du kan få de dyre ydelser for en slik.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg skal da mere end gerne indrømme, at jeg ikke altid har svar på hvordan vi skal drive Amino fremover.
Da jeg startede for næsten 10 år siden, var der ingen steder man kunne debattere iværksætteri. I dag er der mange der hjælper hinanden på Facebook, Twitter, LinkedIn, Google Plus m.m. og det er jo mere end fint.

Derfor er jeg helt med på at Amino's rolle skal ændres.
Men jeg ser ingen grund til at konkurrere med platforme som folk er glade for.
Dem der debatterer på andre platforme end Amino, virker godt tilfredse, og så vil det da være dumt at prøve at lokke dem til at debattere her.

Der hvor jeg mener Amino har en stor rolle at spille, er ved matchmaking. Altså at hjælpe folk med at finde hinanden på en god og struktureret måde. Her spiller Amino Freelancer, Kapital, Virksomhedsbørs m.m. en stor rolle og vi vil snart begynde nogle nye initiativer, hvor folk skal kunne finde hinanden til mange flere formål, men mere om det senere.

Der er rigtig mange der har ideer til hvordan vi skal gøre Amino bedre og tro mig, vi lytter!
Men skulle vi gøre alt der foreslås, skulle vi ansætte 50 mand og det har vi ikke råd til.

Så vi bruger de ressourcer vi har så godt vi kan og prøver at gøre så mange iværksættere glade. Og som flere også skriver, så stiger antal besøg på Amino pænt, så vi har faktisk god succes med de tiltag vi laver.

Men som før nævnt, har vi lige ansat en flok udviklere og jeg glæder mig til at vise jer de nye ting de arbejder på :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39

Godt svar - det var det, jeg gerne ville høre. Jeg glæder mig til at se hvad I har at byde på :0)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Hej Thomas

1. ["For det er jo det du efterspørger er det ikke? Altså at de timer du normalt betaler f.eks. 500 kr. for, skal du have langt billigere igennem Amino som en del af de 99 kr. du betaler"] - Jo, jeg efterspørger at Amino skal ansætte 5 jurister og 5 revisorer som alle skal arbejde gratis og tilbyde gratis ydelser. Det var det, jeg skrev. Og selvfølgelig skulle SEO og AdWords-konsultation også være gratis. Og så skulle kontingentet sættes ned til 10 kr. per måned.
- nej, men der findes andre alternativer. Verden er ikke kun sort-hvid, og PT. kan jeg ærligtalt ikke se hvad jeg får for de 1200 kr., som jeg ikke får dækket ind andet steds. 

2. ["Der tager du grueligt fejl. Der er masser af etablerede iværksættere med mange penge på Amino"]. - Jeg kan sagtens tage grueligt fejl vedrørende freelancearbejdet og aflønning her på Amino. Jeg har blot set alle de der "jeg vil lave dit logo for 99kr." indlæg, og derudfra har jeg dannet mig dette indtryk. Jeg kan sagtens tage fejl omkring dette. Og hvis det er tilfældet, så vil jeg da prøve at give det en chance, og jeg er glad for at høre, at det rent faktisk er brugbart. 

3. ["Et gratis forum med masser af god gratis viden"] - Problemet jeg skrev om, hvis du havde læst det, vedrørte netop at der er et vidensoverflow og for mange rodede indlæg, at det på sigt kan skade Amino. At en service er gratis, er ikke ensbetydende med at den ikke kan blive bedre. 
Amino er skabt 5% af Martin, og 95% af alle brugerne. Derfor kan jeg vel også som bruger komme med kritik og opfordring om forbedringer, uden at skulle blive citeret for holdninger, jeg aldrig har udtrykt? 

4. ["...et gratis regnskabsprogram..."] - mit indlæg drejede sig om Amino. Ikke om Dinero. Jeg ønsker et bedre Amino. Hvorfor får du roddet Dinero ind i dette? At Dinero er gratis gør da ikke det fragmenterede debatforum mere fokuseret?

5. ["ja puha de har helt glemt de små...."] - din sarkastiske ironi er unødvendig og gavner ikke nogen god debatkultur. Hvorfor kan man som bruger ikke komme med konstruktiv kritik, uden at nogle loyale, sort-hvide brugere føler at man har spyttet på dem?

6. ["...der er mange iværksættere der glemmer hvor meget der skal til for at skabe en succes..."] - har du overhovedet læst hvad jeg skrev?? Min pointe var, at jeg VED hvor hårdt det er. Og derfor gør det mig ærgerlig, når en succes ikke bliver passet så den kan blomstre videre år efter år. Det var sådan set hele min pointe. 

7. ["Hvis du ikke har råd til at betale en revisor for en times professionel hjælp så må du enten ud at samle flasker, lufte folks hunde eller måske opgive iværksætterdrømmen"] - Kors i skuret du er langt ude. Jeg efterspurgte ydelser jeg kan bruge, og efterlyste fortsat udvikling af Amino. Jeg kom med konstruktiv kritik og et opråb til Amino. Jeg har ikke svinet din mor eller søster til - så der er ingen grund til at blive sarkastisk. 

8. ["..for der er ikke noget quickfix, så du kan få de dyre ydelser for en slik..."] - Jeg havde egentligt besluttet mig for ikke at gide svare på dit indlæg. Alligevel irriterer din arrogance mig så meget, at jeg bliver nødt til at svare. Men tak fordi du gav mig en masse vise ord og stof til eftertanke. Jeg føler mig allerede som et nyt og bedre menneske.

9. ["...og gratis mulighed for at brande sig overfor titusindvis af iværksættere..."] - I hvert fald vil jeg nok ikke benytte mig af {***censureret af Amino-teamet}.

Opsummering - dine kommentarer er fuldkommen afsporede og afspejler på ingen måde hverken det jeg skrev eller lagde op til. Jeg forstår ikke dit behov for at skulle kommentere på mit indlæg med så meget sarkasme og samtidig være så belærende og nedtalende.

Nå... nu er jeg igen sunket ned på et så lavt online-debat-kultur-niveau, som jeg havde lovet mig selv at holde mig for god til. 

Så jeg trækker stikket ud her og forlader denne tråd.

Mojn og god dag!

Side 2 ud af 14 (140 indlæg)