Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering af international webshop

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Så kom den endelig i luften - www.bellcon.eu - i første omgang, som tresproget (Engelsk, Tysk og Fransk). Min målgruppe er alle lande indenfor EU og jeg har planer om, at få webshoppen oversat yderligere til Spansk og evt. Italiensk, men først vil jeg se hvordan det går.

Jeg har brug for alverdens råd til, hvordan jeg kan optimere søgeresultaterne på div. europæiske søgemaskiner. Jeg har været inde i dmoz.org og tilføje den engelsksprogede url, må jeg gøre det samme, med den fransksprogede og tysksprogede? Eller opfatter Google det som snyd?

Jeg bruger IBP & Arelis 9.7.1 til at registrere mig i andre europæiske søgemaskiner. Jeg har brugt metatags på alle mine sider i shoppen. Jeg er også så småt begyndt at "bytte" links med andre. Jeg har også tænkt mig at bruge google adwords.

Er der nogen der har nogle rigtig gode fif til hvordan jeg optimerer min side, så er I meget velkomne til at skrive et indlæg!? Er det et problem, at vi i forvejen har en side der hedder www.bellcon.com, som henvender sig til vores distributører, hvor www.bellcon.eu henvender sig til slutbrugere og har nogle andre produkter?

Jeres hjælp vil være meget værdsat :-)

Glæder mig til (forhåbentlig) at blive klogere mht. søgemaskineoptimering :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:48

Tillykke med din nye shop!

Jeg vil ikke bruge en masse spalteplads her på at rådgive dig, for det er mere kompliceret end som så at optimere på tværs af sprog etc. Den type rådgivning udfører jeg hellere på "tomandshånd".

Men tre råd vil jeg give dig med på vejen her:

1. Lad være med at bruge programmer til at tilmelde og registrere dig. Du skal være heldig, hvis det ikke skader dig!

2. Undgå at bytte links. Såkaldt reciprocal linking har ikke nær den værdi, som énvejs links har. Og bytter du med såkaldt "bad neighborhood", kan det direkte skade dig.  

3. Hyr hjælp ude fra til at sikre, at du gør det her rigtigt fra starten. Med hensyn til pkt. 1 er du allerede på vej til at skyde dig selv i begge fødder.

God fornøjelse med projektet!

Tilmeldt 6. Jun 07
Skrevet kl. 12:54

Tusind tak for dit indlæg. Mht. punkt 1., hvorfor må jeg ikke bruge programmet til at registrere webshoppen? Det er et anerkendt program og jeg registrerer mig ved kendte lokal/nationale søgemaskiner.

Er blevet anbefalet det af en, der havde rimelig forstand på SEO.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:38

Primært fordi den slags automatiserede tilmeldinger i mange søgemaskiner opfattes som spam. Det kan godt være, det er et anerkendt program - men af hvem? Jeg tvivler på, der er nogle af SEO'erne her på Amino, der ville bruge det.

De fleste søgemaskiner skal man slet ikke registrere sig i - dit hjemmeside bliver crawlet og forhåbentlig efterfølgende indekseret af søgemaskinerne.

Tilmeldt 6. Jun 07
Skrevet kl. 13:49

Hej igen og endnu engang tak for besvarelsen :-)

Programmet har en funktion, som gør, at den kun finder tilmeldingssiderne og så kan man selv manuelt udfylde formularerne. Det er nemt og tidsbesparende. Man kan også sætte den til at udfylde formularerne automatisk, men den funktion er jeg ikke så glad for, da det kan blive opfattet som spam. Jeg mener stadigvæk at dette program er et godt værktøj, hvis man forstår at bruge det med omhu. Det kan også gå ind og se hvad konkurrenter bruger af søgeord og foreslå nye søgeord, vise hvad der bliver søgt på af lign. søgeord på søgemaskiner m.m.

Er der andre der måske kan hjælpe med at slå fast, om det er en dårlig idé at bruge programmet? :-) Eller endnu bedre, har nogle forlsag til hvad jeg kan gøre, for at optimere mine søgeord.

Tilmeldt 6. Jun 07
Skrevet kl. 13:58

Jeg glemte at sige, at programmet har en funktion, som går ind og analyserer ens webside/webshop og fortæller, om der skal mere tekst på ens sider, for at opnå et bedre resultat i søgemaskinerne og om der er nogle ord, der skal optræde flere/færre gange i ens tekst, for at optimere ens resultater på en søgemaskine (Keyword density).

Det har også en anden funktion, som analyserer ens meta-søgeord samt meta-beskrivelse og foreslår, hvad man kan gøre bedre - f.eks. om der er et søgeord, som skal optræde tidligere i ens meta-søgeord, eller flere gange, for at opnå et bedre resultat på en søgemaskine.  

Der er et utal af muligheder med dette program og jeg gad godt at vide, om der er andre der har erfaringer med dette program, på godt og ondt.

Desuden glemte jeg at svare på, hvem der havde anbefalet mig programmet. Vedkommende er en Amino'er og er medejer af et firma, som sælger prof. Internetløsninger (Et af dem med størst success i hele DK). Vil ikke udlevere vedkommende mere end jeg har gjort nu :-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:44

øregaard.dk:

Desuden glemte jeg at svare på, hvem der havde anbefalet mig programmet. Vedkommende er en Amino'er og er medejer af et firma, som sælger prof. Internetløsninger (Et af dem med størst success i hele DK). Vil ikke udlevere vedkommende mere end jeg har gjort nu :-)

OK - så er det nok "out of my league". Jeg er bare en jyde, der pusler lidt med det i ny og næ Indifferent Jeg afleverer banen til nogle af de førende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:37

> Det er et anerkendt program

Det er IKKE anderkendt af søgemaskinerne - tværtimod! :)

Du har tilsyneladende nogle alvorlige arkitekturproblemer med dit website. Google har kun indekseret en side, men prøv at tage et kig i Googles cache fra forsiden (som er den eneste indekserede side), så vil du se hvad der er galt :)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:39

Jamen hvis dit kære program har så mange funktioner, hvorfor spørger du så herinde? Det lyder jo til at dit program kan fortælle dig alt ang. seo.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:44

Big Smile Det ser temmelig tomt ud???

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)