Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til spreadshirt.dk - eller lign. net butikker der kan integreres

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet mig en lille niche geschäft hvor jeg arrangerer busture til fester i udlandet med elektronisk musik! Det går utroligt godt og jeg har 4 dobbeltdækkere afsted med i alt 268 mennesker i November mdr.

Der er kommet en stor efterspørgsel på t-shirts med mit firma logo Hardstylers.dk, og et navn på festen "Qlimax 2007", derudover kunne folk godt tænke sig at få deres eget navn på ryggen af t-shirten.

Umiddelbart virkede spreadshirt som en kanon god løsning, da man "nemt" og hurtigt kan oprette sin helt egen butik på deres hovedside, derefter får man et lille link kan man smide på sin side og så har man faktisk sin helt egen hjemmelavede t-shirt butik. Derudover kan det lade sig gøre at lave t-shirts med tryk på forhånd, så det eneste brugerne kan tilføje er deres eget navn. Det vil sige hvis alle bestilte en t-shirt, som utroligt nok er ret billig, ville ca. 268 mennesker rende rundt med ens t-shirt til en kæmpe fest i Holland, hvor det eneste ændret var deres eget navn på ryggen. Det er der utroligt mange der ville synes kunne være ret fedt, og jeg har derfor sat min webmaster til den opgave at lave butikken på spreadshirt.dk. Det viser sig dog at man ikke umiddelbart kan trykke billeder, eller egne uploadede motiver på mørke baggrunde, og da t-shirten _skal_ være sort, er det ret surt. Jeg forstår det bare ikke da de eksempler for netbutikken spreadshirt selv bruger som eksempler har hjemmelavede tryk på maven og ryggen. se f.eks. http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=179429 - så hvis nogen har erfaring med spreadshirt og kan hjælpe, eller kender andre lign. netbutikker, så vil jeg utrolig gerne høre om det.

Jeg har overvejet at kontakte en trykker og få et tilbud på et større antal t-shirts, men jeg tror ingen kan tilbyde mig at lave over 200 unikke t-shirts, da navnet jo er et must at få på ryggen.

På forhånd tak,

Mvh Emil

www.hardstylers.dk 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:37

Jeg har ikke nogen personlig kunde-erfaring med Spreadshirt, men jeg kender dem da i og med at de trods alt laver noget som vi også beskæftiger os med i MediaMouse.

Forklaringen på hvorfor de ikke kan trykke billeder på sort tekstil ligger i at den type tryk de laver er via varmeoverførelse.
Der findes en underskov af teknikker inden for dette. Men billederne laver de med DyeSublimation. DyeSublimation fungerer ikke på mørkt tøj, da selve teknikken ikke kan klare farven hvid. Og hvid må siges at være ret vigtig hvis man skal lave lyse farver/nuancer. Teknikken er derfor afhængig af en hvid bund - hvilket det hvide tøj udgør. Men på sort tøj mangler jo den hvide bund og billedet kommer derved til at se meget mærkeligt ud og i det hele taget bliver ret utydeligt.

Den metode de benytter til f.eks. hvid tekst eller et simpelt motiv på sort tøj er det som hedder Solid Transfér. Den ønskede tekst eller motiv skæres ud i en speciel folie som så efterfølgende varmes ned i tøjet. Dette kan give et tryk med meget høj holdbarhed, men til gengæld har det, som navnet også antyder, en begræsning i antallet af detaljer og farver. Solid Transfér er kun egnet til motiver som består af solide farveflader - ikke noget med glidende farveovergange.

Hvis du skal have trykt et rigtig billede på mørke eller sorte t-shirts, så er du over i at skulle have lavet trykket som f.eks. silketryk. Det er forbundet med ret høje opstartsomkostninger og så taler vi altså ikke om unikke eksemplarer, men derimod om +100 ens.

En anden mulighed er f.eks. DST som er en teknik som vi bruger i MediaMouse i tilfælde hvor der absolut skal trykkes et billede på sort tøj og det skal være i et meget lavt oplag - f.eks. ét styk.
Men jeg vil så også lige tilføje at vi også laver tekstiltryk med både DyeSublimation og forskellige Transfér-teknikker - og vi ligger nogenlunde på samme niveau som Spreadshirt. Så at oprette en webshop m.m. er måske lige lovlig meget krudt at bruge på bare at få lavet 200 t-shits med unikt tryk.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 09:22

Hej Jesper.

Tak for det hurtige svar, det jeg så bare ikke helt forstår er hvorfor så mange andre sagtens kan få trykt deres logo på spreadshirts side, men det har måske noget at gøre med de laver en special aftale med dem? Det der bare var så nemt ved spreadshirt er at man hurtigt kan oprette en netbutik, og så kan folk selv bestille og smide deres navn på. Hvis jeg skal lave det igennem jeres firma f.eks. så kræver det at JEG står for at samle et antal mennesker, skrive deres navn og t-shirt str. ned og så få lavet en ordre gennem jer, og det giver ligepludselig et kæmpe arbejde, udover det i forvejen ret store arbejde med at få koordineret 4 DD busser og 268 mennesker, så ville helst spare mig selv for så meget arbejde som muligt. Men hvis det er nogle fede t-shirts i har, og du vil mene i kan levere mellem 100 og 200 shirts, afhængig af hvor mange der bestiller, og i kan gøre det inden 17 november, vil jeg meget gerne se om vi kan finde ud af noget sammen, kan ret hurtigt få min webmaster til at udarbejde et simpelt tryk, med solid transfer, så sørger jeg bare for at han ikke bruger ret mange farver i trykket til ryggen. Trykket til brystet er bare et hvidt rundt logo lign. så det burde ikke være noget problem. Men jeg kigger lige lidt på jeres hjemmeside, og så kan vi jo snakke sammen? :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:11

Det var så lidt Smile.

Jeg tror godt at du kan lave en speciel aftale med dem, ligesom de andre gør, og få lagt dit logo ind i din personlige del af deres shopløsning.
Men som jeg skrev, så kræver det nok formentenlig at logoet er i få solide farver hvis det skal kunne trykkes på sort. Ellers vil de nok sætte en begrænsning ved hvidt tøj hvis trykket skal være i fuld 4-farve.

Men ja, jeg kan da godt følge dig i at det er lettere, hvis folk selv kunne vælge størrelsen på t-shirten og skrive navnet. Men omvendt, så kræver det jo basalt set ikke andet end at de sender en email med det navn som skal trykkes, t-shirt størrelse og navnet på personen som skal have den.

At klare 100/200 t-shirts til d. 17 november skulle ikke være et problem - det er jo først om om måned.
Vi har leverandøraftale med en af danmarks store tøjgrossister, så mon ikke vi kan skaffe en lækker t-shirt som falder i din smag? Smile.

Smider mig endelig en email med dine kontaktinformationer. Så skal jeg nok sende nogle forslag på t-shirts retur sammen med nogle priser.

En ting slog mig lige - d. 17 november og t-shirts? Det er jo ret koldt allerede og jeg tror ikke det er blevet varmere om en måned. Så måske ville en sweater være mere egnet?

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 18:41

Det lyder alt sammen ret godt :)

Jeg vil helt sikkert give dig ret i, at der er mere avance at hente i en sweater, men det er desværre sådan at det er mega varmt til de fester, hvor der kommer 25.000+ mennesker, så folk har det bedst med en t-shirt til et sådant arrangement!

Jeg smider dig lige en email hvor du kan kontakte mig, så kan det være vi kan nå at se på det. Måske kan jeg endda lokke min webmaster til at nå at lave et lille system på hjemmesiden hvor folk kan skrive navn, og klikke af med str.osv. så får jeg nok bare en uddfærdiget formular, men det kræver jeg kan fortælle kunderne hvad t-shirten kommer til at koste, så send mig endelig nogle tilbud, også gerne på den grafiske del hvis du mener i har nogle billige priser på udvikling af simpel grafik / logo til print på sort tøj.

skriv en mail til info@hardstylers.dk

Med lidt info og tilbud, så finder vi helt sikkert ud af noget!

Mvh Emil 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)