Jeg tvivler på en person har et domæne i 10 år for at "opretholde" det og sælge til sølle 3500 kr.
Han har nok - eller har haft en plan for domænet. Ano må han også selv bestemme, hvad han vil have for det. Der kan være mange årsager, f.eks. er ejeren måske aldrig kommet videre, måske er domænet et konkurrerende domæner til et andet han bruger, eller noget helt andet.
Hvis du læser OP's indlæg, så kan du jo se at det er 3500 + et accetabelt bud. Uden at vide hvilket domæne der er tale om, så vil det jo være rent gætteri at debattere om den endelige pris.
Ser du på f.eks. TDC - De har de haft masser af domæner siden 1997 uden at bruge dem overhovedet. Mange folk har klaget over det via domæneklagenævnet, men ingen har vundet, og det er der en årsag til. Det burde desuden ikke gøre nogen forskel om ejeren er et kæmpe firma som TDC eller en privatperson.
Vi kan da for argumentationen skyld godt lade som om det er ligemeget hvem klager eller indklagede er - for DIFO er jo på ingen måde politisk påvirket...
Men, TDC har ganske sikkert kunne redegøre for deres domæner. Jeg har ikke fulgt nogle af klagerne og kan derfor ikke udtale mig om dem.
Dog er det ikke unormalt at domæner, uanset "planlagt brug" overdrages via afgørelser fra domæneklagenævnet grundet opretholdelse med henblik på videresalg.
Eksempelvis selvangivelse.dk, onlinemode.dk (givet, den var åbenlys) og 99.dk.
Selvfølgelig har OP muligheden - især nu hvor domæneejeren giver udtryk for at han opretholder domæneregistreringen indtil man byder en pris han finder acceptabel.