Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 2 ud af 20 (194 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Selvfølgelig vil Google gøre alt hvad der er i deres magt for at holde deres resultater gode, men det er ikke ensbetydende med at cloaking er skadeligt for dem der gør det (så vidt jeg har forstået).
Pointen er, hvordan skal Google skælne mod konkurrenter der cloaker for at få smidt konkurrenter ud, og virksomheder der gør det for deres egen skyld? Når det ikke kan spores, kan Google jo ikke blot smide sider ud, og virksomhederne vil vel til en hver tid bare påstå at det ikke er dem selv der gør det.
Fra Klemt under fødslen og ikke elsket siden
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er Googles helligste opgave at sikre, at det er de bedste hjemmesider, der kommer øverst

He he mon ikke det er Googles "helligste" opgave at tjene penge og mon ikke det er derfor, at de oftest ikke sætter de bedste organsike resultater øverst men de bedste reklamer fra adwords?

Jeg har stor respekt for Google som forretning, men det er altså netop det google er: en forretning.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin.

Jeg ønsker ikke at promovere mig på andres bekostning.

Og jeg synes faktisk at jeg har nogle yderst dygtige og kompetente kolleger i søgemaskineoptimering herinde, så det er slet ikke her den ligger.

Jeg tror stadig godt, at folk er så intelligente herinde, at de vælger den, som de synes er bedst til jobbet.

Inden jeg satte det første indlæg i tråden, så gik jeg 3 gange rundt om mig selv inden jeg trykkede på "send" knappen.

Men nej. Det HAR sat gang i en rigtig god debat for og imod - så jeg fortryder ikke at jeg har postet det.

Og ja, Martin, mange HAR spundet guld på at manipulere.

Og nogen gør det stadig. Men de kommer ikke til at gøre det for altid.

Jeg har flere store kunder, der er kommet til mig efter at have være lokket af andre, tilsvarende koncepter.

Det gik godt en tid, og nu er det næsten forfra. Den tid og energi kunne de i stedet have anvendt på varige løsninger.

Venlig hilsen, Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aminos Onde Tvilling:

Det er Googles helligste opgave at sikre, at det er de bedste hjemmesider, der kommer øverst

He he mon ikke det er Googles "helligste" opgave at tjene penge og mon ikke det er derfor, at de oftest ikke sætter de bedste organsike resultater øverst men de bedste reklamer fra adwords?

Jeg har stor respekt for Google som forretning, men det er altså netop det google er: en forretning.

Jo, det ER Googles opgave at tjene penge.

MANGE penge.

Men også for Google er kvalitet og bundlinie bundet meget, meget tæt sammen.

Og vedrørende AdWords, så kan du sagtens have ret.

Mvh, Christian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Effektiv Markedsføring:
Jeg ønsker ikke at promovere mig på andres bekostning.

Det regnede jeg heller ikke med, det var bare sådan jeg oplevede dit indlæg da jeg ikke rigtig kunne se nogen sammenhæng.

Effektiv Markedsføring:
Jeg har flere store kunder, der er kommet til mig efter at have være lokket af andre, tilsvarende koncepter

Hvad er det du gør for kunderne? Er det ikke også manipulation? Hvis du mener at googles helligste opgave er at få det mest relevante i toppen, og du selv er tilhænger af denne teori, så burde der slet ikke være noget arbejde til SEO firmaer, de burde alle være lukket ned og folk skulle slet ikke koncentrere sig om søgemaskiner, de skulle bare lave deres site og så ville google styre showet 100%

Det er jo bare ganske naivt at tænke sådan. Der vil altid være manipulation med google, og så snart du begynder at ændre ting på dit site du ved google kan lide er du allerede igang med manipulation i mine øjne.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du har ret, Martin.

At lægge en hjemmesideInternettet kan alle gøre.

Så foreløbig står de så der, med deres hjemmeside i Flash eller med Javascript navigation som er umulige at indeksere og råber ud i..... ingenting, for der er ingen der hører dem og inden, der kommer forbi.

Så manipulationen starter med at hjælpe disse virksomheders hjemmesider til overhovedet at blive synlige.

Og så går det, slag i slag med at gøre det, som Google kan lide.

Jo, det er vel manipulation. Men er det ikke det, det drejer sig om? At levere den kvalitet, som Google kan lide?

Og fortælle andre, hvad det er Google kan lide, så de ikke skal dreje nøglen rundt, fordi de aldrig nåede at fange den før det var for sent?

Venlig hilsen, Christian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 16:46

Så kom der en kunde til dig og spurgte om du kunne optimere hans hjemmeside, og du tydeligt kunne se hans konkurrenter havde en side man som besøgende langt hellere ville besøge.

Så ville du nægte at optimere siden så den kom over disse? For så ville det jo gå udover googles ellers gode resultat med at liste de sider der er mest brugbare for de besøgende øverst?

Vi kan godt blive enige om at der er forskellige metoder at manipulere google, nogle mere blide end andre, men står man i en situation hvor ens konkurrenter benytter sig at grey/blackhat og det er "umuligt" at komme op i resultaterne så bliver man nød til at gøre noget.

Så længe man bare er opmærksom på risikoen der er i det så synes jeg det er ganske fint at manipulere med google. Men det er jo bare min holdning.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din forretningsmoral er mildt sagt tvivlsom Martin.

I det lange løb overlever firmaer der er baseret på manipulation og bedrag ikke. (og det er der empirisk grundlag for at sige).

Derudover så finder jeg det totalt uacceptabelt, som hjemmeside ejer, at nogle bedrager sig igennem google - hvis de vil betale ublu  priser for at være sikre på at få deres annonce frem, så fred være med det, men at fylde google med falsk info er hverken i kundernes eller de lovlydige virksomheders interesse.

Hvis ikke man kan stole på søgemaskinernes svar forringes værdien af ens webtilstedeværelse drastisk.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 19:52

Ronnikc:

Derudover så finder jeg det totalt uacceptabelt, som hjemmeside ejer, at nogle bedrager sig igennem google - hvis de vil betale ublu  priser for at være sikre på at få deres annonce frem, så fred være med det, men at fylde google med falsk info er hverken i kundernes eller de lovlydige virksomheders interesse.

Hvem i alverden siger, at det er tale om falsk info?
Cloaking kan jo bruges til mange ting, herunder også nyttige ting. Man kunne måske oprette cloakede sider med produkter som er svære at stave til, altså cloakede sider med stavefejl der videresender brugeren til den korrekte produktside.

Det er i mine øjne meget venligt.

Når man så sammenholder dette med, at Mikkel Demib fortalte på Iværk07, at ca. 50% af alle søgninger indeholder stavefejl (ret mig hvis jeg har misforstået noget Mikkel).

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 19:57

Ronnikc:
Din forretningsmoral er mildt sagt tvivlsom Martin.

Er min foretningsmoral tvivlsom fordi jeg er realistisk? Jojo lad os da bare sige det, hvis du sover bedre i nat af den grund.

Ronnikc:
I det lange løb overlever firmaer der er baseret på manipulation og bedrag ikke. (og det er der empirisk grundlag for at sige).

Jeg synes ikke om at bruge ordet bedrag, der er intet ulovligt i det der gøres - Jovist der manipuleres med resultatet i google, men jeg vil skyde på at 80-90% af de sider der ligger på side 1 på mange søgeord manipulere med google den ene eller anden måde, og endnu flere har i tankerne at man skal ligge godt i google.

Det er som det ser ud idag nødvnedigt at ligge godt på google hvis man ikke har en konto med millioner til markedsføring, derfor tænker stort set alle mindre webshops og lign sites i at ligge godt på google, sørger for at finde sig et system hvor udviklerne har tænkt over at lave den bedste url struktur, benytte de rette tags etc etc - Det er manipulation med google, fordi du gør ting direkte for at øge din placering i google og ikke for dine brugeres skyld.

Hvis man vil overleve idag på nettet, så er manipulation med søgemaskiner en nødvendighed - og i mange tilfælde er denne form for manipulation faktisk med til at forbedre google utrolig meget.

Sad vi bare alle og så til at google kørte sit eget løb ville udviklingen gå ekstrem langsomt - Konkurrence er sundt, om det så er en tvivlsom foretningsmoral må folk sgu gøre op med sig selv.

Btw. Hvorfor tror du amino ligger så godt på google?

Side 2 ud af 20 (194 indlæg)