Erfaring med yourpay - Side 4 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed? "

 

Erfaring med yourpay

Side 4 ud af 34 (335 indlæg) « Første ... < Forrige 2 3 4 5 6 Næste > ... Sidste »
Amino-karma 619
Tilmeldt 28. sep 11
Indlæg ialt: 125

skanse72
Skrevet 19-04-2014 kl. 13:24

Cookie - John Hannover:
Hvem dækker hvad ved svindel og retur?

Ulrik kan sikkert komme med et mere uddybende svar, det korte svar er, at det gør merchant (webshoppen). Først er det indløseren der skal betale og så sendes regningen videre til merchant. For mange år siden var der brugt et stjålet kort hos os og vi endte med at skulle betale gildet.

Amino-karma 1.842
Fra København
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 300

Ulrik Moe
Fra Scanpay ApS
Skrevet 19-04-2014 kl. 13:37

Cookie - John Hannover:

Ulrik, må jeg lige høre dig. HVIS man kan indgå en aftale, så ex yourpay eller andre, kan lade penge indgå på en bankkonto, fra folks kredit kort - OG man kan udløse betalingen til leverandøren efter f.eks. en uge. Hvad sker der så hvis varen sendes retur efter 14 dage - og forretningen ikke har penge at sende retur - eller hvor der måtte være kreditkortsvindel, så kreditkort indehaveren krævede sine penge tilbage - og igen forretningsindehaveren ikke havde penge at tilbagebetale. 

Hvad sker der så retsligt. Man har jo med kreditkort mulighed for at trække betalingen tilbage, hvis der er kreditkortsvindel ellersvindel med varen osv. Det er vel en af årsagerne til at NETS kan har krav om garanti i forhold til "farlige" varer - men her er vel ingen sikkerhedsstillelse.

Hvem dækker hvad ved svindel og retur?

vh John Hannover

Kortholder (kunden) kan, via sin kortudsteder/bank, starte en indsigelsessag mod butikken hvis et følgende krav er opfyldt: a) Kortholder ikke har modtaget varen. b) Kortholder ikke har godkendt betalingen. c) Der er trukket et højere beløb, end godkendt. d) Beløbet er trukket mere end en gang.

Hvis kortholder vinder indsigelsessagen, hvilket han ofte gør, bliver pengene ført tilbage til kortholder og butikken bliver faktureret et såkaldt indsigelsesgebyr af indløseren (nets: 200 kr). Indsigelsesgebyret (mere end) dækker de administrative omkostninger indløseren har med at håndtere sagen. Indløser bærer dog også en økonomisk risiko eftersom at han skal dække beløbet såfremt butikken er gået konkurs eller ejeren flygtet med kassebeholdningen. Det er denne økonomiske risiko som Nets forsøger at gardere sig imod ved at stille store krav til bestemte virksomheder.

Der er som udgangspunkt ikke nogen selvrisiko på betalingskort og butikken skal dække alle omkostninger medmindre de kan bevise at kortholder taler usandt.

Amino-karma 174.672
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.043
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 19-04-2014 kl. 13:49

Ulrik Moe:

Kortholder (kunden) kan, via sin kortudsteder/bank, starte en indsigelsessag mod butikken hvis et følgende krav er opfyldt: a) Kortholder ikke har modtaget varen. b) Kortholder ikke har godkendt betalingen. c) Der er trukket et højere beløb, end godkendt. d) Beløbet er trukket mere end en gang.

Hvis kortholder vinder indsigelsessagen, hvilket han ofte gør, bliver pengene ført tilbage til kortholder og butikken bliver faktureret et såkaldt indsigelsesgebyr af indløseren (nets: 200 kr). Indsigelsesgebyret (mere end) dækker de administrative omkostninger indløseren har med at håndtere sagen. Indløser bærer dog også en økonomisk risiko eftersom at han skal dække beløbet såfremt butikken er gået konkurs eller ejeren flygtet med kassebeholdningen. Det er denne økonomiske risiko som Nets forsøger at gardere sig imod ved at stille store krav til bestemte virksomheder.

Der er som udgangspunkt ikke nogen selvrisiko på betalingskort og butikken skal dække alle omkostninger medmindre de kan bevise at kortholder taler usandt.

Hvad så hvis betalingsformidler går konkurs og butikken ikke har penge til at betale kortejeren pengene tilbage. Så må det jo betyder, at banken, selvom den har lavet en konto med 0 i kassekredit, nu er forpligtet til at føre penge tilbage til kortholder, eller kan kortholder miste sin ret til penge retur ved svindel, hvis formidler går konkurs-  og butikken måske af samme årsag også gør?

Med andre ord, kan butikken bringe banken i fare for at konto går i klart minus, uden banken inden skal ha godkent ordningen, for hvis det er tilfældet, så vil vi opleve, at det kan blive endnu vanskeligere at få erhvervskonto for mindre selskaber??

vh John H

Amino-karma 1.842
Fra København
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 300

Ulrik Moe
Fra Scanpay ApS
Skrevet 19-04-2014 kl. 14:00

Det var da et komplekst spørgsmål til en tung lørdag eftermiddag... :) Jeg er ikke stærk i det juridiske, prøv at send en mail til finanstilsynet, så svarer de sikkert indenfor en måneds tid :)

Amino-karma 1.008
Fra Viby J
Tilmeldt 16. jul 11
Indlæg ialt: 249

Jørgen Arvid Jacobsen
Fra 7d - Dimensioner til I...
Skrevet 19-04-2014 kl. 14:38

Ulrik Moe:
"ikke før valideringen er på plads".

Dermed er ment, at hvos man indtaster forkerte ting for kortoplysningerne, så kommer der ikke fejlmedelelser, men siden i ruden loader bare igen.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Amino-karma 174.672
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.043
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 19-04-2014 kl. 14:39

ja det kunne være et forsøg værd. Det var mere for at se om det manglende krav om sikkerhed og at man ikke skal ha godkendt aftalenen med betalingsformidleren i bankerne kunne skabe en risiko for disse, som medførte mere besvær med erhvervskonti, men erkendt besværligt spørgsmål

vh John H

Amino-karma 1.008
Fra Viby J
Tilmeldt 16. jul 11
Indlæg ialt: 249

Jørgen Arvid Jacobsen
Fra 7d - Dimensioner til I...
Skrevet 19-04-2014 kl. 15:18

Mikkel288:

Vi har ikke fået pengene endnu, men umiddelbart ja

Nu er der vel ingen bankdage i påsken, men fortæl endelig hvor mange dage der går, før man kan se sine penge på egen konto. Det er for mig at se ret afgørende, om pengene står hos YourPay i 10 dage eller 3. Har man max tre dages omsætning stående hos dem, kan det vel ikke gå helt galt, hvis de trækker stikket.

Hvordan mon kunder oplever det, når de tror de har indtastet alt i kortruden, og lige har glemt cvc koden?

Jo: Så sker der jo gang på gang det, at ruden reloader og man skal begynde forfra, fordi YourPay koderen endnu ikke har villet bruge et kvarters tid ekstra på at lave validering med postback.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Amino-karma 1.842
Fra København
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 300

Ulrik Moe
Fra Scanpay ApS
Skrevet 19-04-2014 kl. 15:23

Tak Jørgen. Har du, eller andre yourpay brugere, fået noget information om indsigelsesgebyr eller chargeback?

Amino-karma 672
Tilmeldt 18. mar 13
Indlæg ialt: 151

Mikkel288
Fra www.Ditur.dk
Skrevet 19-04-2014 kl. 15:45
De skriver 7-9 hverdage. Så alligevel en pæn omsætning
Amino-karma 672
Tilmeldt 18. mar 13
Indlæg ialt: 151

Mikkel288
Fra www.Ditur.dk
Skrevet 19-04-2014 kl. 15:47
Jeg lover at vi vender tilbage med svar asap på, hvordan overførslerne er gået til vores konto
Side 4 ud af 34 (335 indlæg) « Første ... < Forrige 2 3 4 5 6 Næste > ... Sidste »

RSS-feed
 
Besøg vores samarbejdspartnere :