Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af en hjemmeside

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Det der har virket rigtigt godt for de kunder jeg har lavet hjemmesider for er et system der hedder CMSimple. Det tager ca. 10-20 min at sætte op, og ca. 1-2 timer at hente en skabelon og lave den pæn (efter kundens behov).
CMSimple kræver et webhotel der kan afvikle php, fx. www.b-one.dk det er det webhotel jeg foretrækker at sætte op for kunder.
Dernæst downloades CMSimple, udpakkes og uploades til ens domæne.
Design laves om.
Og så kan man efter ca. 2 t undervisning eller efter at have læst et hæfte (eller forum) gå igang med at lave sider.
Fordele: Du slipper for at skulle lave sider offline (fx. frontpage), nem vedligeholdelse/ opdatering, god support, mange muligheder for addons og templates (design), billige licencer (kan bruges kvit og frit hvis man ikke fjerner link til producenten), du bliver uafhængig af en eller anden webmaster..
Ulemper: Minus online shop, men kan man vel integrere.
Estimeret startpris alt incl. ca. 1500 kr...(ca. 360 første år for domæne registrering + webhotel, ca. 900 kr for licens til CMSimple og template + det løse. De 900 kan spares hvis man ikke fjerner links)
Nyttige links:
CMSimple templates: http://www.dotcomwebdesign.com/
 
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sige at du måske skal starte i det små, det lyder meget som om du gerne selv vil prøve, og det de fleste nok er gået igang med da de begyndte er microsoft frontpage, det er nemt at bruge som nybegynder, man lære hurtigt hvordan kode skal se ud og derved kan man så også begynde hurtigere med at bruge de mere avancerede programmer og måske enda bare notepad. som de fleste programmøre bruger. eller måske macromedia dreamweaver som jeg selv bruger.

ellers hvis du er mere i det kreative hjørne kan du bruge programmet macromedia flash som er et fedt program til de mere kreative opgaver ikke at html ikke er kreativt, men der er mere bevægelse i flash sider. hertil kan jeg også foreslå at bruge photoshop som er et grafik/billed program hvor du fx kan lave din grafik i. til begge programmer findes der masser af hjælp og tutorials som kan få dig igang med at lære.

jeg vil ikke foreslå at hente det der heder cmsimple, eller hvilket som helst andet template, det er bare min mening, men man lære ikke så meget af at få koden lavet for en, som der bliver skrevet ovenover så skal du bruge 20 minutter på at sætte det op og så har du sådan set en hjemmeside kørende. og i de fleste tilfældende bruger man ikke andet og kommer ikke videre. men du er selvfølgelig velkommet til at prøve det af

det var lige lidt råd til dig fra mig.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, hvis man vil lave hjemmesider fra scratch så brug Frontpage eller et tilsvarende program.

CMSimple er ikke en template, det er et content manement system, hvor man laver hjemmesider online (dynamisk). Altså er man ikke afhængelig af altid at sidde foran samme masikni, når systemet er inst. er der adgang fra hvilken som helst pc på internettet. Man kan så bagefter det er inst. hente gratis templates eller modde den der er standart.
Til nybegyndere der ikke har tid til at rode en masse med html/php/asp...kan jeg kun anbefale CMSimple eller tilsvarende CMS systemer.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt, så vil hun bare nøjes med at lege med hendes egen hjemmeside.

Hvis det er tilfældet, så synes jeg godt nok det er overkill hvis hun skal ud og købe flash, photoshop, dreamveawer.
Og selvom der er 30 dages trial, så skal hun godt nok træne intensiv hvis hun skal nå at lære programmerne ordenligt at kende.
 
Om CMsimple eller andre CMSystemer er vejen frem vil jeg lade være op til spørger, jeg synes dog det ville være en smart løsning, da hun ellers først skal lære html/css og derefter noget scripting.
 
For en ren html side vil hun med garanti blive træt af hvis hun skal holde den opdateret.

Derudover kan rigtig mange CMSystemer redigeres så meget at hun kan få frit løb for hendes kreative evner.
 
Til at lave grafik vil jeg anbefale Paint shop pro, som er langt billigere end photoshop, og stadig på et forholdsvist højt niveau til fritidshobby.
 
PS. lige for at slå myten ihjel med at programmører bruger notesblok, det er ikke korrekt, jeg kender ikke en eneste der koder i noteblok, men det er korrekt mange bruger texteditors ( ofte med highlightning )
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg ved skam godt det er et CMS, og jeg vil nu mene at et cms man kan hente færdig lavet på nettet også er et template. men nok om det.. det er jo ikke det vi skal diskutere.

jeg er bare selv vant til at lave det hele fra bunden også cms. men hvis hun gerne selv vil lave layout og sådan noget, så skal hun jo alligevel til at lære php og html for at hun kan finde rundt og lave om.. det er rigtig nok at hun nemt kan redigere i indholdet på hjemmesiden og måske enda lave grafik osv.
 
ja det er nok rigtigt, hvis det bare er til fritid er det nok overkill at købe nogen af de programmer jeg nævner. jeg kender ikke rigtigt nogen gratis eller billige programmer, har selv brugt de programmer næsten fra starten. jeg startede selv med frontpage.
 
det er nu ikke en myte, de fleste jeg kender bruger notebook til programmering, men mange bruger også fx dreamweaver. jeg tror det er 50/50.

mvh kim johansen

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du med notebook mener den indbyggede i windows, så har vi ihvertfald forskellig omgangskreds :)

De fleste programmører jeg kender bruger en texteditor ala notebook, dog langt mere anvendelig til kodning, da der f.eks. er syntax highlighting, linienummering,  evt indbygget ftp upload etc.
Her synes jeg blandt andet Editplus er et godt bud på en god text editor.
 
Derudover kender jeg selvfølgelig også mange der benytter sig af WYSIWYG editors som Dreamweaver, golive, frontpage etc.
 
Med et opensource cms kommer hun langt, hun har mulighed for at redigere topbaren til noget andet grafik ( her kan hun andvende paint shop pro, som koster en tudse og der findes utallige tutorials på nettet, ligesom der gør til photoshop ) og sætte menuer op som hun vil, jeg tror ikke det er meget andet hun vil. Ellers er frontpage (som måske har fulgt med din office pakke ) et godt valg. Da man her ikke behøver lære så meget kodning.

At Frontpage så laver en rigtig dårlig kode bag den grafiske overflade er en helt tredje ting vi slet ikke skal komme ind på her.
Fra København
Tilmeldt 19. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville starte med at lave en weblog, som er en slags "dagbog på nettet". På blogbot.dk kan du se en masse eksempler på opdaterede weblogs.

Jeg ville anbefale at lave webloggen i WordPress, som er det sejeste open source. Du kan downloade på wordpress.org, læse om hvordan tingene fungerer på codex.wordpress.org, og få tips og skrive spørgsmål på dansk på blogbuster.dk og webmasterforum.dk

Grunden til at jeg synes det er et godt sted at starte er, at man meget hurtigt kommer igang med at kunne publicere tanker og indhold på en tilfredsstillende måde. Og så har du en hjemmeside, hvor du kan lave egenfremstillede undersider eller udvikle weblog så godt som ubegrænset med forskellige festures.

Webhotel og domæne ville jeg købe hos surftown.dk, og det hele koster i oprettelse 358,50 incl. moms og ca. 200 kr. for det efterfølgende år.

Som hjælp i de forskellige spørgsmål vil jeg endvidere anbefale hjemmesideskolen.dk


Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)