Pyy, ha. Jeg føler med dig. Det er nu 6 år siden, at jeg ringede Canvas. Og jeg må indrømme, at jeg aldrig har opsøgt virksomheder personligt. I min verden er det en alt for in-effektiv måde at gøre tingene på. Men som jeg kan huske det, så er det alle de lokale, du vil have fat på. Og så må man sige, at hvis hver enkelt kunde tæller, så bliver man selvsagt nødt til at være opsøgende. Rigtig meget af dette her handler også om tillid. Hvorfor skulle de tro på dig - en mand, der lige pludselig står i døren og vil sælge dem en annonce? Hvad med at give dem noget tid til at lære dig at kende? Hvorfor sender du ikke et salgsbrev ud til de berørte virksomheder, hvor du forklarer hvad de vinder ved at handle med dig og adresserer alle deres bekymringer? Gerne med link til hjemmeside m.m. Så kunne du ringe dem op nogle dage efter, at de havde fået brevet og snakke med dem? Venlig hilsen, Christian
|
Effektiv Markedsføring:Hvorfor sender du ikke et salgsbrev ud til de berørte virksomheder, hvor du forklarer hvad de vinder ved at handle med dig og adresserer alle deres bekymringer? Gerne med link til hjemmeside m.m.
Hej Christian
Når jeg har valgt "skulderen på døren", skyldes det primært at det er den måde, det i forvejen fungerer på i branchen. Da jeg researchede salgsmetoder i forbindelse med mit første blad, nåede jeg frem til, at det var den måde, kunderne foretrak det på. Jeg var dengang både i kontakt med erfarne annoncesælgere og annoncører.
Når jeg sælger annoncer til et nyt blad har jeg et salgsbrev med ud - jeg kalder det et produktark, men reelt er det et salgsbrev. Jeg peger lystigt rundt på de fakta, som er opstillet i brevet, når jeg præsenterer mulighederne. Jeg har desuden nogle eksemplarer af ét af de eksisterende blade, så kunderne kan føle kvaliteten - Her slår jeg altid op på en annonce for et lignende firma, mens jeg fortæller om den artikel, der står på samme opslag. Tanken er, at annoncøren skal lade sig inspirere af sin kollegas annoce og købe én i samme stil - eller i hvert fald tage stilling til kollegaens valg. - og den del af mit salg fungerer rent faktisk.
Jeg vil overveje at lave et salgsbrev som opfølgning til det indledende "direkte kontakt"-salg. Det tror jeg faktisk er en rigtig god idé.
Endnu engang tak for de gode råd. Jeg lærer af dem, og jeg håber også at de, der læser med kan lære noget.
mvh Hans