Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NETS/TELLER Afvist

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
At du - eller dit firma ikke allerede har nøjagtige beregninger liggende til brug for kunder - og ikke mindst jer selv, er da efter min bedste overbevisning amatøragtigt.

Der er skam allerede prislister som er gældende for de fleste kunder... Men det giver sig selv, at hvis man har en stor webshop (f.eks. nogle af PayPal's største kunder som f.eks. CDON, WhiteAway, Nelly, Lauritz) så er der tale om at man forhandler om priserne.

Det samme er gældende for ALLE aktører på markedet (og for den sags skyld også for banker, forsikringsselskaber o.a.)... Jo større kunde man er, jo mere kraft har man at forhandle med.

.

Og nej, jeg anser ikke at det er amatøragtigt, at jeg ikke sidder og holder øje med de andre aktørers priser dagligt... Det skulle kun være aktuelt hvis produkterne vi sælger var identiske... Men det PayPal sælger er langt mere end blot en gateway/indløsningsaftale...

Det er f.eks. en indgang til ca 20% af verdens e-handel....  Det er f.eks. en wallet-løsning som bruges til ca. 22% af Europas samlede e-handel...   Det er f.eks. en marketing kanal til mere end 2millioner aktive kunder i Skandinavien (og mere end 145 millioner aktive kunder på verdensplan...

.

Jeg vil undlade at kommentere denne tråd mere, da tråden er kommet væk fra det oprindelige udgangspunkt. - Hvis man derimod har spørgsmål eller synspunkter, er man altid velkommen til at skrive en PM.

.

vh, Sami.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Ifølge min (ikke altid troværdige) hovedregning giver det 400 kr. + abonnement på 150 kr. = 550 kr.

Fedt at der rent faktisk er nogen som kigger min udregning igennem :) Hos Quickpay får du 500 gratis transaktioner, de næste 99 transaktioner koster 50 ører stykket og de sidste 401 transaktioner koster 40 ører stykket. Samlet bliver dette:

150 + (99*0,5 + 401*0,4) = 150 + 209,9 = 359,9

@Sami. Det er yderst komplekst at sammenligne priser for betalingsløsninger. Du har ret i at vi på nuværende tidspunkt ikke tager højde for antallet af udenlandske transaktioner, men det er selvfølgelig noget som vi på et tidspunkt implementerer. Min webshop har haft så få udenlandske transaktioner at det virkede ligegyldigt, men du har ret i at det for andre kan være meget relevant. Det er dog ikke helt nemt at implementere, da vi så også skal forholde os til f.eks. PayPals cross-border gebyrer og måske også vekselgebyr.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:46

Ulrik Moe:
Hos Quickpay får du 500 gratis transaktioner, de næste 99 transaktioner koster 50 ører stykket og de sidste 401 transaktioner koster 40 ører stykket. Samlet bliver dette:

Det er klart. Godt jeg huskede at tage forbehold for troværdigheden af min hovedregning :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Konklusionen samlet til nu er vel at nets er utroligt meget billiger når vi holder os til salg til danske kunder og taler selv mindre shops men tydeligere jo større.

Nok også opnået ganske stor enighed om, at det at kunne tage VISA(dankort) = KUN at kunne tage Visa giver langt langt højere omkostningen end dankort, og det er tilfældet hvis aftalen er med andre end Nets.

Vi kan også være enige om, at ved handel til udlandet er dankort slet ikke aktuelt (udenlandske shops klager ofte over at de jo ikke opererer med dankort og derfor kan ha det besværligt i Danmark hvor deres konkurrenter har mindre udgifter ved betalingen). Ved handel til udlandet har nets derfor selvklart mindre betydning

Vi kan sikkert også være enige om, at paypal sikkert som et al flere alternativer kan være fint nok - der findes kunder der holder af dem faktisk, men de er ikke som sådan, for en seriøs shop et stand alone alternativ til dankortet for danmark.

Tilbage står, at Nets kan kræve sikkerhed (som ikke er en direkte omk.ud over evt. forrentning) som kan forhindre nogle, og Nets takker nej til andre der måske ikke engang har en konto knyttet til deres erhverv CVR OG

De har også monopol på dankortet. Monopol er vel en nødvendighed på en lovbestemt aftalt sag som dankort, og sikkerhed anser jeg ofte for berettiget men den kan givet også være sat for højt og udgøre et problem  - og Ja man kan givet også kritisere behandlingstiden i Nets - men det ændre ikke ved, at dankort generelt er en god ting at kunne tilbyde sine danske kunder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:08

Sami Hådell:
Det er f.eks. en wallet-løsning som bruges til

Denne lille del er jo forresten medvirkende til, at kunder ikke kan gøre brug af deres indsigelsesret. Mener at man skal gøre opmærksom på det ved check-ud, at ved at benytte denne betalingsform afskriver kunden sig fra sin indsigelsesret.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:08

Hej

Ulrik Moe:
Bemærk at jeg bruger FDIHs dagta for kortfordeling (82% dankort, 18% visa/mastercard m.fl.).

blot nysgerrig:

dette er vores (quickpays) fordelingstal for de seneste 12 mdr.:

MasterCard 1.5%
Visa 2.9%
Visa-Electron-DK 3.2%
MasterCard-DK 3.4%
Dankort 6.4%
MasterCard-Debet-DK 10.5%
Visa-Dankort 71.4%

Stemmer de overens m. dine ?

Vi har også tal for paypal - men de er m. garanti ikke retvisende for den samlede mængde af paypal-transaktioner.

vh

thomas jensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:21

... eller hvis man er talnørd hvad jeg lige kortvarigt blev er tallene for i går, seneste mdr. eller siden 2004 - tendenser anes når de store spillere slås om markedsandele.

fordeling seneste mdr.
MasterCard 1.5%
Visa 2.6%
MasterCard-DK 3.4%
Visa-Electron-DK 3.4%
Dankort 5.6%
MasterCard-Debet-DK 11.3%
Visa-Dankort 71.4%

fordeling i går:
MasterCard 0.8%
Visa 1.3%
MasterCard-DK 2.9%
Visa-Electron-DK 3.4%
Dankort 7%
MasterCard-Debet-DK 10.3%
Visa-Dankort 74%

fordeling siden 2004
MasterCard 1.2%
Visa 2.4%
MasterCard-DK 3.9%
Visa-Electron-DK 4.2%
MasterCard-Debet-DK 7.8%
Dankort 8.5%
Visa-Dankort 71.3%

vh

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13

Thomas Jensen, Quickpay:

dette er vores (quickpays) fordelingstal for de seneste 12 mdr.:

MasterCard 1.5%
Visa 2.9%
Visa-Electron-DK 3.2%
MasterCard-DK 3.4%
Dankort 6.4%
MasterCard-Debet-DK 10.5%
Visa-Dankort 71.4%

Stemmer de overens m. dine ?

Vi har også tal for paypal - men de er m. garanti ikke retvisende for den samlede mængde af paypal-transaktioner.

vh

thomas jensen

Jeg forstår ikke helt quickpay . Jeres fordelingstal hvad siger de. Alle jeres danske betalinger under visa-dankort som er foretaget hos de mange netskunder er vi vel enige om er sket via Dankort og ikke via (visa)dankort.

Jeg synes det forvirrer mange, at måle på antal kort når virkeligheden vel er, at langt flere handler gennemføres med dankort (delen af visadankort) end med visadankort i danmark - men ret mig om jeg tager fejl - I tager jo rene dankort via nets om ikke jeg misser noget, og alle de transaktioner du har stående som jeres visa-dankort 71,4% må vel være gennemført som dankort hvis de er via jeres ordning med nets?

Er det fordi det er fra jeres ordninger uden nets, så siger det ikke mig det store ud over hvordan jeres aftaler fordeler sig, for jeg vil påstå at det store antal transaktioner via Nets og brug af visa dankort, som alle bruger den rene dankort del jo udgør så laaaaangt over 6,4% af alle

vh John H

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:17

Hej

Det er tal for fordeling af korttyper. De siger ikke noget om indløser.

Et visa-dankort kørt mod en dankort-aftale mod en dankort-aftale mod nets fremstår som et visa-dankort.

Din kommentar om falsk markedsføring forstår jeg ikke - jeg er her ikke i nogen markedsføringssammenhæng. Jeg lister blot fakta og har intet ærinde m. korttyper, endsige indløsere.

vh

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22

Problemet er hvad man skal bruge oplysningen til. At ex 6,4% af alle er dankort får straks nogen til at tro at de kun mister 6,4% ved ikke at kunne tage rene dankort

Det dækker over problemet med hvor dyrt visadankort er mod dankort og vi er sikkert enige om, at med alle transaktioner i DK så er laaaaangt laaaaangt overr 6,4% kørt via dankort (eller dankort delen af visakortet for alle de som vil holde omkostninger nede). De 6,4% siger kun noget om udstedelse, ikke om hvilken del af visa dankortet som bruges og forvirrer mange

vh. 

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)