Der er skam allerede prislister som er gældende for de fleste kunder... Men det giver sig selv, at hvis man har en stor webshop (f.eks. nogle af PayPal's største kunder som f.eks. CDON, WhiteAway, Nelly, Lauritz) så er der tale om at man forhandler om priserne. Det samme er gældende for ALLE aktører på markedet (og for den sags skyld også for banker, forsikringsselskaber o.a.)... Jo større kunde man er, jo mere kraft har man at forhandle med. . Og nej, jeg anser ikke at det er amatøragtigt, at jeg ikke sidder og holder øje med de andre aktørers priser dagligt... Det skulle kun være aktuelt hvis produkterne vi sælger var identiske... Men det PayPal sælger er langt mere end blot en gateway/indløsningsaftale... Det er f.eks. en indgang til ca 20% af verdens e-handel.... Det er f.eks. en wallet-løsning som bruges til ca. 22% af Europas samlede e-handel... Det er f.eks. en marketing kanal til mere end 2millioner aktive kunder i Skandinavien (og mere end 145 millioner aktive kunder på verdensplan... . Jeg vil undlade at kommentere denne tråd mere, da tråden er kommet væk fra det oprindelige udgangspunkt. - Hvis man derimod har spørgsmål eller synspunkter, er man altid velkommen til at skrive en PM. . vh, Sami. |
igang:
Ifølge min (ikke altid troværdige) hovedregning giver det 400 kr. + abonnement på 150 kr. = 550 kr.
Fedt at der rent faktisk er nogen som kigger min udregning igennem :) Hos Quickpay får du 500 gratis transaktioner, de næste 99 transaktioner koster 50 ører stykket og de sidste 401 transaktioner koster 40 ører stykket. Samlet bliver dette:
150 + (99*0,5 + 401*0,4) = 150 + 209,9 = 359,9
@Sami. Det er yderst komplekst at sammenligne priser for betalingsløsninger. Du har ret i at vi på nuværende tidspunkt ikke tager højde for antallet af udenlandske transaktioner, men det er selvfølgelig noget som vi på et tidspunkt implementerer. Min webshop har haft så få udenlandske transaktioner at det virkede ligegyldigt, men du har ret i at det for andre kan være meget relevant. Det er dog ikke helt nemt at implementere, da vi så også skal forholde os til f.eks. PayPals cross-border gebyrer og måske også vekselgebyr.