Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 3 ud af 22 (220 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en ide:

Hvis nu en eller anden arabisk avis laver nogle Jesus tegninger, står vi så ikke lige?

mvh Carsten

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:24
Dato: 1/27/2006 12:18:50 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Her er en ide:

Hvis nu en eller anden arabisk avis laver nogle Jesus tegninger, står vi så ikke lige?
mvh Carsten

Måske, men ville de fleste danskere ikke være pisse ligeglade eller måske endda synes at det er sjovt?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:30

Dato: 1/27/2006 12:23:37 PM Forfatter: Briian

Måske, men ville de fleste danskere ikke være pisse ligeglade eller måske endda synes at det er sjovt?

Jo, og det er indirekte min pointe.

Hvordan kan millioner af mennesker fare sådan op over et par tegninger - det fatter jeg ikke. Sjovt nok forsøger arabiske lande mere ihærdigt at stoppe et par tegnere flere tusinde kilometer væk, end at stoppe direkte transmitterede henrettelser...

Måske går jeg for lidt i kirke til at forstå det

mvh Carsten
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:35

Carsten

de er såmænd nok allerede lavet, eller i hvert fald noget af samme kaliber.

og jeg mener ikke dette er et spørgsmål om hævn, men synes blot at det er skudt helt over målet
den reaktion der har været fra muslimsk side,

og at man boykotter arla viser blot at tingene blandes sammen til ukendelighed.
Mig bekendt har arla ikke på noget tidspunkt blandet sig i debatten om tegningerne,
det eneste ´de har at udsætte på arla er at firmaet relaterer til DK.

Vi påstår jo heller ikke at alle muslimer er terrorister pga 11 sep 2001
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:43

Hej PBK

Tag lige og læs debat oplægget (og forstå det) før du tænder helt af....

Selve ytringsfriheden har der aldrig været stillet spørgsmål ved. Jeg er stor tilhænger af ytringsfriheden, men også af at man opfører sig ordentligt og tænker sig om !

Hvilket formål tjener det at provokere hele den muslimske verden? For at vi herhjemme i andedammen kan debattere lidt og filisoffere over de dersens muslimer, som mange af jer tilsyneladende foragter i forvejen. Meget fornemt formål..... De må være stolte derinde på JP. Den debat er jo ikke ligefrem ny.  

Jeg gider ikke bevæge mig ind i en længere debat om muslimers generelle menneske, verdens eller kvinde syn; faktisk hader jeg at generelisere når det handler om mennesker.  Boykotten var heller ikke mit egentlige debatoplæg, men holdninger til denne flurerer allerede i tråden, hvilket er fint nok.

Oplægget gik på den konkrete sag, hvor JP viste modenhed på niveau med en prepubertær snotunge, som absolut skal provokere på andres bekostning.

mvh
Kim N

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:44

Hvis du synes det er skudt over målet er det vel bare et udtryk for manglende kulturforståelse.

Ihvertfald BURDE Jyllandsposten kunne have forudset en voldsom reaktion.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:04

Det er da meget muligt jeg mangler kulturforståelse, men i mit hovede forstår jeg altså bare ikke
en kultur, hvor bla. man opfatter kvinder som 2. rangs mennesker, samt farer op over nogle tegninger i en
avis i en anden verdensdel.

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:14

[QUOTE]Dato: 1/27/2006 11:50:17 AM Forfatter: Kim N Hej Alle Nå, der kom da gang i debatten... om ikke andet.

The Game: Lad os holde kultur og sund fornuft adskilt. Kultur generelt hører i øvrigt hverken den siddende regerings eller JP´s stærkeste sider. Men ja, karikaturtegninger er et stykke dansk aviskultur. Fint nok. 12 provokerende tegninger, der bevidst går efter at træde den muslimske verden over tæerne er derimod både uforskammet og direkte dumt. I mine øjne IKKE sund fornuft; og endelig: HVORFOR?

- Hmm... Mon JP har gjordt det med fuldt overlæg, og bevist gjorde det for at skabe splid. De har nok "bevidst" fået den idé, at nu er det på tide at skabe noget splid med den muslimske verden. Der er jo næsten heller ingen stridigheder i forvejen. Hvis muslimerne ikke kan lide at læse det de læser, så kan de skú lá væ´r med at læse det. Hvem skal være sensor for hvad man må skrive og hvad man ikke må skrive? muslimerne selv??

Hans: ''Jeg tror såmænd også at man, hvis man gider bruge tiden på noget så ligegyldigt, vil kunne finde lignende ting i muslimske aviser om os vantro vesterlændinge.'' Det tror jeg bestemt du har ret i. Men bare fordi andre kaster med sten behøver man jo ikke gøre det samme.

- Men vi skal komme med en undskyldning for det???!!! Jamen, lad os da være totalt underdanige.

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 14:24
[QUOTE]Dato: 1/27/2006 12:43:26 PM Forfatter: Kim N
Tag lige og læs debat
oplægget (og forstå det) før du tænder helt af....
Selve ytringsfriheden har der aldrig været stillet spørgsmål ved. Jeg er stor tilhænger af ytringsfriheden, men også af at man opfører sig ordentligt og tænker sig om !

- Hvad er det du kalder ytringsfrihed, Kim? Prøv lige at definerer din opfattelse for mig?
Man må godt sige sin mening, men alligevel ikke?

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 14:33
Ytringsfrihed består i retten til at give sine meninger til kende i skrift og tale. Ytringsfriheden er i Danmark formelt sikret gennem Grundlovens § 77 som bestemmer, at: «Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.>>

LÆS INGEN  CENSUR

Side 3 ud af 22 (220 indlæg)