Da jeg bruger min personlige computer til virksomhedsbrug - det er svært at lave en hjemmeside uden en computer - kan jeg så tilføje min computer som værdi i min virksomhed?
Jeg overvejer også at investere i en ny computer, kun til virksomhedsbrug. Den vil max. skulle koste 10.000 kr og falder altså inden for straksafskrivning. Men da virksomheden ingen omsætning har haft endnu (hvilket dog er planen), og jeg personligt ikke har mulighed for at skyde 10.000 ind i virksomheden (banken vil helt sikkert heller ikke), er det så stadig muligt at investere, som virksomhed, i en ny computer? Det vil jo unægteligt give en form for underskud, dog har jeg ingen idé om hvor meget. Men computeren vil jo indgå som en stor del af driften. Jeg har læst lidt om negativ moms og skattefradrag af underskuddet, men jeg kunne ikke finde en forklaring, der gav 100% mening.
Derfor håber jeg, at der er en enkelt eller to, som kan svare.
Jeg kunne godt komme med et godt bud på det, men jeg syntes du skal prøve at ringe til en revisor, og spørge ham. De fleste revisorer tilbyder et time gratis rådgivning i telefonen. Så bare søg på google efter en revisor, hvis ikke du har en.
Men som jeg har forstået det, så skal du tænke dit firma som dig selv. Altså hvad du tjener skal du betale skat af personligt, og indskud i firmaet bliver modregnet.
Men tag fat i ham revisoren. Og hvis ikke den første vil hjælpe dig, så tag nr2. osv.
Jeg har selv en privat computer til et ApS og et enkeltmandsfirma. Den er kun fratrukket med 1/4 moms, da den også bruges privat. Det samme gælder papir, kuverter mv.
Mht. underskud, jeg er lige nu i kamp med det offentlige, da jeg har et selskab og enkeltmandsfirma. Der er kamp om, at mit privatforbrug i det private er "for lavt" i følge det, som SKAT mener er "acceptabelt". I selskabet er der lavet prof. lønseddel via lønbureau, den er ikke registreret!!.
Så pas på med at få underskud, du bliver lynchet. Jeg skal indsende AL dokumentation for sølle kr. 76.500,00, som vi er uenige om.
Ja -du gør det ved at sælge den til virksomheden for markedsværdien og virksomheden betaler dig uden moms - og ejer den så. Lukker du skal du købe den ud igen med moms
Du kan godt købe ny computer men JA skat har fokus på de mindre virksomheder og også på de som har negativ moms fra alm dansk handel og det betyder, at du kan risikere ikke at kunne få fradrag for underskud. Det vil ikke så meget afhænge af dit resultat men af om du kan bevise du driver virksomheden seriøst som erhverv OG du skal dele momsen i det du køber i privat/firma og det vil være gældende generelt for alle ting du har hjemmet og KAN bruger privat - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
Jeg ville nu nok vente med at købe hvis ikke det er MUST HAVE - til du så at du havde penge ind også og arbejdede efter at kunne skabe balance eller gerne overskud, men det afgørende er om skat ville acceptere underskud osv - ud fra om du ses som HOBBY ELLER SERIØST DREVET - se linket og det er et fokus område for skat 2014 - men det er ikke forbudt at ha underskud i starten som sådan
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu forstår jeg ikke umiddelbart hvordan man i en virksomhed uden indtægt, lån fra bank eller mulighed for indskyde de 10.000kr selv har tænkt sig at købe en pc til 10.000?
Nu forstår jeg ikke umiddelbart hvordan man i en virksomhed uden indtægt, lån fra bank eller mulighed for indskyde de 10.000kr selv har tænkt sig at købe en pc til 10.000?
det må man jo kalde skarpt set
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER