Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få penge for din ærlige mening!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Det var denne her jeg mente:

"Hvis vi derimod snakker om at poste indhold på ANDRE menneskers blogs - så har vi et problem."

Så hvis det ikke er tilfældet og de enkelte, der kører bloggene toner rent flag, så kan jeg ikke se noget problem.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 16:49

Well, kan se selv konceptet er blevet diskuteret en del, så nu vil jeg lige prøve at pointere noget andet.
Jeg synes der er alt for mange uigennemskuelig ting på sbonser halløj.

I jeres betingelser, skriver I ting som:
"Blog er en Internethjemmeside, der opdateres jævnligt med korte redaktionelle tekster (Poster), hvis indhold bestemmes af Bloggeren."
OG det giver jeg jer ret i... men "jævnligt" er en rimelig problematisk størrelse, når det er et af punkterne i jeres aftale med bloggere?

"Bloggen skal have et selvstændigt indhold, hvilket vil sige at den ikke udelukkende består af reklameindlæg, og at du selv skal forfatte de enkelte Betalte Poster."
Men hvor går grænsen?

"Du forpligter dig til ikke at skrive usandt eller injurierende om virksomheder, produkter eller privatpersoner."
Hvornår bliver det bestemt at det er usandt - mange ting handler jo om perspektiv?

"Du må ikke implementere links til andre parter, andre annoncer eller andre forstyrrende elementer i samme Betalte Post."
Hvem bestemmer hvornår noget er forstyrrende?

Det er nogle punkter... hvor jeg bestemt ikke mener at kunne gennemskue forretningen...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:10

> Alle andre som anmelder produkter får altså også penge for deres mening, bog anmeldere, spilanmeldere osv osv.

Nej, en journalist på en (ordentlig) avis bliver IKKE betalt direkte af forlaget når han anmelder en bog, en plade, eller et teaterstykke. Det er jo NETOP det der er problemet med pay per post koncepter

Iøvrigt synes jeg blogger der deltager i pay per post koncepter skal være bevidste om, at Google vil fjerne al linkværdi fra dem, når de finder ud af det - og det gør de meget ofte fordi andre bloggere rapporterer den slags til Google, samt at Google aktivt søger efter de disclaimers som flere pay per post selskaber forlanger man har på. Så de negative konsekvenser for bloggerne ved at deltage er faktuelle og ikke til at komme udenom. Og de negative virkninger for virksomheder der deltager i den slags, f.eks. gennem negativ omtale i andre blogs, er også meget virkelig.

Alt i alt må man fortsat sige, at risikoprofil og mulig effekt slet ikke står mål med hinanden. Særligt ikke, når der er så mange andre mulige metoder, hvor risikoen (for begge parter) er langt lavere og den sandsynlige effekt langt større.

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 17:34

Jeg undrer mig lidt, hvis man vil kritisere eller rose, er det så ikke normalt at man afprøver tingene først, når jeg læser alle disse indlæg, så har jeg fornemmelsen at at man har taget er hurtigt kik, og så for at promovere sig selv så giver man mest kritik.

jeg syntes konceptet se og lyder tiltalende, og har tænkt at efterprøve det, så min ros/kritik må vente til jeg har set hvordan det virker

Mvh Kronborg

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:59

Hej Kronbog.

Du kunne måske beskylde mig for det i nogle ENKELTE tilfælde her på Amino.

Men ikke her.

Her er emnet der, som i næsten alle andre tilfælde interesserer mig.

Og uanset, at jeg ikke er enig i konceptet, så er jeg glad for, at Brian tager invendingerne til efterretning og prøver at argumentere for sig.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Malmö
Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:34
Hej Emil Jeg giver dig ret i at mange af de i aftalen omtalte ting er helt umulige at blive kloge på - det meste af det er advokatsprog, Accura har lavet den for os, og er mest ment som en beskyttende aftale både for os vs. annoncører og for bloggerne vs. os. Men eksempelvis: "Du forpligter dig til ikke at skrive usandt eller injurierende om virksomheder, produkter eller privatpersoner." - er ikke så indviklet endda, det handler om at man som blogger gerne må skrive at man ikke kan lide firmaets produkt fordi det måske ikke smager godt, eller ikke lever op til forventningerne osv. men man må ikke skriv at eks. en ny sodavand er fyldt med gift om man bliver grim af at drikke den ;) - med mindre det er rigtigt... Som sagt er vi i Beta og meget kan og skal nok laves om og gøres bedre - så tak for input fra jer alle.
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:05

Web-creation.dk:

Jeg forstår ikke hvorfor debatten på amino ofte handler om at angribe folks ideer, koncepter eller ligende. Hvis en bruger stiller spørgsmål og ønsker kritik kan det gøre på en savlig måde.

Jeg ser alt for ofte, at Aminoer bruger enhver mulighed for, at svine andre til.

Det er fair at man ikke mener et koncept er godt men derfor behøver man ikke smadre tråden så andre også får en negativ opfattelse.

Jeg er ret ny og har også hæftet mig ved den brutale og nedgørende tone.

Hilsen

hpr

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:31

Jeg kan ikke helt få øje på nogen nedgørende tone i denne tråd. Der er en berettiget kritik af selve konceptet pay per post. Vi er mange der mener at det generelt sælges (til bloggere og annoncører) med nogle argumenter der ikke helt holder vand. Så på linie med andre komtroversielle aktiviteter er det da fornuftigt at de forskellige holdinger diskuteres her. Så er jeg sikker på, at de kvikke Aminoer godt selv kan danne sig en mening om det :)

Jeg synes at ofte man underspiller den negative effekt det har på et hvilket som helst legitimt medie, når programlægning -og produktion bestilles og købes direkte hos dem der laver det, uden den "firewall", vi normalt har i de fleste medier. Både på TV, i aviser og selv i søgemaskiner og portaler på nettet er det som oftest to forskellige afdelinger der håndterer salg og "produktion". Du kan ikke købe dig ind i Googles organiske resultater. Og du kan ikke købe dig ind i en artikel på forsiden af Politiken, eller 5 minutter i TV Avisen.

Jeg synes også værdien i søgemaskiner, ved deltagelse i Pay Per Post koncepter ofte stærkt overdrives. For at gøre det helt klart: Google og Yahoo fjerner al linkværdi fra betalte links - eller forsøger i hvert fald på det. Spørgsmålet er som om de finder alle, men de kigger bl.a. efter om der på siden er informationer om at linket er sponseret - og det kræver de fleste pay per post netværk jo. Google og Yahoo anbefaler endvidere at man bruger rel=NOFOLLOW på alle betalte links - så ved de, at de er betalt og kan undlade at beregne linkværdi af dem. Hvis man ikke bruger rel_NOFOLLOW på solgte links, og søgemaskinerne finder ud af det, så risikerer man at alt "link juice" fra sitet bliver fjernet - med andre ord, så vil et link ikke tælle mere.

Jeg har intet imod at man køber links for at få bedre resultater i søgemaskinerne, men risikoen for at disse links ikke tæller i søgemaskinerne, når man benytter åbne netværk som pay per post netværk, link-reklame netværk og tilsvarende, er meget høj. Det er langt smartere at gå direkte til dem man vil købe links af og så få sine links implementeret på en mere diskret måde.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:57

Jeg kan, lige som Mikkel, heller ikke lige få øje på nogen hård tone.

Og der er ikke tale om at skyde gode aktiviteter ned.
Ja, jeg siger nøjagtig hvad jeg mener - hverken mere eller mindre.

Jeg synes faktisk, at det har udviklet sig til en rigtig god og sober debat om denne kontroversielle aktivitet.

Og kan konceptet holde vand, så skal jeg være den første til at medgive det og sige tillykke.

Men jeg skal lige overbevises først - og det er dér den halter.

Som de fleste herinde vel efterhånden er klar over, er jeg en fortaler for man at arbejder i overensstemmelse med Googles ønsker.

Når Google straffer som de så gør, når de oplever uhensigtsmæssigheder, så siger det sig selv, at det ikke er en farbar vej.

Og sådan ER det bare, hvis man vil prøve at snyde sig til en høj placering på Søgemaskinerne.

Det bliver opdaget, og så er man lige vidt. Man har bare spildt en masse tid og penge på ingen ting.

Tid og penge, der kunne have været anvendt til varige aktiviteter i stedet.

Ting, der holder i årevis og hvor man ikke behøver at være nervøs for, hvornår man ryger ud af sin høje placering.

Virksomhederne skal bare være klar over, hvilken risiko de løber og at det ikke på sigt giver dem en bedre placering på Google.

Jeg synes bare, at alle argumenter for og imod skal frem i lyset så man kan vurdere risikoen

Og, som Mikkel skriver, så kan Aminoerne sikkert selv lægge 2 og 2 sammen når bare de kender argumenterne.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:05

Hej Mikkel.

Jeg ved godt jeg er lidt "offtopic" her, men det er trods alt en del af diskussionen:

Brian nævnte i et indlæg noget om det med at lave optimering på bl.a. google, om hvad det reelt er? Jeg har længe gået med tanken om hvad pokker det hjælper at søge på google efterhånden? Det handler jo idag mere om at være god til at lave alt det med SEO pjat end om at lave en god forretning på nettet - når man søger på nettet så er de først nævnte idag langt fra de bedste virksomheder eller dem som reelt har flest kunder, nøgleord eller hvad det nu er. Efter dig og Thorborg (og de andre internet supermænd) har vist hele Danmark hvordan man skal gøre, er der jo overflod af forskellige firmaer som har dårlige webshops på toppen af af søgemaskinerne, fordi de har lært hvordan man skal være der... men dermed også brugt langt mindre tid på at lave en ordentlig forretning?

Er det mig der er på glat is her eller vil du give mig lidt ret i det?? og evt. hvad mener du så der skal gøres for at "sortere"?

/J

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)