Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få penge for din ærlige mening!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Malmö
Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå, så er det vist tid til at åbne debatten igen. :) Et nyt site som tilbyder bloggere penge for omtale er født - navnet er www.sbonsor.dk. Sbonsors koncept fokuserer meget på ærlighed og på at bloggerne skal beholde deres integritet, vi vil ikke have platte mekaniserede indlæg i "jeg mener det samme som de andre..." stilen, men derimod ordentlige historier og meninger som mere skaffer omtale og debat frem for nødvendigvis direkte produkt anmeldelser, alt dette ønsker vi blande med andre virale koncepter for at opnå optimal effekt. I må meget gerne kommentere (men kun positive kommentarer ;o) både på vores koncept, sitet og kommunikationen. Husk at vi er i BETA og der sikkert er smårting som ikke er "ok" endnu. Skulle nogle af jer ligge inde med sites med massere traffik eller kender et par hundrede bloggere, kan i tage et kig på www.sbonsor.dk/partner.aspx som er vores affiliate program, hvor der måske for nogen vil kunne laves en ret så god skilling - ring hvis du vil høre lidt mere om det. Og skulle der være andre af jer som kunne tænke sig at PRØVE KONCEPTET AF GRATIS den næste måneds tid - så ring til mig og vi finder ud af noget. Pressemeddelelse kan ses her: http://www.get2press.dk/default.asp?show=showpm&pmid=297 /brian (dette indlæg er reklame og sbonsoreret af: sbonsor.dk ;o)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:14

Hej.

Du kan godt få min ærlige mening - og du behøver ikke engang at betale for den.

Regel nr. 1 når man skal markedsføre sig på Internettet er tillid.

No trust = No deal

Selve dit indlæg viser med al tydelighed, at konceptet ikke fungerer.

En hurtig tekst, som er pasted ind i een lang smøre er i min verden det samme som SPAM.

Og herved er der et skærende misforhold mellem det du skriver at du gør... og det du faktisk gør.

Når der i artiklens overskrift står:

Dansk firma vil gøre det socialt accepteret at blogge for penge  

så er det underligt at se, at du faktisk bor i Sverige.

Hvordan skal man kunne opfatte andet end at ens virksomhed vil komme i et dårligt lys, hvis allerede 1. indlæg ligner SPAM?

Jeg kunne fortsætte, men jeg tror, at du har fanget pointen. 

Ovenstående er ikke ment som en kritik, men som et oprigtigt svar som du kan vælge at bruge til noget - for jeg er ret sikker på, at jeg formulerer det, som mange tænker, når de ser din indsatte tekst.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Malmö
Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 00:34

Hej Christian, tak for svaret, selvom jeg nu nok synes du var lidt hurtig på aftrækkeren :)

Ja den var sku lidt pinlig, giver jeg dig ret i - ved ikke hvorfor det endte med at se sådan ud, men copy/paste var det nu ikke.

(rettelse! - det viser sig at bruger man Safari browseren fra Mac, får man ikke linieskift med - derfor!)

Lige mht. hvor jeg som privat person er bosat kan jeg dog ikke se hvad har med troværdigheden at gøre (med mindre den der fodbold episode har betydet mere en først antaget ;)) - Sbonsor er (som du ville vide hvis du havde gidet læse lidt på sitet) en del af Blue Ocean Venture Company A/S med over 100 ansatte og både dansk og svensk bankvirksomhed, leder og human ressource netværk, spillevirksomhed, velgørenhed mm.

Det kunne ikke blive meget mere reelt end som så.

Det eneste jeg efterlyste var konstruktiv kritik på vores koncept, kommunikation og site - vi både mener og står inde for det vi siger, men derfor kan der stadig være ting som kan gøres bedre - og der tænkte jeg at hvis nogen kan komme med råd og konstruktiv kritik - så er det amino´erne.

Mht. vores koncept mener vi det oprigtigt og tror på at der er potentiale i at skabe omtale på blogs, om vi har fundet opskriften her i første hug er svært at sige - hvis ikke så retter vi og justerer indtil alle parter får noget brugbart ud af det.

--------------------------------------------------------------------------------
Smider lige den initielle post ind i læsbar udgave her:
--------------------------------------------------------------------------------
Nå, så er det vist tid til at åbne debatten igen. :)

Et nyt site som tilbyder bloggere penge for omtale er født - navnet er www.sbonsor.dk.

Sbonsors koncept fokuserer meget på ærlighed og på at bloggerne skal beholde deres integritet, vi vil ikke have platte mekaniserede indlæg i "jeg mener det samme som de andre..." stilen, men derimod ordentlige historier og meninger som mere skaffer omtale og debat frem for nødvendigvis direkte produkt anmeldelser, alt dette ønsker vi blande med andre virale koncepter for at opnå optimal effekt. I må meget gerne kommentere (men kun positive kommentarer ;o) både på vores koncept, sitet og kommunikationen.

Husk at vi er i BETA og der sikkert er smårting som ikke er "ok" endnu.

Skulle nogle af jer ligge inde med sites med massere traffik eller kender et par hundrede bloggere, kan i tage et kig på partnersiden, som er vores affiliate program, hvor der måske for nogen vil kunne laves en ret så god skilling - ring hvis du vil høre lidt mere om det.

Og skulle der være andre af jer som kunne tænke sig at PRØVE KONCEPTET AF GRATIS den næste måneds tid - så ring til mig og vi finder ud af noget.

Pressemeddelelse kan ses her: http://www.get2press.dk/default.asp?show=showpm&pmid=297

/brian

(dette indlæg er reklame og sbonsoreret af: sbonsor.dk ;o)

------------------------------------------------------------------------ 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:40

Hej Brian.

Det var bedre Yes

Ja, du efterlyste konstruktiv kritik - og det fik du så.

Dit svar er fint, men jeg er sikker på, at I har et problem i forhold til forbrugerombudsmanden, hvis man ikke i sine indlæg toner rent flag og fortæller, at man tjener penge på at linke til det, man så linker til.

Der er en masse regler omkring skjult reklame, som I bliver nødt til at forholde jer til: 

Lovgrundlag: Markedsføringsloven

Anmeld en hjemmeside eller et produkt i din blog og modtag et vederlag

Sådan lyder tilbuddet til internettets mange bloggere, der nu kan tjene penge på deres blogindlæg. Af blogindlægget skal det klart fremgå, at bloggeren modtager betaling, ellers kan det være skjult reklame i strid med markedsføringsloven.

Jeg kan ikke se på http://www.sbonsor.dk hvor I forholder jer til den problemstilling, men måske har jeg ikke set godt nok efter?

Venlig hilsen, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:51

Hvis man vil lave en avis, hvor sponorerne direkte betaler for indholdet, så får man den type aviser, som vi alle godt kender - i hvert fald her ude på landet :) Og den slags aviser har ingen troværdighed, når man sammenligner dem med de "rigtige" dagblade.

Det samme gælder for blogs.
Bloggerne kan ikke undgå at det vil påvirke deres troværdighed, og alene derfor får virksomhederne ikke det de tror og håber på.

Hvad er forskellen på "bestikkelse" og "pay per post"?

Fra Malmö
Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 11:04

Hej Mikkel, dig kan man sku altid regne med ;o)

Du kan jo nok forstå at jeg ikke er enig, ellers havde jeg aldrig kastet mig over dette. Jeg er sikker på at der findes dygtige bloggere derude som kan se ud over at de modtager betaling, og forstå at de modtager betaling for deres "tid" og omtale og ikke for at positivisere et produkt. Iøvrigt arbejder vi på en ny variant hvor bloggerne ikke modtager løn, men det bliver ganske sjovt og attraktivt alligevel på en ny måde.

Og så lige en betragtning:
Hvad er mere undergravende og ødelæggende en SEO? (som måske skulle hedde SEM for SearchEngineManipulation - SEM er dog allerede i brug) - Kunder betaler for at få et forvrænget billede at virkeligheden på søgemaskiner. Google er efterhånden så utroværdig i sine resultater at jeg tror den gode Jimi Wales kan ende med at få success med sit ambitiøse projekt "wikiasearch".

Er din virksomhed så ikke bygget på principper der ødelægger internettets troværdighed? ;)

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:06

Jeg forstår ikke hvorfor debatten på amino ofte handler om at angribe folks ideer, koncepter eller ligende. Hvis en bruger stiller spørgsmål og ønsker kritik kan det gøre på en savlig måde.

Jeg ser alt for ofte, at Aminoer bruger enhver mulighed for, at svine andre til.

Det er fair at man ikke mener et koncept er godt men derfor behøver man ikke smadre tråden så andre også får en negativ opfattelse.

Fra Malmö
Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 12:27

Hej C

Ja nu fik jeg!

Jo det er helt klart at vi tager stilling til dette - ud over at man iflg. vores aftale accepterer dette (6.2 Du forpligter dig til, på din Blog tydeligt at angive, at du har modtaget betaling for at omtale Annoncørens produkter, eller i forbindelse med den enkelte Betalte Post at anføre, at den er sponsoreret. )  gør vi bloggerne opmærksomme på det når de er i godkendelses processen

- men kan godt være vi skal have det gjort ENDNU tydeligere. Ofte overser man sådanne ting selv, når man sidder med det hver dag længe - det bliver til en selvfølgelighed for en selv ;)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:49

Ja - og det er jo så her problemet virkelig begynder:

For hvordan vil I kontrollere, at bloggerne virkelig virkelig overholder retningslinierne?

Specielt når de bliver klar over, at de får slettet deres profil/indlæg lige så snart de toner rent flag?

Og hvordan forklarer I over for virksomhederne at I har et skudsikkert system, som beskytter dem mod at offentligheden kan anse virksomheden som værende medvirkende til spam?

Venlig hilsen,
Christian

Fra Malmö
Tilmeldt 24. Oct 06
Skrevet kl. 13:21

Hej C 

Lige den her fangede jeg ikke: Specielt når de bliver klar over, at de får slettet deres profil/indlæg lige så snart de toner rent flag?

Mht. "spam" snakken er jeg helt helt uforstående over for den vinkel ;) - Vi har en person som ejer en blog - hvad han vælger at ligge på den for penge kan aldrig ende op med at have noget med spam at gøre. Det er at sidestille alle andre former for reklame med spam eks.: Jeg ejer en tv station og tager imod penge for reklame? er det spam?? - eller er google ads spam?? i så fald er Amino som du er en god del af ikke andet end en kanal for spam, her er jo "fyldt" med reklamer?

Hvis vi derimod snakker om at poste indhold på ANDRE menneskers blogs - så har vi et problem.

Overfor vores virksomheder har vi ingen garanti imod hvordan omverdenen opfatter det, at de betaler for UFARVET reel omtale af produkter, vi tror ikke det er et problem, men det må tiden jo vise -

Det hele står og falder jo med ærlighed, kritikerne siger at bloggerne mister troværdighed - nogle vil gøre det og så stopper de med at blogge for penge fordi deres læsere forsvinder, andre mestrer kunsten at give deres læsere relevante diskutions oplæg selvom de får penge/andet for det.

Alle andre som anmelder produkter får altså også penge for deres mening, bog anmeldere, spilanmeldere osv osv. 

Jeg kan sagtens forstå din bekymringer og tro mig, vi har også tænkt dem igennem og vejet til og fra og endeligt blevet enige om at vi vil gøre forsøget ved at prøve at ændre betalt blogging til noget positivt som begge parter får noget ud af - det er så nemt at fokusere på dem som giver os pengene (annoncørerne) men det er jo bloggerne som vi skal leve af.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)