Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af driftsselskab via Holding-selskab

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - jeg synes bare du var inde på at din privat ulykkesforsikring burde være samme, men det er to forskellige ting. Jeg tror absolut ikke den er bortfaldet grundet mangel på kontrol. Det er meget tydelig som du så på arbejdsskadestyrelses (ASK) HER og jeg kæmpede skam for at se, om det skulle være nødvendigt. ASK svar var at det var krav også hvis det var samme person, at denne var forsikret i hvert enkelt selskab og at det blev håndhævet skarpt

Henvendelse til 5 forsikringsselskaber for så at finde billigste løsning gav 4 selskaber som krævede selvstændig forsikring for samme mand som dir i holding og i to drift - og kun ET selskab som var villig til at skrive tre CVR numre på policen til samme pris = en fuld forsikrings pris.

Alle var de også helt klare på, at selv for et holding var kravet helt ufravigeligt også selv om det var finansielt holding og risikoen da var langt mindre for arbejdsskade der, end for en ejer af personlig virksomhed der pudsede vinduer. De var ret faste om, at loven blev håndteret helt stringent

Jeg arbejder jo ikke med det her, så jeg kan ikke linke til en række konkrete domme, kun til at ASK svarede at man ville blive sat i bod mindst 3 år tilbage (hvis det var over 3 år) svarende til det sparede beløb + dobbelt op.

Her ser du også, at forsikringsselskaber har pligt til at indberette til ASK hvis en forsikring ophører uden selskabet er ophørt LINK - det gælder også for de tilfælde der kun er ejer selv - men de indberetter jo ikke hvis der aldrig har været oprettet. Her står bod specificeret som 5000 kr første gang 10.000 i gentagelse

De værste tilfælde er nok, nok ejer faktisk rammes af en arbejdsskade - så både opdages det ofte, man får ingen erstatning og bøde i stedet.

Da loven er så klar som den er, er midt råd at man overholder den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Det er et maget godt eksempel på vors samfund, som fratager os retten til at bestemmer over os selv, og i dette tilfælde om vi ønsker at at have en forsinkring eller ej.

Til dem der først kommer ind i tråden nu, så vil jeg lige nævne, at jeg tidligere har udtrykt den holding, at har man ansatte udover ejeren selv, så giver det efter min opfattelse god mening, at tvinge selskaber til at tegne arbejdsskadeforsikring.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

@Andreas, Mon ikke reglerne om arbejdsskadeforsikring bliver behandlet så lempeligt som når kommunerne vil have at der skal søges om tilladelse til at drive erhverv fra en hjemmeadresse. Der har jeg set gebyrer på 3000 kr. Ressourcerne vælges bare brugt anderledes. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21

:

Hej John

Det er et maget godt eksempel på vors samfund, som fratager os retten til at bestemmer over os selv, og i dette tilfælde om vi ønsker at at have en forsinkring eller ej.

Jeg er helt enig - det var også derfor jeg prøvede kampen - men hverken forsikrings selskaber eller ASK er jo "uafhængige" så hvad man kan lægge i, at de beskrev det som meget klar risiko at bliver sat i bod, aner jeg ikke. I princip, efter som ASK skal ha besked fra forsikringsselskaber hvis en sådan forsikring opsiges - så er det let for ASK at oparbejde lister der viser om alle CVR har en sådan nu eller en gang fremover.

Jeg tror incitamentet til at checke kan stige med indførslen af IVS som vil kunne ha mange der skal spare overalt.

For at undgå folk fik bod, kunne det være afkryds JA vi er bekendt med krav om arbejdsskade forsikring for dir og ejer -- Jeg tror mange i god tro ikke har det 

Jeg er enig i, at ejer godt kunne være fri. Det er vel lidt som at ejers løn for normal timer også udløser ATP pligt mig bekendt og at det bl.a. er fordi ejer derved skal betale til Barsel, arbejdsmarkeds uddannelsesfond, elevrefusion m.m. Også på de områder er det lidt dyrere at ha selskab - Barsel AUD/AER vil godt kunne koste 1000 kr i kvartalet hvis man tager normal løn som jeg husker det.

Også her mener jeg ejer der omgår atp, barsel, aud, aer vil kunne få ganske kraftig bod

vh John

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 21:41

Hej John og andre

jeg overvejer en drift/Holding model, men hvilke faste lovpligtige omkostninger er der på den slags?

der nævnes barsel, ATP, forsikringer mm..

der vil kun være mig som ejer/evt som ansat. Vil køre enkeltmandsfirma ved siden af.

vh Jesper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25

Holding: Ud over stiftelse - Ikke nogen egentligt faste omkostninger hvis det er registreret OG naturligvis fungerer som rent finansielt holding (moderselskab finansielt) Der kan være omk. til erhvervskonto som behøves af hensyn til skat - fra 0- et par tusinde kroner - og der kan være omk. til revisor for at få sambeskatning og årsregnskab - str. orden 3.000 - 8.000 isoleret set. Ikke krav om forsikring hvis rent finansielt og ikke affaldsafgift for rent finansielt holding

Drift: ud over engangs omk til stiftelse: Arbejsskadeforsikring ca 1400 kr pr år lovpligtig for ejer uanset løn eller ej - ATP, Barsel, AUD/AER som alt følger ATP afhænger af løn - antal timer og beløb - søg det hos ATP evt. - typisk AUD/AER for en person med fast løn noget med 500 kr i kvartalet og Barsel noget mere - men som nævnt baserer sig på lønnen

Revisor kan være nødvendig (ikke nødvendigvis revision) til årsrapport - pris afhængig af bilagsantal og kompleksitet - vel fra 0 kr til typisk 10-15.000 kr + Mulig udgift til erhvervskonto 0 til ca 2000 kr normalt - affaldsafgift ved omsætning over 50.000 - typisk omkring 1.000 kr. Evt forsikring mod "netbankindbrud (hacking) som ikke dækkes af banken i erhvervskonti - ca 500 kr for dækning 1 mio. - Tyveriforsikring - ikke lovpligtig men privat indbo dækker naturligvis ikke - ansvarsforsikring ikke lovpligtig men klog hvis man kan risikere at påføre sig ansvar i arbejdet for kunderne.

Du skal naturligvis holde øje med kapital og kapitalberedsskab i begge

Lidt mere omkring omkostningerne her -. lige under skemaet med forskel/for og bagdele ved selskab/personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 22:43

Smukt. Tak!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)