Hej med jer, Så kom den endelig i luften - www.bellcon.eu - i første omgang, som tresproget (Engelsk, Tysk og Fransk). Min målgruppe er alle lande indenfor EU og jeg har planer om, at få webshoppen oversat yderligere til Spansk og evt. Italiensk, men først vil jeg se hvordan det går. Jeg har brug for alverdens råd til, hvordan jeg kan optimere søgeresultaterne på div. europæiske søgemaskiner. Jeg har været inde i dmoz.org og tilføje den engelsksprogede url, må jeg gøre det samme, med den fransksprogede og tysksprogede? Eller opfatter Google det som snyd? Jeg bruger IBP & Arelis 9.7.1 til at registrere mig i andre europæiske søgemaskiner. Jeg har brugt metatags på alle mine sider i shoppen. Jeg er også så småt begyndt at "bytte" links med andre. Jeg har også tænkt mig at bruge google adwords. Er der nogen der har nogle rigtig gode fif til hvordan jeg optimerer min side, så er I meget velkomne til at skrive et indlæg!? Er det et problem, at vi i forvejen har en side der hedder www.bellcon.com, som henvender sig til vores distributører, hvor www.bellcon.eu henvender sig til slutbrugere og har nogle andre produkter? Jeres hjælp vil være meget værdsat :-) Glæder mig til (forhåbentlig) at blive klogere mht. søgemaskineoptimering :-) |
Tillykke med din nye shop!
Jeg vil ikke bruge en masse spalteplads her på at rådgive dig, for det er mere kompliceret end som så at optimere på tværs af sprog etc. Den type rådgivning udfører jeg hellere på "tomandshånd".
Men tre råd vil jeg give dig med på vejen her:
1. Lad være med at bruge programmer til at tilmelde og registrere dig. Du skal være heldig, hvis det ikke skader dig!
2. Undgå at bytte links. Såkaldt reciprocal linking har ikke nær den værdi, som énvejs links har. Og bytter du med såkaldt "bad neighborhood", kan det direkte skade dig.
3. Hyr hjælp ude fra til at sikre, at du gør det her rigtigt fra starten. Med hensyn til pkt. 1 er du allerede på vej til at skyde dig selv i begge fødder.
God fornøjelse med projektet!