Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

app der allerede eksisterer?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med en app idé som jeg meget overvejer at gå videre med - har prøvet at søge på det og kan ikke se der ligge noget i forvejen, men hvad sker der hvis man bare ikke har fundet den og opretter noget, der allerede eksisterer?

på forhånd tak og god dag.

VH

Berit.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:05

Tjaeh...

Yahoo -> Google

Myspace -> Facebook

NemWebBillyRegnskab -> Dinero

Det betyder intet at selve konceptet/ideen allerede findes. Det beviser blot at der rent faktisk er et marked og salget bliver lettere.
Den dårligste undskyldning for ikke at kaste sig ud i noget er "der findes noget lignende i forvejen"
Så hvis du har et tvist på din ide, som er lidt bedre end det der allerede findes, vil jeg mene at det er en fordel i forhold til at skulle opdyrke noget som folk ikke engang ved de har brug for endnu.

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:09

ok, tusind tak!!!

kan godt se hvad du mener med dine eksempler, men vidste ikke om der var noget med rettigheder eller lignende og man skulle starte med at betale et vist beløb til dem der har startet ideen eller lignende.

TAK for din hjælp - sødt af dig :-)

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hi Berit, du risikerer at få ballade for plagiering - og hvis den er med patent på risikerer du at blive dømt for krænkelse af patentet.

Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:34

Hej Mogens,

Hvis jeg udvikler et stykke software uden at vide at noget lignende og allerede eksisterende findes (og dermed ikke har plagieret noget, men blot lavet den ud for mine egne tanker).

Så kan jeg blive dømt?

Det må jeg sige, at jeg har meget svært ved at tro.. God dag til dig.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:28

Hi At,

Patentloven er ret klar:

§ 3. 3)Den ved patent opnåede eneret indebærer, at andre end patenthaveren ikke uhjemlet må udnytte opfindelsen ved

1) at fremstille, udbyde, bringe i omsætning eller anvende et produkt, der er genstand for patent, eller importere eller besidde produktet med sådant formål, eller

2) at anvende en fremgangsmåde, der er genstand for patent, eller udbyde den til anvendelse her i landet, såfremt den, der udbyder fremgangsmåden, ved, eller omstændighederne gør det åbenbart, at fremgangsmåden ikke må anvendes uden patenthaverens samtykke, eller

3) at udbyde, bringe i omsætning eller anvende et produkt, som er fremstillet ved en fremgangsmåde, der er genstand for patent, eller importere eller besidde produktet med sådant formål.

Stk. 2. Eneretten indebærer ligeledes, at andre end patenthaveren ikke uhjemlet må udnytte opfindelsen ved at levere eller tilbyde nogen, som ikke er berettiget til at udnytte opfindelsen, midler til at udøve denne her i landet, såfremt disse midler vedrører et væsentligt element i opfindelsen og leverandøren eller tilbudsgiveren ved, eller det efter omstændighederne er åbenbart, at de er egnede og bestemt til sådan anvendelse. Er midlet en i handelen almindeligt forekommende vare, gælder dette dog kun, såfremt den, der leverer eller tilbyder at levere midlet, tilskynder modtageren til at begå handlinger som nævnt i stk. 1. Ved anvendelsen af bestemmelserne i 1. og 2. pkt. anses personer, der udfører handlinger som nævnt i stk. 3, nr. 1, 3, 4 eller 5, ikke for berettigede til at udnytte opfindelsen.

Meen Stk. 3. Eneretten omfatter ikke

1) handlinger, der udføres i ikkeerhvervsmæssigt øjemed,

Så selv om det er ud fra egne tanker - og ingen intention om plagiering, grimt ord - er der principielt en risiko for patentkrænkelse. Så du må godt tænke, bruge den selv og udvikle, men lige så snart du vil på markedet med den "fremstille, udbyde, bringe i omsætning eller anvende et produkt, der er genstand for patent", så kan problemet opstå, hvis den der har patentet kan bevise at du krænker i en typisk kommerciel forbindelse.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

patenter, kan som udgangspunkt ikke opnåes på apps - så bare klø på

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:49

Hej Beritm

Beritm:
har prøvet at søge på det og kan ikke se der ligge noget i forvejen, men hvad sker der hvis man bare ikke har fundet den og opretter noget, der allerede eksisterer?

Du kan lave alle de "efterligninger" du har tid til, det eneste du ikke kan gøre, er at have samme user interface (grafiske brugerflade), da det som regl er unikt og derved beskyttet, men indholdet kan du efterligne som du vil, da en idé ikke kan beskyttes.

Tænk på hvor mange versioner der findes af Tetris - skak - dam - mølle, dog bare med forskelligt user interface .. øg sørg for at evt. ændre lidt i spillereglerne, hvis det er et spil, da det jo giver brugerne en "nye" måde at spille på, så kommer der også mere salg

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:54

Jeg smider lige lidt lovstof oveni . så mit udsagn står stærkere -

Article 52 of the European Patent Convention

The European Patent Convention (EPC), Article 52, paragraph 2, excludes from patentability, in particular

1. discoveries, scientific theories and mathematical methods;
  2. aesthetic creations;
  3. schemes, rules and methods for performing mental acts, playing games or doing business, and programs for computers; [emphasis added]
  4. presentations of information."

Paragraph 3 then says:

The provisions of paragraph 2 shall exclude patentability of the subject-matter or activities referred to in that provision only to the extent to which a European patent application or European patent relates to such subject-matter or activities as such." (emphasis added)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:15

Patent på software er ikke et patent på koden, men på den virkning softwaren har, så derfor skal det være et stykke unikt software, som ikke er set før ( hvis det kan lade sig gøre efterhånden).

Som regel kan der gives patent til software, som er en del af en "hardware opfindelse", altså hvor softwaren er udviklede til styring eller udførelse af ekstern funktionshandling.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)