Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille lørdags debat. Betale SEO kun efter no cure no pay

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Tjekker min webshop her til formiddag... 5 besøg, 2 ordrer. Tænker umildbart at det en vældig god statestik, men tænker samtidig, hvorfor kan det ikke gøres meget bedre. Altså 100 besøg 40 ordrer

Jeg bliver ofte kontaktet af diverse 'SEO firmaer', og jeg er træt træt træt, af deres GIV MIG PENGE PENGE PENGE mentalitet, er det for meget at forlange, at de får betaling, når der deres arbejde, er så godt, at man kan måle et resultat. Deres forklaring er tit, at de er bange for at lave et stykke arbejde, og så ikke får deres penge. bullshit, så må de handle med ordentlige firmaer, hvor de tjekker baggrunden inden de bare ringer op til alle og enhver. Noget andet er, jeg driver også en fysisk butik, hvor jeg kan bruge rigtig mange timer på tilbudsgivning, forarbejde, oa. hvor kunden til sidst vælger en anden leverandør, det får jeg da heller ikke penge for. 

Jeg vil smide mange penge efter det næste SEO firma, som tilbyder en 'No cure, no pay' ordning, så har vi begge noget på spil. De kan også tjene mange flere penge, hvis de lavere et godt stykke arbejde. 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 11:36

Hej Delin

Helt enig - det er jo de vilkår det meste af den øvrige verden fungerer på.

Nemlig at man får sin betaling - eller i det mindste den sidste del af sin betaling - når man har udført arbejdet og leveret varen.

God weekend

Niels Anker Johnsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Delin79:

1

Deres forklaring er tit, at de er bange for at lave et stykke arbejde, og så ikke får deres penge. bullshit, så må de handle med ordentlige firmaer, hvor de tjekker baggrunden inden de bare ringer op til alle og enhver.

2

Noget andet er, jeg driver også en fysisk butik, hvor jeg kan bruge rigtig mange timer på tilbudsgivning, forarbejde, oa. hvor kunden til sidst vælger en anden leverandør, det får jeg da heller ikke penge for. 

1: Du kan vel så gøre det samme - handle med et ordentligt SEO firma hvor du har checket baggrunden og taget referencer, det er vel lige så naturligt? 

2

Jeg tror da heller ikke SEO firmaer tager noget for at skulle give dig et konkret tilbud på optimering ud fra dit site, men ikke det kan koste dem samme forabejde som det du lægger i en kunde, og de risikere da også, at du vælger en anden.

Stop tudekiksene bort Big Smile - check nogle SEO udbydere godt igennem og få referencer og tilbud og handel der som du handler alle andre steder. Du har givet ret i, at der kan være useriøse SEO der ringer dig dig op, helt som useriøse alt muligt andet, men der er bestemt virksomheder der kan deres kram

venligst - god lørdag   John H

Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 12:04

Hej John.

Tak for feedback. 

Jeg har aldrig brugt SEO firmaer, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg får/ikke får. Så derfor vil jeg foretrække den løsning 'No cure, no pay'. Umildbart vil jeg også mene at vi får et bedre samarbejde, og senere i forløbet. Men så snart jeg nævner det, bakker de helt ud. Det kan jeg kun se, som om de levere et møg produkt.

Hvis jeg levere produkter, der ikke er som de skal være. Skal jeg levere 2 års garanti. SEO firmaer skal have Deres penge så snart de har tastet lidt på en computer, hvorefter jeg som kunde, skal stole på Deres arbejde, uden de kan stilles til ansvar for noget som helst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

Delin79:
Hvis jeg levere produkter, der ikke er som de skal være. Skal jeg levere 2 års garanti. SEO firmaer skal have Deres penge så snart de har tastet lidt på en computer, hvorefter jeg som kunde, skal stole på Deres arbejde, uden de kan stilles til ansvar for noget som helst.
Jeg synes ikke du kan sammenligne ydelser med produkter (eller løn med produkter) men du kan da godt i aftalen specificere nogle krav som SEO skal garantere - hvis I kan blive enige, og at du har ret til penge tilbage hvis ikke de krav overholdes - 

Det er ikke så let da rankings osv jo er afhængige af mange ting, men det er afgjort vigtigt i samarbejde med gode SEO firmaer, at man afstemmer alt det som kan afstemmes fra start.

HVIS nogle SEO vil give no-cure no pay - fint nok, men jeg forstår godt de ellers drive deres firma som alle andre. Der er risiko i meget, du kan også ansætte en sælger til 40.000 kr per måned og opleve at han ikke sælger noget - med ydelser er det om at aftale alt man kan og checke på den virksomhed man vælger som leverandør, inkl. referencer

vh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:25

Delin79:
Jeg vil smide mange penge efter det næste SEO firma, som tilbyder en 'No cure, no pay' ordning, så har vi begge noget på spil. De kan også tjene mange flere penge, hvis de lavere et godt stykke arbejde. 

Hvad vil du have "no cure, no pay" på Wink

På at komme op som nr. 1 på Google:

" som god farvehandel Køge" Vel ingen garanti for at du få mange ordrer på den ?

" "nem webhandel i Køge"

osv.

Wink Det kommer vel i sidste ende an på om begge parter er tilfredse ?

Udover at komme på side 1 i Google og måske oven i købet op som nr. 1. Er der jo ingen garantier for succes.

Udover at SEO firmaet måske har løst deres opgave over dig, er din landingspage måske elendig til at konvertere. Er det så SEO firmaets skyld ?

Klikker man så på din side, er du måske et "fjols" til at modtage ordrer, er det SEO firmaets skyld ?

Du er for dyr opdager folk når de er inde på din side, hvis skyld er det ?

No cure og no pay lyder "besnærede", men jeg tror det svært netop indenfor SEO.

Som John H. længere oppe i tråden skriver ansæt en SEO mand med gode referer, og ikke mindst en du har tillid til, og hvor I præcist er enige om mål og midler.

God handel. 

P.S. Undskyld jeg så efterfølgende at det ikke var indenfor maling du have webshop, men snarere indenfor kosmetik.

Håber alligevel du kan "bruge" mine eksempler.

Og start med on page optimering på din nuværende side ( Title - beskrivelse - H1, H2...H6 m.m.)

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 12:39

Det er selvfølgelig flot at du har haft 2 ordre på 5 besøgende - Men jeg tvivler virkelig kraftigt på at du får noget der overhovedet ligner 40 ordre på 100 besøgende - Sådan hænger det ikke helt sammen.

Jeg tænker at den no cure no pay løsning du tænker på, er baseret på hvor mange ordre du får, og ikke hvor mange besøgende.
Hvis det skulle være baseret ud fra besøgende, og du har en ide om at du fortsat vil have en konvertion på 40% - Så ved jeg godt hvad dit næste indlæg kommer til at handle om, og overskriften bliver noget i retningen af "svindler SEO firma sender mig dårlig traffik"

Hvis jeg f.eks skulle tilbyde dig en løsning hvor det var betaling baseret på de ordre du modtager, så ville jeg have fuld kontrol over alt lige fra traffik til ordre behandling - Ikke fordi jeg ikke ville stole på dig som kunde, men fordi jeg ville være sikker på at hele processen var optimeret som jeg ville have den optimeret.

Er du klar til at miste stort set alt kontrol over din online forretning, for at lave en ordre baseret no cure no pay løsning ? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Delin79:

Tjekker min webshop her til formiddag... 5 besøg, 2 ordrer. Tænker umildbart at det en vældig god statestik, men tænker samtidig, hvorfor kan det ikke gøres meget bedre. Altså 100 besøg 40 ordrer

100 besøg og 40 ordrer er hamrende urealistisk! En normal webshop har 1-2% ordrer - en super optimeret i helt specielle nicher: op til 8%.

Delin79:

Jeg bliver ofte kontaktet af diverse 'SEO firmaer', og jeg er træt træt træt, af deres GIV MIG PENGE PENGE PENGE mentalitet, er det for meget at forlange, at de får betaling, når der deres arbejde, er så godt, at man kan måle et resultat. Deres forklaring er tit, at de er bange for at lave et stykke arbejde, og så ikke får deres penge. bullshit, så må de handle med ordentlige firmaer, hvor de tjekker baggrunden inden de bare ringer op til alle og enhver. Noget andet er, jeg driver også en fysisk butik, hvor jeg kan bruge rigtig mange timer på tilbudsgivning, forarbejde, oa. hvor kunden til sidst vælger en anden leverandør, det får jeg da heller ikke penge for. 

Det er et reelt problem. Branchen er fyldt med plattenslagere.

Jeg vurderer, at de reelle firmaer udgør mindre end 5% af samtlige opringninger du får.

SEO er blevet et af de gamle annoncehajers foretrukne områder efter den megen dårlige omtale af annoncehajer.

Årsagen er, at det er nærmet umuligt at føre bevis for manglende udført arbejde i en evt efterfølgende retssag inden for SEO.

Så den aggressivitet du oplever for at betale penge kommer fra den indstilling som sælgerne er trænet til fra Annoncehaj tiden.

De bider sig fast så snart de kan se den mindste åbning og tager ikke et nej for et nej.

Langt de fleste kunder får aldrig noget som helst fra disse firmaer. Så her drejer det sig om virkelig at være på mærkerne som køber af SEO ydelser.

Delin79:

Ja, det tror jeg på :-)

Men hvis man er dygtig til sit arbejde, så kører man en række beregninger for kundens forretning:

Er kunden realistisk mht. konverteringer? = indtjening (40% vs. 2%)

Hvad har kunden tjent indtil nu med det nuværende antal besøg? (hvor stor er kagen der skal deles)

Og så den HELT store hurdle som No-Cure - No-Pay stort set ALTID DØR PÅ:

At blive enig om teksten i kontrakten.

Så de regulære SEO virksomheder gider simpelthen ikke bruge en masse tid på "frem og tilbage" indtil det til sidst viser sig at man alligevel ikke kan blive enige. Når de har prøvet det et antal gange så er det simpelthen en "No Go".

I stedet for at have urealistiske forventninger til hvad den anden part vil gå med til,
vil jeg anbefale en model hvor begge parter løber en lille, kalkuleret risiko og som har fungeret fint for os  i 17 år.

Forvent at du må til lommerne; men inden for et bestemt tidsrum, kun for et rimeligt beløb, som langt de fleste af vores klienter har det fint med.

Klienter der fortsat er vores klienter efter mange års samarbejde.

Vores risiko er, at du kan opsige fra time til time og at vi dermed intet tjener gennem årene hvis du ikke er tilfreds med det du får.

Modellen betyder også at du selv beholder hele fortjenesten.

Ring på 47 17 32 64 eller send en e-mail til info@imarketing.dk med dit domænenavn hvis du vil høre mere.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Christian iMARKETING:
en super optimeret i helt specielle nicher: op til 8%

Og nogle gange mere :)

'No cure no pay' går ud på hos mange SEO firmaer at få dig skubbet så hurtigt op, så de får deres penge. Men lige så hurtigt du kommer op, lige så hurtigt smider Google dig ned igen. Fordi de har lavet noget skidt som skaber hurtige resultater.

Vælg for guds skyld et ordenligt firma, tjek deres referencer osv osv. Drop alt det der 'No cure no pay' med et beskidt firma.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:46

Delin79:

Ja, der er nok ikke et billede, der kan tegne det bedre end:
"At pisse i bukserne for at få varmen." 

Det kan virke hurtigt, men også hurtigt give bagslag.

Det behøver ikke at være sådan at SEO-firmaet laver så kortsigtet et nummer pga "No Cure No Pay", men risikoen ser noget større ud, da de har en interesse i det.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)