Hej Hans.
Jeg er meget enig med Kaffedrikkeren.
Når det så er sagt, så bør du se kundernes nej som et klogt valg, set fra deres side.
Grundlæggende siger de jo nej, fordi du ikke har nogle overbevisende argumenter.
Havde du det, så ville de jo sige ja tak. Så enkelt er det i virkeligheden.
Kundens ja eller nej har grundlæggende en basis i, om de bliver overbeviste om, at de selv bliver rigere eller fattigere ved at handle med dig.
Og inde i deres hoved opvejer de lynhurtigt mulige gevinster med mulige udgifter op imod risiko, tidsforbrug og forholdet mellem gevinst og udgift.
Og det sker på nogle ganske få sekunder - nærmest instinktivt.
Ja, det er nærmest en rygmarvsreaktion på de, der har kørt en virksomhed i nogle år.
Nogle gange sker der så det, at de potentielle kunder ikke lige kan sætte fingeren på, nøjagtig hvorfor de reagerer med et nej tak.
Een af de væsentligste grunde er, at de har brændt sig x antal gange tidligere i deres liv i en tilsvarende situation.
Derfor drejer det sig om for dig, nøjagtig at finde ud af, hvad kunderne, der siger nej, tænker.
Mit bedste bud er at de tænker: "Ahh nej, endnu en telefonsælger - jeg bruger mine penge på AdWords, som virker rigtig fint og nu kommer han her og vil sælge mig noget, der bare er en udgift. Det har jeg prøvet SÅ mange gange før".
Det skal du forholde dig til.
Forklar, hvorfor netop dit medie er bedre end det, som de allerede, gennem mange år, har fundet frem til.
Hvis du ikke kan argumentere overbevisende for det, hvorfor skulle kunden så købe?
Så jeg vil opfordre dig til at gå i dialog med kunderne.
Spørg dem, hvad de bruger i dag. Hjælp dem med at udregne ROI. Hjælp dem med at sætte tal på.
Når du så selv kender tallene sammen med kunden, så kan du komme med et tilbud, hvor du sandsynliggør overbevisende, at kunden får en bedre "deal" ved at handle med dig end ved at lade være.
Kan du ikke det, så sig tusind tak for i dag og gå videre til den næste, mange værdifulde erfaringer rigere.
Ved at gøre det på denne måde, så oplever kunden ikke, at du prøver at sælge noget; men at du ønsker at hjælpe kunden til en god investering.
Det har så de positive sideeffekt, at du holder en længerevarende dialog kørende. Og i hele denne samtale kan du hele tiden være opmærksom på argumenter som kunden bruger, men som ikke er korrekte.
Med denne fremgangsmåde opnår du respekt fra dem du ringer til, og kommer der ikke en forretning ud af det, så er det ikke dig, der har "tabt" og dem der har "vundet", men en forhandling mellem 2 ligeværdige parter, hvor man bare ikke kunne få enderne til at mødes. Og det er jo en helt anden sag.
Håber, det kunne bruges til noget.
Venlig hilsen, Christian