Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NETS/TELLER Afvist

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

WebShopSpørgsmål:
Det er da noget værre lort i kommer med.
ja bortset fra de nok har fattet betydningen af den store pris forskel mellem brug af dankort delen frem for visadelen så er det givet dig der har fattet alt, og man skal jo være modig som jeg, for at modsige dig. At alle de store webshops i princip har nets og dankort er sikkert bare en kæmpe misforståelseStick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:40

WebShopSpørgsmål:
Visa Dankortet går også ind som Dankort i QuickPay..

Jeg går ikke ud fra at Quicpay er din indløser. Mon ikke at det er fordi du har en indløsningsaftale med Nets, der er dem der varetager Dankort indløsningen? (Du må hellere svare "Jo", eftersom du bruger deres logo i dit checkout flow).

Uden aftalen med Nets, ville en Visa/Dankort betaling blive registreret som et Visakort til de priser Jesper ganske korrekt nævner.

Og der er en væsentlig forskel. Jeg har kigget på vores egne tale for 2013, og vi ville skulle have betalt ca. 100.000 kr. mere i transaktionsgebyr sidste år, hvis vi ikke kunne tage imod Dankort.

De penge har vi så valgt at tjene selv ved at bibeholde muligheden for at tage imod Dankort, fremfor at forære dem til en indløser. Og vi er jo ikke en gang særligt store endnu. Allerede nu kan jeg se at det i år vil blive et noget større beløb.

Nu ved jeg naturligvis ikke hvor godt din forretning går, men den må i hvert fald gå ganske fint hvis du ikke mener at den slags "småpenge" er vigtige. Og sandheden er da også at vi naturligvis uden problemer ville kunne betale de 100.000 kr. ekstra, men det er bare en del sjovere at beholde dem selv.

WebShopSpørgsmål:
Det er da noget værre lort i kommer med. 

Tjahh...

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:

Afhængig af branche, er der fortsat rigtig mange kunder der bruger Dankortet.

Hos mig ligger det omkring 50% .

De fleste kunne godt bruge Visa i stedet, men Transaktionsgebyret er langt det billigste for Dankortet, nemlig 0,1% , mens Visa koster 1,5%.

Benytter du f.eks Paypal, betales der helt op imod 3,5%

Vi taler altså tusindevis af kroner i besparelse hver måned, afhængig af omsætning.

Hej Jesper.

Blot en observation... Dit argument er lidt som at blande æbler med pærer...

PayPal er både gateway og indløser... Og ja, det kan koste op til 3,4% + DKK 2,60 (kan komme ned på 1,9% + DKK 2,60, eller lavere afhængig af omsætning)... Men så er der heller ingen fast omkostninger.

Hvis du regner alle omkostninger til gateway og indløsningsaftale til Nets sammen tror jeg næppe du betaler 0,1%... Det er sikkert korrekt at selve transaktionsprisen ligger på 0,1% - men så har man heller ikke regnet alle de andre omkostninger med i prisen (opstart-, måneds- årsafgifter til både din indløser og gateway).

.

vh, Sami.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

Du ser her http://kortgebyr.dk/?1m00;1000 - ved 1000 handler a 450 kr som er en pæn men absolut ikke voldsom shop - med oprettelse - abonnement og gebyr 2,76 som muligt nets gebyr

dine 2,60 + 1,9% ved 450 kr per handel er 2,60 + 8,55 per transaktion = 11,15 kr mod 2,76 om ikke jeg læser dig galt, så endeligt korriger

selv ved så lidt som 250 handler ligger det helt samlede quickpay Nets på 3,76 - og mon du med de færre handler ikke også var lidt dyrere end dine 11,15 - så stadigt en meget stor forskel per handel 

Her har jeg fjernet dankortet og ved 250 handler a 450 kr per måned er paypal over 14 kroner (igen ret det hos ulrik der laver siden hvis det er galt) mod nets (klik dankort til) som er 3,76. Vi taler ca 10 kr per transaktion og de få handler, allerede 4500 kr i forskel på EN måned og det er med alle årsafgifter  se her http://kortgebyr.dk/?0m00;250 

tag en større shop 5000 handler af 500 kr og nets med dankort 2,57 inkl, opstart og abonnement, paypal 12,10 ca 9,5 i diff x 5000 handler er 47.500 per måned i diff - også en slags penge

Klik dankort til og fra når du skal se forskel på nets med dankort først, og så fra med det for at se øvrige, og skift gerne mængden af handler, og det bliver lidt klart hvorfor store shops ikke rigtigt ser alternativer til nets 

Jeg skal ikke sige at den regner helt 100% har dog faktisk kun hørt den bekræftet af de jeg har talt med som har brugt den, både paypal og nets brugere, men det er statisk uvæsentligt, så få rettet paypal hvis den er helt skæv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg skal ikke sige at den regner helt 100% har dog faktisk kun hørt den bekræftet af de jeg har talt med som har brugt den, både paypal og nets brugere, men det er statisk uvæsentligt, så få rettet paypal hvis den er helt skæv

Jeg skal ikke stille spørgsmåltegn ved om hvorvidt den side regner korrekt eller ikke (eller om hvorvidt alle faktiske omkostninger også er delt ud på transaktionsprisen)... Jeg kan simpelhen ikke se på siden hvor meget af de f.eks. 2,76 der er faktiske transaktionsafgifter, hvad som er faste omkostninger (opstart/måneds/årsafgifter), chargeback fees o.a....

Men hvis det er sådan, at den faktiske total omkostning for indløser og gateway (med alle omkostningerne indregnet, og delt ud på antallet af transaktioner) er de 2,76... Så er det åbenbart korrekt at man betaler 0,01%... Og i så fald trækker jeg i land, og beklager mit tidligere svar.

.

Det er sikkert korrekt at priserne ser således ud hvis man ikke har en special forhandlet pris. - Men nu er det heller ikke PayPal's idé at hele kassen skal gå gennem PayPal, men derimod at PayPal skal bruges som et alternativ til kreditkorts betalinger (hvilket statistisk også giver et mer-salg).

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 02:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal nok lave en video til kortgebyr og ikke mindst udregningen. Her er en kort udregning til at vise konceptet:

Lad os tage udgangspunkt i Johns tal: 1000 transaktioner om måneden med en gns. værdi på 450 kr. Dvs. en samlet omsætning på 450.000 kr om måneden. Jævnfør PayPals priliste giver dette et transaktionsgebyr på 2,4 % + 2,60 kr, dvs. 10,8 kr + 2,6 kr = 13,4 kr pr. transaktion (link). Bemærk at vi ikke medregner PayPals cross-border gebyr på 0,5-0,6% som vil blive pålagt alle udenlandske transaktioner.

En (Quickpay + Nets/Teller) løsning koster, ved samme transaktionsvolumen og gns. værdi, har et kortgebyr på 2,91 kr pr. transaktion. Dette udregnes således:

Quickpay samlet pr. måned: 360 kr (tjek quickpays udregner)

Nets abonnement: 1.000 kr / år = 83,33 kr / måned

Nets transaktionsgebyrer: 1,39 kr * (82% af 1.000 transaktioner) = 1.139.8 kr / måned

Nets pr. måned: 1.139,8 kr + 83,33 kr = 1223,13 kr / måned

Nets renteomk. af oprettelsesgebyr: (16% af 250 kr) / 12 = 3,33 kr / måned

Nets samlet pr. måned: 1223,13 + 3,33 = 1226,46

Teller abonnement: 100 kr / måned

Teller transaktionsgebyr: 1.5% af 450 kr * (18% af 1.000 transaktioner) = 1.215 kr / måned.

Teller pr. måned: 1.315 kr / måned

Teller renteomk. af oprettelsesgebyr: (16% af 1.000 kr) / 12 = 13,33 kr / måned

Teller samlet pr. måned: 1.315 + 13,33 = 1.328,33 kr / måned (se link)

Kortgebyr for quickpay = ( Quickpay samlet pr. måned + Nets samlet pr. måned + Teller samlet pr. måned ) / antal transaktioner

Kortgebyr for quickpay = ( 360 kr + 1226,46 kr + 1.328,33 ) / 1.000 transaktioner

Kortgebyr for quickpay = 2,91 kr pr. transaktion

Udregningen passer heldigvis også denne gang. Bemærk at jeg bruger FDIHs dagta for kortfordeling (82% dankort, 18% visa/mastercard m.fl.). I denne udregning tager jeg ikke højde for udenlandske betaling. Godnat :)

P.S. Min definition af kortgebyr er mildest talt kontroversiel, men "De samlede korrigerede omkostninger fordelt på antallet af transaktioner" fyldte alt for meget, så jeg valgte at kalde det "kortgebyr" i stedet :D

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:45
Citat (Ulrik): "Quickpay samlet pr. måned: 360 kr (tjek quickpays udregner)"

(Citat slut).

Er det ikke en fejl? Jeg kan se i deres tabel at de tager 40 øre i transaktionsgebyr, ved 1.000 transaktioner.

Ifølge min (ikke altid troværdige) hovedregning giver det 400 kr. + abonnement på 150 kr. = 550 kr.

Jeg sidder på mobilen så der kan være detaljer jeg ikke kan se, ligesom det ikke ændrer meget i det samlede regnestykke. Men det er dog et par tusinde kr. ekstra om året.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:53

Sami Hådell:

Blot en observation... Dit argument er lidt som at blande æbler med pærer...

PayPal er både gateway og indløser... Og ja, det kan koste op til 3,4% + DKK 2,60 (kan komme ned på 1,9% + DKK 2,60, eller lavere afhængig af omsætning)... Men så er der heller ingen fast omkostninger.

Hvis du regner alle omkostninger til gateway og indløsningsaftale til Nets sammen tror jeg næppe du betaler 0,1%... Det er sikkert korrekt at selve transaktionsprisen ligger på 0,1% - men så har man heller ikke regnet alle de andre omkostninger med i prisen (opstart-, måneds- årsafgifter til både din indløser og gateway).

.

Ja, der er faste omkostninger både til transaktionen, årsgebyr mv. , f.eks koster det 0,1% + 1,45 for dankort, mens Paypal tager hele DKK 2,6 + op til 3,4 %.

- Men samlet set er det ikke ligefrem rocket science at stille et regnskab op for egen shop, afhængig af antal transaktioner, størrelsen på disse mv.

At du som "Proff." ikke har styr på dette og dine konkurrenters priser er jo ganske enkelt useriøst og amatøragtigt.

At " webshop spørgsmål" hverken fatter hat eller briller er jo blot ris til egen røv, og til glæde for hans konkurrenter, og skader kun ham selv.

Men du som udbyder -og vel dermed også rådgiver skader jo ikke kun dig selv ved din uvidenhed, men også dine kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jesper... Tal pænt  :-)

Jesper Laugesen:
At du som "Proff." ikke har styr på dette og dine konkurrenters priser er jo ganske enkelt useriøst og amatøragtigt

Jeg har allerede forklaret i mit tidligere indlæg, at (såfremt de data som var på Kortgebyr.dk var korrekt udregnet) så havde jeg taget fejl angående gebyret på "rene" Dankort. 

.

Men jeg fastholder stadig, at udregningen (hvis den er korrekt) udelukkende er brugbar for webshops som kun handler med kunder i Danmark (den tager slet ikke højde for salg til udlandet, og at andre landes handelsmønstre ser helt anderledes ud end i Danmark).

.

vh, Sami.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:35

Sami Hådell:

Jeg har allerede forklaret i mit tidligere indlæg, at (såfremt de data som var på Kortgebyr.dk var korrekt udregnet) så havde jeg taget fejl angående gebyret på "rene" Dankort. 

.

Men jeg fastholder stadig, at udregningen (hvis den er korrekt) udelukkende er brugbar for webshops som kun handler med kunder i Danmark (den tager slet ikke højde for salg til udlandet, og at andre landes handelsmønstre ser helt anderledes ud end i Danmark).

Hvis og såfremt ??

Det er frit tilgængelige oplysninger.

Alle som arbejder seriøst med et emne/område må jo sætte sig ind i de regler og priser der gælder for området.

At du - eller dit firma ikke allerede har nøjagtige beregninger liggende til brug for kunder - og ikke mindst jer selv, er da efter min bedste overbevisning amatøragtigt.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)