Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 1 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, alle har vel hørt det efterhånden. Jyllands Postens Muhammed tegninger er blevet grund til Suadisk Boykot af danske varer, indtil videre Arla.

JP og regeringen gemmer sig på vanlig vis bag den hellige ytringsfrihed, som de har et forhold til som en blanding af pubertets besværede teenagere, og fundamentalistiske religionsfanatikerer af den ene eller anden art!
 
Få for h...(/&/&% fingeren ud, og levér en undskyldning. Det bliver i ikke mindre af. Det er ikke sikkert det løser noget, men det ville være pokkers anstændigt. "Øh.... ja, men der er jo ytringsfrihed. Vi har ikke gjort noget ulovligt" ???? Nej, men det ændrer ikke ved at JP med fuldt overlæg, og velvidende om det faktum, at de ville krænke muslimer, offentliggjorde de 12 tegninger. De har, som andre i den offentlige debat har påpeget, et ansvar til også at forvalte denne ytringsfrihed. Det er de tilsyneladende ikke i stand til !
 
Skal lige nævnes at jeg har opsagt mit JP abb. allerede i første runde af denne ballade sidste år. De er slet og ret nogle fjolser !!! (som oven i købet begynder at koste os export indtægter: Én gang til: FJOLSER!)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 9:36:54 AM Forfatter:Kim N
Få for h...(/&/&% fingeren ud, og levér en undskyldning. Det bliver i ikke mindre af. Det er ikke sikkert det løser noget, men det ville være pokkers anstændigt. ''Øh.... ja, men der er jo ytringsfrihed. Vi har ikke gjort noget ulovligt'' ???? Nej, men det ændrer ikke ved at JP med fuldt overlæg, og velvidende om det faktum, at de ville krænke muslimer, offentliggjorde de 12 tegninger. De har, som andre i den offentlige debat har påpeget, et ansvar til også at forvalte denne ytringsfrihed. Det er de tilsyneladende ikke i stand til !
Skal lige nævnes at jeg har opsagt mit JP abb. allerede i første runde af denne ballade sidste år. De er slet og ret nogle fjolser !!! (som oven i købet begynder at koste os export indtægter: Én gang til: FJOLSER!)

 
Jeg syntes egentligt de har gjort noget mange medier ikke længere er istand til, nemlig at skabe debat, at debatten så er gået længere end de havde regnet med, er noget helt andet...
 
Ytringsfrihed er en væsentlig del af vores samfund, og skulle vi forbyde de tegninger, så blev igen nødt at forbyde karrikturtegninger af statsministere, kendte, kristne. Og hvor er vi så henne?
 
 
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er igen et spørgsmål om holdning, og nok også politisk overbevisning. Jeg er ikke tilhænger af en stor politisk debat herinde, men min mening om ytringsfriheden er klar. Folk skal have lov til at have ders meninger og holdninger, o mdet så e tegninger, ord eller bogstaver.
 
Det kan da ikke være rigtigt at vi skal undskylde vores kulter. For vi en undskylding, hvis de tegner et billede af Jesus? - Nej, og det er sku da også lige meget. Hvorfor er der nogen der skal undskylde den måde vi lever på? - Hvis statsministeren skulle gøre noget, var det at forklare Imamerne om hvordan den danske kulter er. Hvad ytringsfriheden er. 
 
Hvad er det næste? Et lovforslag om at det er lovligt at flyve ind i højhuse?? (forstå mig ret)
 
JP har ikke været i Mekka, og overmalet en moské. Så havde situationen været en anden. Danmark har en anden kultur, og den skal vi sku ikke lave om på. Det er Danmark vi befinder os i, og ikke noget andet land.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik

Nej, jeg mener ikke at ytringsfriheden skal afskaffes; selvfølgelig ikke. Jeg mener bare at JP burde have forvaltet den bedre, og at de nu (i øvrigt sammen med regeringen) sidder og gemmer sig bag den, når det f.eks. var oplagt at netop DE tog teten i den dialog, som er nødvendig for at komme videre.

Bare fordi det ikke er ulovligt at ytre sig provokerende, så har man sgu da pligt til, som landsdækkende medie i en globaliseret verden, at tænke sig om, og virkelig overveje om det tjener et konstruktivt formål, ik?

mvh
Kim N
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 10:23:01 AM Forfatter: Kim N Hej Henrik Nej, jeg mener ikke at ytringsfriheden skal afskaffes; selvfølgelig ikke. Jeg mener bare at JP burde have forvaltet den bedre, og at de nu (i øvrigt sammen med regeringen) sidder og gemmer sig bag den, når det f.eks. var oplagt at netop DE tog teten i den dialog, som er nødvendig for at komme videre.
 
Vel gør de ej. De har stået ved det de har gjort hele tiden!
 
Bare fordi det ikke er ulovligt at ytre sig provokerende, så har man sgu da pligt til, som landsdækkende medie i en globaliseret verden, at tænke sig om, og virkelig overveje om det tjener et konstruktivt formål, ik? mvh Kim N
 
- karikaturtegninger er en del af den danske kultur. Så skal kultursektionen i samtlige af landets aviser nedlægges? - Det tjener vist ikke noget konstruktivt formål!
 
Måske Statsministeren skulle have brugt tid på at forklare om ytringsfriheden. Det kunne godt ha´ været hensigtsmæssigt. Men undskyldning, for hvad...?
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Saudi Arabien tager samme metoder i brug, som bla. Danmark gjorde mod Chirac's atomprøvesprængninger. Danmark og mange andre EU lande stoppede faktisk øjeblikkeligt rigtig meget import af fransk vin, selvom 90% af den franske befolkning var mindst ligeså meget imod sprængningerne som os. Prøvesprængningerne var udelukkende bestemt af Chirac og nogle få ministre samt hæren, og man kan så diskutterer, om det er den rigtige metode at boykotte et land, der selv gjorde rigtige meget for at få stoppet de sprængninger. Resultatet af vores og andre EU-landes boykot dengang er, at fransk vineksport aldrig er kommet sig helt. Dengang var jeg en meget sur person over, at folk ville boykotte bla. vinbønder, fordi deres regering havde vedtaget noget total tåbeligt henover hovedet på befolkningen, som vel nok var de allerstørste modstandere i EU.
I denne sag kan jeg kun se, at vi ligger, som vi selv har redt. Jeg synes, at det er tåbeligt af Saudi Arabiske supermarkedskæder at fjerne Arlas produkter, fordi JP har bragt en række efter deres mening krænkende tegninger, og den danske regering ikke vil sige undskyld. Men husk nu at Danmark gjorde det samme mod bla. de franske vinbønder - eneste forskel var at franskmændende var lodret uenige med Chirac, og jeg har ikke mødt mange, der er uenige med JP og Regeringen i hvertfald ikke samme omfang som med prøvesprængningerne. Atomprøvesprægninger og krænkende tegninger kan selvfølgeligt ikke direkte sammenlignes, men derfor ramte det alligevel de forkerte.
Pointen er bare, at vi i hvertfald ikke skal tude over de Saudi Arabiske metoder, fordi vi selv har brugt dem i mindst ligeså uretfærdige sammenhænge...
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 
Jeg tror såmænd også at man, hvis man gider bruge tiden på noget så ligegyldigt,
vil kunne finde lignende ting i muslimske aviser om os vantro vesterlændinge.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

- Som du skriver nse, kan atomprøvesprængninger og tegninger slet ikke sammenlignes. Det ene kan dræbe mennesker, og det kan det andet ikke.

At Saudi-arabien boykotter danske vare. Fair nok, det er deres beslutning, ikke vores. Så må Danmark ud og finde en anden kunde.
 
 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare fordi det ikke er ulovligt at ytre sig provokerende, så har man sgu da pligt til, som landsdækkende medie i en globaliseret verden, at tænke sig om, og virkelig overveje om det tjener et konstruktivt formål, ik? mvh Kim N

 
Så vidt jeg har forstået så er JP i dialog med muslimske samfund, men det kan være at det er noget jeg har misforstået
 
Det du mener, er det virkelig selvcensur, der skal til? Hvis JP med vilje havde ønsket at provokere den muslimske verden syntes jeg at sagen stod i et andet lys.
 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 10:59:35 AM Forfatter: Hans

Jeg tror såmænd også at man, hvis man gider bruge tiden på noget så ligegyldigt,
vil kunne finde lignende ting i muslimske aviser om os vantro vesterlændinge.

 
Det har du faktisk rimeligt meget ret i, men se, det er jo en helt anden historie
Side 1 ud af 22 (220 indlæg)