Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 7 ud af 34 (335 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo egentlig god undervisning for os andre. Man bør vide hvordan det hænger sammen.

Men hvis vi lige taler om YourPay:

Hvad odds har YourPay som det er i øjeblikket? 

  1. Er det bare mig der synes at ingen kreditkort-validering er slemt? Man kan indtaste tossede ting uden at der kommer fejlmeddelse tilbage.
  2. 7-9 dages ligger ens omsætning - hos hvem?

Har YourPay slået et meget stort brød op?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Fint og indløseren er så ikke quickpay men er feks Epay eller?

Lad os tage eksemplet med Nets dankort og epay. Nets er indløseren, epay er betalingsgateway (de har programmeret adgang til nets i et fint vindue men har aldrig noget med pengestrømmen direkte at gøre). Chargebacks skal betales af webshoppen, hvis shoppen er konkurs så skal indløseren dække.

Cookie - John Hannover:
 Quickpay laver aftale med shoppen og der stilles vel aldrig krav om garanti som hos Nets - eller?

Betalingsgateways som quickpay og epay kræver ikke garanti for noget fordi de ikke skal dække tab, de har bare lavet programmeringen og udlejet deres software til webshoppen gennem f.eks et månedligt gebyr.

Cookie - John Hannover:
er det så Epay f.eks der garanterer kunden pengene tilbage for kreditkortbestillinger ved retur eller fejl leverancer?

Nej det er webshoppens ansvar, hvis denne er konkurs er det indløserens ansvar, f.eks. nets,valitor,teller osv.

Cookie - John Hannover:
og hvis det ikke er Epay eller Epay går konkurs er det så kundens enkle bank der skal sende penge retur, selv om shoppen måske har 0 kroner på kontoen og ikke har ret til kredit (for som jeg læser det, kan aftale med ex quickpay laves uden banken skal godkende og uden sikkerhed)

Igen er det lige meget om epay gik konkurs da de intet har med pengestrømmen at gøre, det ville selvfølgelig ramme shoppen på kort sigt fordi "programmeringen" så ikke er tilgængelig.

Cookie - John Hannover:
Det som undrer mig er, hvordan det kan være at Nets ofte vil kræve en eller anden sikkerhed, men alle andre tilsyneladende ikke gør det. Hvem dækker de tab som der vel MÅ være??

Nets kan tillade sig en "over" garanti fordi de har monopoldankortet, til skade for vores nystartende erhverv. Andre indløsere laver en sober risikovurdering af shoppens mulighed for konkurs, og ligeledes en vurdering af om store antal chargebacks kan forekomme. Andre indløsere kan dog også forlange f.eks. en bankgaranti hvis shoppen er i en branche med mange chargebacks el. konkurser.

 

 

  

 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Det er jo egentlig god undervisning for os andre. Man bør vide hvordan det hænger sammen.

Men hvis vi lige taler om YourPay:

Hvad odds har YourPay som det er i øjeblikket? 

  1. Er det bare mig der synes at ingen kreditkort-validering er slemt? Man kan indtaste tossede ting uden at der kommer fejlmeddelse tilbage.
  2. 7-9 dages ligger ens omsætning - hos hvem?

Har YourPay slået et meget stort brød op?

Nu er det jo ret umuligt at vide hvad de præcist er fordi de ikke oplyser det vigtigste, nemlig hvem er indløser. En indløser arbejder ikke sammen med en useriøs betalingsgateway. Hvis de skal opbevare brugernes penge, som ewire gjorde, så skal de godkendes af finanstilsynet. Personligt ville jeg aldrig benytte mig af en betalingsformidler der ikke oplyser de vigtigste ting som f.eks. hvem er indløser, opbevare de kreditkort oplysninger (i så fald skal de være PCI verificeret), opbevarer de shoppens penge osv.  

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:

[...] opbevare de kreditkort oplysninger (i så fald skal de være PCI verificeret), opbevarer de shoppens penge osv.  

En virksomhed skal PCI certificeres hvis den på den ene eller anden måde håndterer/berører kreditkortdata. Netbutikker som bruger en iframe løsning fra f.eks. YourPay og Epay, er efter min mening tæt nok på kreditkortdata til at de burde være underlagt PCI, men desværre er der mange fortolkninger af hvor langt PCI's scope går. Vi har diskuteret det før http://www.amino.dk/forums/t/208824.aspx?PageIndex=3

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:

Cookie - John Hannover:
er det så Epay f.eks der garanterer kunden pengene tilbage for kreditkortbestillinger ved retur eller fejl leverancer?

Nej det er webshoppens ansvar, hvis denne er konkurs er det indløserens ansvar, f.eks. nets,valitor,teller osv

AHA- der var den så. Tusind tak, nu har jeg forstået. Der er således altid en indløser uanset hvilken betalingsgateway, så vil den indløser de bruger dække kunden hvis shoppen er konkurs og indløser valitor f.eks. afsætter penge til dette og er under finanstilsynet (i Dk eller andet land vel)

Generelt stiller quickpay osv aldrig krav om garanti, men når aftalen skal godkendes hos f.eks. Valitor eller nets/Teller, så kan disse, også¨der godt kræve at kunden stiller garanti, det sker bare ikke så ofte om jeg forstår det ret (deraf navnet "overgarantikrav) fordi Nets i dine øjne forlanger langt mere end det koster

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så faldt tiøren på plads :-) Ja der er altid en indløser og med denne skal shoppen have en indløsningsaftale, og det er den der er den sværeste at få. Selvom man f.eks. benytter epay, så skal man have en separat indløsningsaftale med en indløser, f.eks. Nets. Hvis man selv kan programmere og i øvrigt overholde sikkerhedskravene (f.eks. PCI) så kan man i princippet undgå betalingsgateways. Det er meget brugt ved f.eks. PayPal og ved dengang ewire, de løsninger anvender seperate vinduer og ikke iframes (Ingen PCI krav)  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
Så faldt tiøren på plads :-) Ja der er altid en indløser
det må ha været en hel pose 10 øre så tungt den faldt Big Smile forvirringen hos mig opstod på side 3 http://www.amino.dk/forums/t/227223.aspx?PageIndex=3 i debatten hvor brugere flere gange betoner de ikke skal ha nogen indløser aftale bare yourpay eller hvad det var - men så må der jo være en indløser aftale bag det som jeg nu forstår - men der spørges en del til det på side 3 så det var det med ingen indløser der forvirrede den tungnemme John

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er nu ikke tungnem fordi man ikke forstår alt det her i detaljer, og ja hvis yourpay siger de selv er indløser så måber jeg endnu mere, Ulrik fortalte i "ewire lukket" tråden bare nogle af de ting som kræves at blive indløser, månedlige udgifter vil være 10 gange så meget som deres anpartskapital. Derudover kræver det godkendelse fra finanstilsynet af den helt store karakter og krav til kapitalreserver, der er intet om yourpay i finanstilsynets online register. Det er utænkeligt at de er indløser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var KUN det at det var uden indløser der forvirrede, for så mente jeg banken måtte stå med ansvaret mod kunden hvis nogen gik konkurs.

Nogen må vel vide hvem yourpay f.eks. bruger som indløser - jeg finder det ikke lige på deres hjemmeside, og det må vel være en væsentlig detalje som der givet er mange der kender svar på (og som måske også står der bare ikke fanges af mig) man bliver godkendt på få dage står der bare (idag onsdag står der ansøg nu og du har aftalen lørdag) Det er da kvikt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

At de ikke oplyser hvem der er indløser er absurd, også derfor jeg løb skrigende væk. Men der er jo nogen der har startet med at bruge dem, kan de ikke oplyse hvem indløser er ? I øvrigt har de vist lovet at oplyse til Ulrik omkring deres indløser og PCI certificering, den uge de udbad sig må snart være gået.

Side 7 ud af 34 (335 indlæg)